غذاهای آفریقایی جنوبی

غذاهای آفریقایی جنوبی

تجربه چشیدن و خوردن غذاهای آفریقای جنوبی از جمله کارهایی است که در هنگام سفر به این کشور باید انجام دهید. غذاهای خیابانی آفریقای جنوبی بسیار خوشمزه هستند و حتما برای یک بار باید آن‌ها را امتحان کنید. 
دسرها، غذاهای کبابی و خیابانی آفریقای جنوبی بی‌نظیر بوده و مشابه آنها را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان پیدا کرد. همچنین یکی از جاذبه‌های اصلی آفریقای جنوبی، رستوران‌های محلی و بین‌المللی آن در شهرهای سان سیتی، کیپ تاون و ژوهانسبورگ و هستند. قیمت غذا در آفریقای جنوبی بر اساس نوع غذا و محل رستوران متفاوت است و کسانی که می‌خواهند در بهترین رستوران‌های آفریقای جنوبی بهترین و با کیفیت‌ترین غذاها را میل کنند، باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

لیست بهترین غذاهای محلی آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی غذاهای رنگارنگ و متنوعی سرو می‌شود که بهترین و پرطرفدارترین آنها شامل موارد زیر هستند:

بورورس (Boerewors)

بورورس یا سوسیس‌ کشاورز از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین غذاهای آفریقای جنوبی محسوب می‌شود که در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده است. این سوسیس با گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود و در بین‌ گردشگران بسیار محبوب و پرطرف‌دار است.
برای تهیه بورورس باید حداقل ۹۰ درصد گوشت و ۱۰ درصد ادویه‌جات (فلفل سیاه، جوز هندی، میخک، گشنیز، فلفل دلمه‌ای و غیره) استفاده شود. در بیشتر غذاهای آفریقای جنوبی گوشت استفاده می‌شود. به همین دلیل قیمت غذا در آفریقای جنوبی به صورت مستقیم با قیمت گوشت در ارتباط است.
آفریقایی‌ها، غذای بورورس را با دست و به شکل مارپیچی تهیه می‌کنند. در سال ۲۰۱۴، طولانی‌ترین بورورس آفریقایی پخته شد که بیش از ۱۵۵۷ متر طول داشت.

بورورس

پوتجکاس (Potjiekos)

از دیگر غذاهای محبوب و خوشمزه آفریقای جنوبی می‌توات به پوتجکاس یا غذای دیگی کوچک اشاره کرد. این غدا توسط گروه بزرگی از مردمان در دیگ چدنی پخته می‌شود. پوتجکاس ریشه هلندی دارد و در قرن هفدهم توسط مهاجران هلندی به این کشور راه یافته است. اکنون بسیاری از غذاهای دیگر آفریقای جنوبی نیز به روش پوتجکاس پخت می‌شوند.
برای تهیه این غذای خیابانی آفریقای جنوبی معمولا گوشت بره یا خوک و انواع سبزیجات (هویج، لوبیا سبز، گل کلم، پیاز، سیب زمینی و غیره) به کار می‌رود. البته همه مواد نام‌برده از قبل در داخل یک نوع الکل نظیر شری یا آبجو و ادویه‌های هلندی-مالایی خوابانده می‌شوند و سپس جهت پخت روی حرارت ملایم آتش  قرار می‌گیرند. در مرحله آخر کمی سس و آب نیز به مواد اضافه می‌شود.
پوتجکاس تقریبا یک نوع خورشت به شمار می‌رود، منتهی برخلاف دیگر انواع خورشت، در آن نباید مواد غذایی با هم ترکیب شوند. زیرا طعم‌های مواد غذایی مختلف موجود در قابلمه باید کاملا قابل تشخیص باشند.

پوتجاکس

برایی (Braai)

برایی یکی دیگر از غذاهای آفریقای جنوبی است که با گوشت پخته می‌شود. این غذا معادل باربیکیو هلند بوده و یک نوع گوشت کبابی خوشمزه و غذای خیابانی  آفریقای جنوبی به شمار می‌رود. این کباب با استفاده از انواع گوشت نظیر گوشت مرغ، خوک، بره، گاو، ماهی شتر مرغ و غیره به شکل سنتی روی زغال پخت شده و به همراه ادویه‌های خوشمزه آفریقایی و شراب یا آبجو سرو می‌شود.
برایی ریشه عمیقی در فرهنگ آفریقای مدرن دارند و از جمله غذاهای محبوب و پرطرفدار برای سرو در مناسبت‌های خاص نظیر جشن تولد، جشن فارغ‌التحصیلی، روز میراث ملی، دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی محسوب می‌شود. 

برایی

بوبوتی (Bobotie)

بوبوتی، از محبوب‌ترین و معروف‌ترین غذاهای کیپ مالایی محسوب می‌شود. و در کشورهای دیگری نظیر زیمبابوه، بوتسوانا و کنیا نیز معروف است. از این‌رو بسیاری از آن به عنوان غذای ملی آفریقا یاد می‌کنند‌.
ریشه بوبوتی به هلند برمی‌گردد و شواهد نشان می‌دهد که در سال ۱۶۰۹ توسط مهاجران هلندی به این کشور راه پیدا کرده است. البته برخی بوبوتی را یک غذای رومی می‌دانند و قدمت آن را به روم باستان نسبت می‌دهند. زیرا در دوران امپراتوری روم باستان، سرآشپزهای رومی غذاهایی مشابه با بوبوتی پخت می‌کردند‌. البته ناگفته نماند که بوبوتی یک واژه مالایی بوده و در کیپ مالایی منظور از آن ادویه کاری است.
برای تهیه این غذا از گوشت چرخ کرده گاو یا بره، ادویه کاری، نان آغشته به کشمش و شیر، پیاز و تخم مرغ استفاده می‎شود. برای پخت آن ابتدا گوشت را به طور کامل می‌پزند، سپس گوشت پخت شده را درون ظرف حاوی مخلوط شیر و تخم مرغ می‌ریزند و برای پخت نهایی آن را درون فر قرار می‌دهند.
بوبوتی پس از پخت با میوه‌های خشک تزیین شده و سپس به همراه برنج زرد صرف می‌شود. البته گیاهخواران در آفریقا برای پخت بوبوتی بجای گوشت از عدس استفاده می‌کنند و در نتیه طعم این غذا خوشمزه و دلچسب می‌شود.

بوبوتی

پاپ (Pap)

پاپ یکی از غذای‌های خیابانی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. این غذا در گذشته قوت غالب بسیاری از خانواده‌های آفریقایی بوده و اکنون نیز یکی از غذاهای مهم این کشور به شمار می‌رود.
لازم به ذکر است که در آفریقای جنوبی ذرت در قرن شانزدهم برای اولین بار کشت شد و ماده اصلی تشکیل دهنده پاپ نیز ذرت است. به این ترتیب باید گفت که قدمت پاپ در آفریقای جنوبی به قرن شانزدهم برمی‌گردد. در آن زمان کشاورزان آفریقای جنوبی سالانه حجم زیادی ذرت تولید می‌کردند و همین امر سبب شد که پاپ یک غذای مهمی تلقی شود و در دسترس همه نیز قرار بگیرد.
طبخ پاپ بسیار راحت است و می‌توان آن را برحسب سلیقه، سفت، نرم و یا غلیظ پخت کرد. همچنین می‌توان در وعده‌های صبحانه آن را به همراه شیر، شکر، کره و یا در وعده‌های شام و ناهار به همراه سبزیجات و غذاهای گوشتی نظیر انواع خورشت میل کرد.  پاپ یک غذای کاملا ارزان قیمت محسوب می‌شود و تهیه آن نیاز به صرف هزینه زیادی ندارد.

پاپ

بیلتونگ (Biltong)

بیلتونگ یک نوع اسنک است و به عنوان میان غذا سرو می‌شود. بیلتونگ نیز مانند بسیاری از غذاهای آفریقای جنوبی با گوشت تهیه می‌شود و در اصل نوعی گوشت خشک شده محسوب می‌شود و مصرف آن در نامیبیا، مالاوی، زامبیا، بوتسوانا، زیمباوه و مالاوی بسیار رایج است.
این غذا شباهت زیادی به بیف جرکی آمریکایی دارد و با استفاده از انواع گوشت نظیر گوشت مرغ، گاو و ماهی به همراه نیترات پتاسیم و سرکه پخته می‎شود. ناگفته نماند که بیلتونگ به اندازه بیف جرکی آمریکایی شیرین نیست و می‌توان آن را در هنگام تماشای فوتبال یا دیگر رویدادهای مهم ورزشی، تماشای فیلم، سفرهای جاده‌ای طولانی به تنهایی و یا به همراه سایر غذاها و به عنوان میان وعده صرف کرد.

بینتو نگ

کیپ مالای (Cape Malay)

کیپ مالای یکی از غذاهای محلی و همچنین شناخته شده آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. البته این غذا تا حدودی تحت تاثیر فرهنگ غذایی مالزی و یا شرقی قرار گرفته است. کیپ مالای با گوشت بره یا مرغ تهیه می‌شود و طعم و مزه بسیار خوشمزه‌ای دارد. به همین دلیل علاوه‌بر مردم بومی آفریقای جنوبی، توریست‌ها و گردشگران نیز عاشق آن هستند.
برای تهیه این غذا علاوه‌بر گوشت از انواع ادویه‌ها و همچین میوه‌های شیرین، برگ زردآلو خشک، پیاز، زنجبیل، سیر، زردچوبه، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی نیز استفاده می‌شود. همچنین می‌توان آن را با برنج، نودل و یا پوره سیب‌زمینی میان کرد.

خوراک مرغ دوربان (Durban Chicken Curry)

خوراک مرغ دوربان از دیگر غذاهای آفریقای جنوبی بوده که توسط هندی‌ها به این منطقه راه پیدا کرده است. هندی‌ها از سال ۱۸۶۰ تا سال ۱۹۱۱ برای کار به استان کوازولو-ناتال مهاجرت کرده و از همان زمان کاشت گیاه کاری دوربان در این استان را آغاز کردند. کاری دوربان دارای طعمی بسیار تند به همراه کمی روغن است و رنگی قرمز دارد.
ناگفته نماند که طعم خوراک مرغ دوربان هندی با خوراک مرغ دوربان آفریقای جنوبی فرق دارد. به عبارت دیگر خوراک مرغ دوربان آفریقای جنوبی تندتر است و برای پخت آن از شیر نارگیل، شکر و میوه‌های شیرین استفاده نمی‌شود و رنگ آن به جای زرد قرمز است. به عبارت دیگر خوراک مرغ دوربان آفریقای جنوبی با استفاده از گوجه فرنگی ریز شده، پیاز، گراماسالا، گشنیز، برگ کاری دوربان، فلفل قرمز و گوشت مرغ پخت می‌شود.

خوراک مرغ دوربان

چاکالاکا (Chakalaka)

چاکالاکا از دیگر غذاهای اصیل آفریقایی جنوبی، منطقه ژوهانسبورگ محسوب می‌‎شود که از طعم تندی برخوردار است. این غذا از لوبیا، گوجه‌‌‎فرنگی و پیاز تهیه می‌‎شود. معمولا برخی از آشپزها برای پخت آن از فلفل دلمه قرمز، هویج و زنجبیل نیز استفاده می‌کنند.
بومیان، چاکالاکا را به همراه گوشت می‌خورند و گیاهخواران آن را به همراه پاپ میل می‌کنند. برخی نیز آن را به عنوان سالاد و یا دسر به همراه سبزیجات می‌خورند. البته چاکالاکا به صورت سنتی با نان‌های آماسی یا پاپ مالایی نیز استفاده می‌شود.

چاکالاکا

آمنگوشو (Umngqusho)

غذای آمنگوشو به عنوان samp and bean نیز خوانده می‌شود و یکی از غذاهای محلی منطقه غربی آفریقای جنوبی است. آمنگوشو با استفاده از لوبیای شیرین و دانه ذرت پخته می‌شود و یک نوع خورشت مقوی و غلیظ است.

آمنگوشو

بانی چو (Bunny chow)

بانی چو یک نوع نان سفید، سوراخ‌دار پفی است و با خورشت کاری پر می‌شود‌. این نان توسط کارگران هندی ابداع شده و اکنون در سراسر آفریقای جنوبی پخت می‌شود و بسیار هم محبوب است.

بانی چو

بیلتانگ (Biltong)

بیلتانگ یکی دیگر از غذاهای آفریقای جنوبی است و ریشه آن به یکی از گروه‌های اصلی و بومی آفریقای جنوبی (خویسانی) برمی‌گردد. بیلتانگ یک نوع گوشت خشک شده است که با گوشت گاو، شترمرغ و کودو درست می‌شود. برای تهیه این غذا، ابتدا گوشت در نمک و سرکه قرار گرفته و سپس خشک می‌شود‌ آنگاه با شبدر و میخک طعم‌دار شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

انواع دسرهای آفریقای جنوبی

در کنار غذاهای آفریقای جنوبی دسرهای بسیار خوشمزه و لذیذی نیز سرو می‌شود. بطور کلی مردمان آفریقای جنوبی بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و از غذا خوردن در کنار اعضای خانواده و دوستان به شدن لذت می‌برند. 
همچنین در این منطقه سرو دسر بعد از غذا، مخصوصاً در  میهمانی‌ها و جشن‌ها اهمیت و ارزش بسیار بالایی دارد. همین امر سبب شده است که همانند غذای خیابانی آفریقای جنوبی تنوع دردسرهای آن نیز بسیار بالا باشد. برخی از بهترین و پرطرفدارترین دسرهای آفریقای جنوبی شامل موارد زیر هستند:

پودینگ  مالاوی (Malva Pudding)

پودینگ  مالاوی با استفاده از زردآلو و کرم کارامل تهیه می‌شود و بافت نرمی دارد. البته ناگفته نماند که در مناطق مختلف آفریقای جنوبی به شیوه مختلفی پخت می‌شود و یکی از دسرهای کلاسیک این کشور به شمار می‌رود. پودینگ  مالاوی در بیشتر رستوران‌های آفریقای جنوبی سرو می‌شود و علاقمندان به این غذا از غذاهای آفریقای جنوبی می‌توانند در رستوران‌های مناطق مختلف، طعم‌های متنوعی از آن را سرو کنند.

پودینگ مالاوی

ملکترت (Melktert)

ملکترت یکی از معروف‌ترین دسرها و یک غذای خیابانی  آفریقای جنوبی است و با شکر، تخم مرغ، شیر و آرد درست می‌شود. ملکترت شامل یک دسر کلاسیک بوده و معنی لغوی آن تارت شیر است و روی آن با دارچین تزئین می‌شود و به چیز کیک ساده شباهت زیادی دارد.
این دسر خوشمزه نیز اصالت هلندی دارد و در قرن هفدهم توسط مهاجران هلندی وارد آفریقای جنوبی شده است. در حال‌حاضر ملکترت مهمترین دسر آفریقای جنوبی به شمار می‌رود و به عنوان دسر روز ملی، ۲۷ فوریه آفریقای جنوبی شناخته می‎شود. این غذا شکل آماده در سوپرمارکت‌ها موجود است و می توان آن را در وعده‌های عصرانه به صورت سرد یا گرم میل کرد.

ملکتوت

کاره رول

کاره رول یک نوع شیرینی سنتی خوشمزه است که به همراه چای صرف می‌شود. در آفریقای جنوبی برای پخت شیرینی کاره رول ۲ روش وجود دارد. در روش اول خمیر شیرینی را آماده کرده و سپس آن را سرخ می‌کنند. سپس موارد سرخ شده داخل عسل یا شربت قرار می‌گیرند. نسخه کیپ مالایی این شیرینی نیز شامل گلوله‌های خمیری است پس از سرخ شدن درون پودر نارگیل خشک شده به نام کوزیستر قرار گرفته و درون آن غلطانده می‌شود.

کوک سیسترز (Koeksister)

کوک سیسترز یکی از  شیرینی‌های معروف و غذاهای آفریقای جنوبی و یک نوع پیراشکی هلندی به شمار می‌رود. برای تهیه این نوع شیرینی در آفریقا ابتدا خمیر را به شکل نوارهای ورقه‌ای در می‌آورند و لایه‌های نواری خمیر را در روغن سرخ می‌کنند. سپس شیرینی‌ها را درون شربت سرد قرار می‌دهند. به همین دلیل داخل شیرینی کوک سیسترز بافت نرمی دارد و لایه رویی آن بسیار ترد است.

کوک سیترز

کرانچی کلاسیک

از دیگر شیرینی‌‎های سنتی آفریقایی، جنوبی می‌‎توان به کرانچی کلاسیکاشاره کرد که برای پخت آن از نارگیل خشک، جو دوسر و شربت طلایی استفاده می‎شود. این شیرینی هم در فروشگا‎ه‌ه‎ای بزرگ و هم در فروشگاه‌های کوچک و خانگی آفریقای جنوبی به فروش می‌رسد. همچنین یکی از رایج‌ترین ابزار پذیرایی آفریقایی‌ها از میهمانان‌شان محسوب می‌شود و بچه‌ها نیز عاشق آن هستند. 
برای تهیه شیرینی کرانچی کلاسیک ابتدا باید با استفاده از آرد برنج یا جو دوسر خمیر مخصوص این شیرینی را آماده کرد. سپس قطعات کوچک خمیر را درون روغن سرخ کرده و قطعات سرخ شده را درون پودر نارگیل خشک شده یا مارشمالوهای ذوب شده غلتاند. در آخر کار نیز باید قطعات کوچک شیرینی را در یخچال و یا یک جای سرد قرار داد. پس از خنک شدن شیرینی‌ها آماده خوردن خواهند بود.

بریان کدو تنبل

بریان کدو تنبل نیز یک دسر قدیمی و بسیار خوشمزه است که در کنار غذاهای آفریقای جنوبی توسط بومیان تهیه میشده و در قدیم حتی به عنوان یک وعده غذایی سبک مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
برای تهیه بریان کدو تنبل یا کدو تنبل سرخ شده، ابتدا باید مقداری کدو تنبل پخته و له شده را با مقداری آرد و یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای مخلوط کرد. سپس یک قاشق وانیل و یک عدد تخم مرغ را نیز به مواد اضافه نمود و آنگاه مخلوط فوق را در داخل روغن سرخ کرد. در آخر نیز  کدو تنبل سرخ شده را می‌توان با شکر کاستار، دارچین و لیمو ترکیب کرده و میل کرد.

 

انواع نوشیدنی‌های آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی همانند دیگر نقاط دنیا آبجو و شراب جزو محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها محسوب می‌شوند و طرفداران بسیار زیادی دارند. علاوه‌بر بر موارد نام برده یک‌سری نوشیدنی‌های الکلی و غیر الکلی دیگر در آفریقای جنوبی رایج هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

آمارولا

آمارولا یک نوع نوشیدنی الکلی است و طرفداران بسیار زیادی دارد. این نوشیدنی از میوه درخت مارولا به دست می‌آید و معمولاً در جشن‌های و میهمانی‌ها مصرف می‌شود‌. درخت مارولا جزو درختان بومی آفریقای جنوبی به شمار می‌رود.

آبجو (Beer)

آبجوی آفریقای جنوبی (Beer) تفاوت خاصی با آبجوی آمریکا ندارد و در آفریقا نیز همانند دیگر نقاط دنیا آبجوی برند Castle Lage معروف‌ترین و پرفروش‌ترین برند آبجو محسوب می‌شود. علاوه‌بر مورد عنوان شده در آفریقای جنوبی برندهای Grolsch و Carling Black نیز جزو موارد پرطرفدار بوده و تقاضای زیادی دارند.

ماهو (Mahewu)

نوشیدنی ماهو نیز یک نوع آبجو است و یکی از نوشیدنی‌های سنتی آفریقا به شمار می‌رود. همچنین در نقاط مختلف آفریقا با عناوین متفاوتی خوانده می‌شود و با استفاده از مخمر، مالت، آب، سورگوم و ذرت توسط زنان این منطقه به دست می‌آید. در نوشیدنی ماهو مقدار کمی الکل وجود دارد و به همین دلیل یک نوع نوشیدنی مست کننده است. این نوشیدنی ترش مزه بوده و در مقایسه با دیگر انواع آبجو قیمت مناسب‌تری دارد.

مامپر (Mampoer)

مامپر یکی دیگر از نوشیدنی‌های کلاسیک و پرطرفدار است که در کنار غذاهای آفریقای جنوبی سرو می‎شود. برای تهیه این نوشیدنی، زنان آفریقایی از میوه‌‎های تخمیر شده، استفاده می‌‎کنند.

شراب (Jan van Riebeeck)

آفریقای جنوبی بهترین تولید کننده شراب دنیا است و شراب Jan van Riebeeck اولین بار در سال ۱۶۵۹ توسط یک شخصی آفریقایی به نام Jan van Riebeeck تهیه شد و به همین دلیل با این عنوان خوانده می‌شود. این نوع شراب پس از ۲۰ سال به فرانسه نیز راه پیدا کرد و از آن پس به عنوان یکی از بهترین شراب‌ها در آفریقا تولید شده و به دیگر نقاط دنیا نیز صادر می‌شود.

نوشیدنی های خنک (cool drink)

علاوه‌بر همه موارد نام برده مصرف یک سری نوشیدنی‌های غیر الکلی دیگر نظیر سودا، فانتا، کوکاکولا نیز به عنوان نوشیدن‌های خنک با غذاهای آفریقای جنوبی سرو می‌شود.

هانرود (Hanerood) 

هانرود، از دیگر نوشیدنی‎های شیرین است که در آفریقای جنوبی با استفاده از دانه های انگور قرمز و شیرین تهیه می‌‎شود.

پینگ (Pinotage)

پینگ یک نوع نوشیدنی الکلی قرمز است که برای تهیه آن از  میوه‌‎های محلی نظیر موز استفاده می‎شود.

آماسی (Amasi/maas) 

آماسی یکی از نوشیدنی های غیر الکلی و معروف آفریقایی است که با استفاده از ماست، شیر و شیر خشک درست می‌شود و در فروشگاه‌ها به صورت بسته‌بندی‌های پاستوریزه شده به فروش می‌رسد. 

ماگو (Mageu)

ماگو یک نوع نوشیدنی غیر الکلی و سنتی آفریقای جنوبی به شمار می‌رود و طرفداران بسیار زیادی دارد. بسیاری آفریقای‌ها این نوشیدنی را در خانه درست کرده و شب‌ها پس از صرف شام می‌نوشند. البته در حال حاضر در فروشگاه‌ها نیز  ماگو به صورت بسته بندی شده عرضه می‌شود. 

راک شاندی (Rock shandy)

در آفریقای جنوبی بجای نوشیدنی‌های شیرین برای رفع تشنگی از راک شاندی استفاده می‌شود. در اصل راک شاندی یک نوع نوشیدنی مشابه لیموناد است که با آب، آب گازدار، یخ و لیموناد درست می‌شود. 

چای رویبوس (Rooibos)

چای رویبوس یک نوع نوشیدنی بدون کافئین قرمز رنگ سنتی و بسیار سالم است که نوشیدن آن با عسل و لیمو از قدیم در بین مردمان آفریقای جنوبی مرسوم بوده است. ناگفته نماند که چای رویبوس خاصیت ضد اکسیدانی دارد و مصرف آن برای بدن بسیار مفید است.

 

جمع بندی

غذاهای آفریقای جنوبی طعم بی‌نظیری دارند و بسیار متنوع هستند. یکی از مهمترین ویژگی‌های غذای خیابانی  آفریقای جنوبی این است که بسیاری از غذاها و دسرهای محبوب و مشهور آن تلفیقی از آشپزی بومی با فرهنگ‌های غذایی دیگر کشورها مخصوصا هلند است. در این مطلب از سفریار غذاها و دسرهای محبوب آفریقای جنوبی معرفی شدند.
آن دسته از عزیزانی که علاقمند به شکم‌گردی بوده و تمایل دارند به آفریقا سفر کرده و طعم و مزه غذاهای مختلف آن را بچشند، می توانند همین حالا برای رزرو ارزان قیمت تور آفریقای جنوبی به راحت‌ترین شکل ممکن از سفریار، اقدام کنند. 

سوالات متداول
  • بورورس، پوتجکاس، برایی، بوبوتی، پاپ، خوراک مرغ دوربان، کیپ مالای، بیلتانگ،  بانی چو، چاکالاکا و آمنگوشو از غذاهای آفریقای جنوبی هستند.

  • بهترین نوشیدنی‌های آفریقای جنوبی شامل آبجو، شراب، آمارولا، ماهو، مامپر، هانرود، پینگ، راک شاندی، چای رویبوس، ماگو و آماسی است.

  • بیلتونگ یک نوع اسنک است و به عنوان میان غذا سرو می‌شود و همانند بسیاری از غذاهای آفریقای جنوبی با گوشت تهیه می‌شود.

  • پاپ یک غذای کاملا ارزان قیمت محسوب می‌شود و تهیه آن نیاز به صرف هزینه زیادی ندارد.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها