سوغات آفریقای جنوبی

سوغات آفریقای جنوبی

یکی از ارکان مهم سفر، سوغاتی‌ها هستند! اما سوغات آفریقای جنوبی چیست؟ بهترین سوغاتی‌های این کشور شامل صنایع دستی (مجسمه‌های چوبی، ماسک، پارچه‌بافی، محصولات چرمی دست‌ساز و غیره)، زیورآلات قیمتی (الماس، طلا و جواهر)، مصنوعات چرمی، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه هستند. ناگفته نماند که بهترین جواهرسازی آفریقای جنوبی در شهرهای ژوهانسبورگ و کیپ تاون‌ هستند و به همین دلیل شهرهای نام برده برای خرید سوغاتی‌های خاص و زیورآلات گران قیمت‌ گزینه بهتری هستند.
آفریقای جنوبی از نظر تنوع فرهنگی، کشوری ثروتمند بوده و از این‌رو تنوع سوغاتی‌های آن نیز بسیار زیاد است. به همین دلیل در سفر به آن می‌توان با خرید سوغاتی‌های خاص خانواده و دوستان خود را شگفت‌زده کرد. در ادامه این مطلب از سایت سفریار مروری بر بهترین سوغاتی‌های آفریقای جنوبی خواهد شد. 

نقاشی‌های رنگارنگ آفریقایی (African paintings)

با ارزش‌ترین سوغات آفریقای جنوبی نقاشی‌های رنگارنگی است که به دست هنرمندان خوش ذوق این سرزمین به تصویر کشیده می‌شوند. آفریقایی‌ها در نقاشی‌های خود از رنگ‌های شاد، مناظر شگفت‌انگیز طبیعی و پرتره‌هایی از قبایل باستانی استفاده می‌کنند. همین امر سبب شده که نقاشی‌های آنها به نوعی نسبت به نقاشی‌های دیگر نقاط دنیا خاص‌تر باشد. از این‌رو نقاشی‌های آفریقای جنوبی بسیار مشهور بوده و طرفداران زیادی دارد.
بهترین گالری‌های نقاشی این کشور در شهرهای ژوهانسبورگ و کیپ تاون قرار دارند که از مقاصد گردشگری محبوب محسوب می‌شوند.

نقاشی های رنگانگ آفریقایی

 

تخم شترمرغ نقاشی شده (Painted Ostrich Egg)

تخم شترمرغ نقاشی شده (Painted Ostrich Egg) یک نوع هدیه خاص و سوغات آفریقای جنوبی است. در آفریقای جنوبی تخم شترمرغ به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن طراحی و تزیین می‌شود. از این‌رو یکی از مواردی هستند که همیشه نظر گردشگران و مسافران را به خود جلب می‌کنند.
طرح‌ها و نقوش کار شده روی تخم شترمرغ، اغلب برگرفته از طبیعت و فرهنگ آفریقای جنوبی بوده و هنرمندان این کشور از الگوهای خاصی نظیر حیوانی، گیاهی، آثار هنری معروف، نمادهای قومی و غیره، برای طراحی تخم شترمرغ ایده می‌گیرند. به همین دلیل بسیاری از مسافران تخم شترمرغ نقاشی شده را به عنوان سوغاتی و یادگار سفر خود انتخاب می‌کنند.
تخم شترمرغ نقاشی شده یک قطعه هنری بسیار خاص و ارزشمند است که می‌توان آن را به عنوان وسیله‌ای برای تزئین محل کار یا خانه و همچنین هدیه دادن انتخاب کرد.

تخم شتر مرغ نقاشی شده

 

صنایع دستی آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی به دلیل برخورداری از فرهنگ متنوع، صنایع دستی بسیار غنی و منحصر به فردی دارد. همچنین از تعداد زیادی بازار صنایع دستی بهره‌مند است. افرادی که علاقه‌مند به صنایع دستی آفریقا هستند و می‌‎خواهند آن را خریداری کنند باید سری به این بازارها بزنند. سرامیکی‌های حکاکی شده، ماسک‌ها و مجسمه‌های چوبی، منجوق و مهره دوزی و سیم‌بافی رایج‌ترین صنایع دستی این کشور محسوب می‌شوند.
بندر تجاری آفریقا یکی از بهترین و بزرگترین بازارهای صنایع دستی این کشور است و در شهر کیپ تاون قرار دارد. صنایع دستی که در این بازار به فروش می‌رسند، بسیار زیبا و همچنین باکیفیت هستند.
در بازار بزرگ بندر تجاری آفریقا اجناس بسیار متنوعی وجود دارد و بهترین و مشهورترین صنایع دستی این کشور در آنجا به فروش می‌رسند. بهترین و محبوبترین صنایع دستی آفریقای جنوبی شامل موارد زیر هستند:

ماسک‌های چوبی دست ساز (wooden mask african)

ماسک چوبی (Wooden Mask) یکی از پرطرفدارترین سوغات آفریقای جنوبی به شمار می‌رود. ماسک‌های چوبی دست ساز با استفاده مرغوب‌ترین چوب‌ها، به دست بهترین و چیره دست‌ترین هنرمندان این کشور ساخته می‌شوند و حاوی طرح‌هایی برگرفته از نمادهای قومی و فرهنگی قبایل مختلف این کشور هستند.
همچنین هنرمندان برای ساخت و طراحی ماسک‌ها از فنون حکاکی و ابزارهای خاص بهره می‌برند و نماند‌های معنوی مربوط به اسطوره‌ها، قومیت‌ها و تاریخ این کشور را به همراه تمام جزئیات روی آنها حک می‌کنند. بنابراین هرگز نمی‌توان مشابه آنها را به غیر از این کشور در هیچ کجای دیگر دنیا پیدا کرد.

ماسک های چوبی دست ساز

مجسمه‌های چوبی و سنگی حکاکی شده

دیگر سوغات آفریقای جنوبی شامل مجسمه‌های چوبی و سنگی حکاکی شده است. مجسمه‌های چوبی و سنگی حکاکی شده آفریقای جنوبی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین سوغاتی‌های دست ساز به شمار می‌روند، همچنین این مجسمه با استفاده از فنون و ابزار خاصی توسط هنرمندان ماهر ساخته می‌شوند.
هنرمندان آفریقای جنوبی برای خلق آثار هنری ارزشمند، نقوش و طرح‌های خود را از نمادهای فرهنگی، حیوانات، طبیعت و غیره الگوبرداری می‌کنند. به همین دلیل این مجسمه‌های دست‌ساز بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند و بسیاری از توریست‌ها و مسافران آنها را به عنوان سوغاتی، یا یک وسیله زیبا جهت تزئین خانه خود برای خرید انتخاب می‌کنند.

حکاکی‌ نقوش حیات وحش روی چوب (wooden wildlife carvings africa)

دیگر سوغات آفریقای جنوبی نقوش زیبای حیات وحش روی چوب (Wooden Wildlife Carvings) است. هنرمندان آفریقای جنوبی برای خلق اثر هنری روی چوب به سراغ نقش‌ها و تصاویر جانداران وحشی نظیر اسب‌های وحشی، شیر، فیل، زرافه و غیره می‌روند و حیات وحش این منطقه را با جزئیات دقیق و همچنین کاملا خلاقانه روی چوب به تصویر می‌کشند.
از این طریق زیبایی‌های طبیعی حیات ‌وحش آفریقا را به مخاطبان نشان می‌دهند. این آثار را می‌توان به عنوان تزئینی و قاب روی دیوار نصب کرد.

حکاکی نقوش حیات وحش روی چوب

محصولات منجوقی (Beadwork Crafts africa)

محصولات منجوقی (Beadwork Crafts) دیگر سوغات آفریقای جنوبی هستند که توسط زنان و حتی مردان هنرمند این کشور با استفاده از منجوق‌های رنگارنگ کاملا هنرمندانه و با ظرافت بافته می‌شوند.
منجوق مورد استفاده برای خلق این نوع اثر هنری دستی، یک نوع نخ انعطاف‌پذیر و نرم است که از ریشه‌های درختان بومی منطقه یا الیاف طبیعی پنبه به دست می‌آید. همچنین برای این هنر الگوها و طرح از طریق بستن گره شکل می‌گیرند.
محصولات منجوقی بسیار متنوع بوده و شامل گلدان، کیف، سبد، پاپوش، جاکلیدی و غیره هستند و روی آنها طرح‌های بسیار زیبا و هنرمندانه‌ای با الگوبرداری از فرهنگ رنگارنگ و غنی آفریقای جنوبی نقش می‌گیرد.

محصولات منجوقی

سبدهای دست ساز بافته شده (handmade african baskets)

سبدهای دست‌ساز بافته شده (Handmade Baskets) نیز به عنوان سوغات آفریقای جنوبی در کانون توجه گردشگران قرار دارند و جزو آثار هنری و صنایع دستی با ارزش این کشور هستند. برای بافت سبدهای متنوع از بند ساشی، بند کشی و نخ‌های طبیعی منجوق استفاده می‌شود.
همچنین روی سبدها الگوها و طرح‌های مختلفی با الهام از طبیعت و فرهنگ غنی این کشور و با استفاده از تکنیک‌های خیاطی دستی و بافت شکل می‌گیرد. الگوها و طرح‌ها با استفاده از رنگ‌های غنی و زنده روی سبدها ایجاد می‌شوند و این سبدها علاوه‌بر جنبه تزئینی به عنوان سبد خرید، سبد میوه و غیره نیز قابل استفاده هستند.

سبدهای دست ساز بافته شده

شیپور ووزلا (Vuvuzela)

شیپور ووزلا (Vuvuzela) در فروشگاه‌های صنایع دستی و بازارهای محلی به فروش می‌رسد و از جمله ابزارهایی است که در استادیوم‌های ورزشی، مخصوصاً استادیوم فوتبال از آن برای تشویق تیم ورزشی مورد علاقه استفاده می‌شود.
شیپور ووزلا رابطه نزدیکی با فرهنگ ورزشی آفریقای جنوبی دارد و می‌تواند هدیه‌ای جذاب برای علاقمندان به ورزش باشد. ووزلا حدود یک متر طول دارد و از پلاستیک رنگارنگ درست می‌شود. 

شیپور ووزلار

ظروف سرامیک آردمور (Ardmore Ceramics)

دیگر سوغات آفریقای جنوبی سرامیک آردمور (Ardmore Ceramics) است که در سال 1985 ساخته شد. سرامیک آردمور شامل طرح‌های پیچیده‌ای است که با رنگ‌های زنده و به صورت دستی روی آنها نقاشی می‌شوند. این تزئینی‌های زیبا و لوکس در بازارهای هنری و گالری‌ها عرضه می‌شوند.

ظروف سرامیک آردمور

نقاشی ویلیام کنتریج (William Kentridge)

ویلیام کنتریج  (William Kentridge) یکی از بهترین و سرشناس‌ترین نقاش‌های معاصر آفریقایی بوده و آثار هنری بسیار بی‌نظیری را خلق کرده است. علاقمندان به هنر نقاشی برای خرید یک هدیه یا یادگاری ارزشمند در آفریقای جنوبی، می‌توانند یکی از آثار هنری و میراث هنری مدرن این نقاش معروف را بخرند.

سپر زولو با چرم گاو (Zulu shield with cow hide)

سپر زولو دیگر سوغاتی با ارزش آفریقای جنوبی است که مشابه آن را نمی‌توان در هیچ کجای دیگر دنیا پیدا کرد. سپر زولو از چرم گاو درست می‌شود و وزن سبکی دارد. همچنین در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود و می‌توان از آن به عنوان یک تزئینی زیبا در منزل یا محل کار استفاده کرد. برای خرید سپر زولو اصل به عنوان سوغات آفریقای جنوبی باید به مراکز فرهنگی کوازولو-ناتال بروید.

سپر زونو با چرم گاو

مجسمه‌های سیمی (Wire sculptures africa)

مجسمه‌های سیمی جزو صنایع دستی و محلی محبوب آفریقای جنوبی هستند و به دست زنان هنرمند روستاها تولید می‌شوند. البته محبوبیت بالای این هنر دستی سبب شده است که در همه جای آفریقای جنوبی تولید و عرضه شود.
برای ساخت مجسمه‌های پیچیده حیوانات، اسباب بازی، جاکلیدی، لوازم خانگی و غیره از سیم‌ها، مهره‌ها و منجوق‌ها استفاده می‌شود.

کلاه ایمنی ماکاراپا (Makarapa)

ماکاراپا (Makarapa) یک نوع کلاه ایمنی مناسب برای ورزشکاران است که با طرح پرچم تیم‌های ورزشی مختلف رنگ‌آمیزی می‌شود. این محصول نیز جزو صنایع دستی آفریقای جنوبی بوده و در فروشگاه‌های صنایع دستی به فروش می‌رسد. همچنین از سال ۲۰۱۰ تاکنون به عنوان یکی از رایج‌ترین سوغاتی‌های این کشور شناخته می‌شود.

کلاه ایمنی ماکاراپا

زیورآلات و جواهرات (African jewelry)

یکی از بهترین و با ارزش‌ترین مواردی که می‌توان از آن به عنوان سوغات آفریقای جنوبی یاد کرد جواهرات هستند. آفریقای جنوبی معدن سنگ‌های قیمتی و طلا است. شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی به عنوان شهر طلا شناخته می‎شود، از این‌رو برای علاقمندان به جواهرات و زیورآلات، بهترین مقصد جهت طلا و جواهرات است.
منتهی یکی از مهمترین نکاتی که علاقمندان به خرید سنگ‌های قیمتی و زیورآلات طلا باید در نظر بگیرند، انتخاب مرجعی مناسب و قابل اعتماد برای خرید است. به عبارت دیگر خریداران طلا باید مراقب بازار سیاه بوده و برای خرید طلا و سنگ‌های قیمتی به سراغ تولید کنندگانی بروند که دارای مجوز رسمی هستند.
در آفریقای جنوبی سکه‌های طلای متنوعی وجود دارد که محبوب‌‌ترین و گران‌بهاترین آنها ماندلا و کروگر راند هستند و در صرافی‌های خرید و فروش می‌شوند. ارزان‌ترین الماس‌های دنیا نیز در آفریقای جنوبی هستند.
همچنین یک نوع سنگ خاص به عنوان سنگ تانزانیت که از دامنه کوه کلیمانجارو استخراج می‌شود نیز در این کشور وجود دارد، به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان گران‌بها‌ترین سوغات آفریقای جنوبی یاد کرد. 
سنگ تانزانیت در مقایسه با الماس آفریقا بسیار کمیاب‌تر است. این سنگ به رنگ آبی غلیظ بوده و ظاهری بسیار زیبا و خیره کننده دارد و برای خرید آن فقط باید به جواهر فروشی‌ها مراجعه کرد.

زیورآلات و جواهرات

زیورآلات بدلیجات مهره دار زرلو

در آفریقای جنوبی یک سری بدلیجات و زیورآلات زینتی با استفاده از الگوهای هنری زولو و مهره‌های (چوبی، شیشه‌ای و سنگ‌های قیمتی) رنگارنگ ساخته می‌شوند و بسیار زیبا و جذاب هستند. طرح‌های بکار رفته برای ساخت این نوع زیورآلات شامل اشکال هندسی بوده و از تاریخ و فرهنگ زولو الهام گرفته می‌شوند. به همین دلیل کاملا خاص و منحصر به فرد هستند.
از جمله این نوع زیورآلات می‌‎توان به مدل‎های مختلف گوشواره، دستبند، گردنبند و انگشتر اشاره کرد که معمولا برای رویدادها و مجالس مختلف استفاده می‌‎شود.
بسیاری از گردشگران برای خرید یک هدیه و سوغاتی منحصربه‌فرد زیورآلات زولو را انتخاب می‌کنند. مغازه‌های صنایع دستی شهرهای دوربان و ژوهانسبورگ بهترین مکان برای خرید انواع زیورآلات و مصنوعات مهره‌ هستند، برای خرید سوغاتی‌های زیبای مهره‌کاری شده بهتر است به این شهرها مراجعه کرد.
دیگر سوغات آفریقای جنوبی شامل گوشواره پیچولیک (Pichulik Earrings) است. این مدل از گوشواره‌ها با استفاده از الگوهای هنری و نوعی مهره با عنوان پیچولیک‌های رنگارنگ به صورت حلقه‌ای ساخته می‌شوند.
پیچولیک‌ها جنس‌های متفاوتی نظیر چوب، الیاف طبیعی، خیزران و غیره دارند. البته این نوع گوشواره با استفاده پیچولیک‌هایی که از جنس الماس و سنگ‌های قیمتی هستند نیز ساخته می‌شوند و علاقمندان به زیورآلات طلا و جواهر این موارد را بیشتر می‌پسندند.

 

سوغاتی‌های چرمی (leather souvenirs africa)

البسه چرمی دیگر سوغات آفریقای جنوبی است و در این کشور فروشگاه‌های زیادی هستند که به صورت اختصاصی در حوزه فروش لباس‌های چرمی درجه یک نظیر کمربندهای دست‌ساز، لوازم جانبی چرم و کیف فعالیت می‌کنند. در آفریقای جنوبی از پوست حیوانات مختلفی نظیر  گاو، گوساله، بره، گوسفند، شترمرغ، تمساح، مار، گاومیش و غیره برای تولید البسه چرمی استفاده می‌شود.
کیف‌های چرمی (Leather Bags) با استایل‌ها و طرح‌های متنوع، زیباترین و پرطرفدارترین سوغات چرمی این کشور محسوب می‌شوند و شامل مدل‌های مختلفی نظیر کیف پول، کیف‌های شانه‌‌ای، کیف‌های دستی، کوله پشتی و غیره هستند.
کیف‌های چرمی و البسه چرمی، سوغات آفریقای جنوبی کیفیت بسیار بالایی دارند  و نوع چرمی که برای تولید آنها بکار می‌رود بسیار مرغوب است. به همین دلیل در طولانی مدت قابل استفاده هستند و به راحتی خراب و فرسوده نمی‌شوند.

سوغاتی های چرمی

 

پارچه آفریقایی (African fabric)

در آفریقا برخی پارچه‌ها با الگوبرداری از فرهنگ و تمدن آن رنگ‌آمیزی و طراحی می‌شوند. به همین کاملا خاص بوده و برای سوغاتی بسیار مناسب هستند. این نوع پارچه‌ها عبارتند از:

پارچه شوشه

پارچه شوشه یکی از رایج‌ترین انواع پارچه در آفریقای جنوبی است. این نوع پارچه دارای الگوهای خاصی از فرهنگ و تمدن این کشور بوده و همین ویژگی به نوعی آن را نسبت به دیگر انواع پارچه خاص‌تر می‌کند. برای خرید پارچه شوشه اصل به عنوان سوغاتی باید به استان‌های کیپ شرقی و بازارهای معروف پارچه فروشی مراجعه کرد.

پارچه شوه‌شوه (Shweshwe)

پارچه شوه‌شوه از دیگر سوغاتی‌‎های محبوب آفریقای جنوبی محسوب می‎شود. این پارچه، رنگی طرح‌دار نخی است که توسط زنان قبیله خوسا مورد استفاده قرار می‌‎گیرد. همچنین با استفاده از پارچه شوه شوه می‌‎توان انواع کیف، کوسن، بالش و لبا‎س‌‎های متنوع دوخت.

 

سوغاتی‌های خوراکی آفریقا

فرهنگ غذایی آفریقای جنوبی کاملا تحت تأثیر فرهنگ متنوع آن قرار گرفته است. به همین دلیل غذاها، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه و متنوعی وجود دارد. از این‌رو بسیاری از گردشگران برای خرید سوغات آفریقای جنوبی به سراغ خوراکی‌های خوشمزه می‌روند. خوراکی‌های خوشمزه آفریقای جنوبی مناسب برای سوغاتی شامل موارد زیر هستند:

چای رویبوس (Rooibos Tea)

چای رویبوس یا بوته قرمز (Rooibos Tea) یک نوع نوشیدنی سالم، محبوب و سرشار از آنتی اکسیدان در آفریقای جنوبی است و در طعم‌های مختلفی وجود دارد. این نوع چای فقط در منطقه کیپ غربی قابل کشت است و یکی از گونه‌های بومی فینبوس محسوب می‌شود  و طعم خاکی و ملایم دارد.

نوشیدنی آمارولا (Amarula)

آمارولا یک نوع نوشیدنی خوشمزه آفریقای جنوبی است که از میوه مارولا به دست می‌آید و در طعم‌های مختلف خامه‌ای و وانیلی وجود دارد. این نوشیدنی‌ در بین گردشگران بسیار محبوب و پرطرفدار است. 

گوشت خشک شده (Biltong)

گوشت خشک شده Biltong یک نوع اسنک بسیار پرطرفدار و مقوی است که می‌توان آن را به عنوان میان وعده استفاده کرد. برای خرید گوشت خشک شده Biltong باکیفیت باید به فروشگاه‌های معتبر یا قصابی‌های محلی مراجعه کرد.

ادویه‌های آفریقای

در آفریقای جنوبی ادویه‌های بسیار متنوع و خوش طعمی وجود دارد. یکی از بهترین و خوش عطرترین ادویه‌های آن شامل ادویه بویوتی است و بسیاری از مسافران برای سوغات آفریقای جنوبی این ادویه را انتخاب می‌کنند. بویوتی یک نوع فلفل سیاه تند است و از گیاه بویوتی تهیه می‌شود.
دیگر ادویه معروف آفریقای جنوبی رچی رچی است و از گیاه لیپیا جابانیکا به دست می‌آید و طعم خنثی و ترشی دارد.

چاشنی خوشمزه چاکالاکا (Chakalaka)

چاکالاکا (Chakalaka) یک نوع چاشنی بسیار خوشمزه است که با استفاده از سبزی‌های معطر و خوشمزه تهیه می‌شود و به صورت آماده در بسته‌بندی‌های شیشه‌ای در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد. البته برای تهیه نوع خانگی آن می‌توان به بازارهای محلی رفت و این سوغاتی خاص را برای خانواده و دوستان خریداری کرد.

زردآلو خشک شده یا مبوس (Mebos)

دیگر سوغات آفریقای جنوبی مبوس (Mebos) است و این خوراکی با زردآلوی خشک درست می‌شود و بسیار خوشمزه است. مبوس مزه ترش و شیرین یا ملسی دارد و می‌توان آن را به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی مورد استفاده قرار داد‌.

 

 جمع بندی

سوغات آفریقای جنوبی شامل مجموعه‌ای غنی برگرفته از هنر و فرهنگ این کشور است که به دست هنرمندان خلاق و صنعتگران آن خلق می شوند. البته باید متذکر شد که منطقه آفریقای جنوبی منطقه خلاقیت‌ها و فرهنگ‌های متنوع به شمار می‌رود و زیبایی آثار دستی آن در همه جای دنیا زبانزد است. 
به همین دلیل بسیاری از هنر دوستان برای خرید سوغاتی در این کشور، هنرهای دستی آن را به دیگر موارد بیشتر ترجیح می‌دهند. از این‌رو ظرف و ظروف‌های زیبایی چوبی و سنگی که حاوی حکاکی‌های هنرمندانه هستند را برای تزئین محل زندگی و کار و همچنین دادن هدیه به عزیزان خود انتخاب می‌کنند.
بسیاری از گردشگران از آفریقا‌ی جنوبی به عنوان زادگاه خوراکی‌های متنوع و صنایع دستی زیبا و خاص یاد می‌کنند و معتقد هستند که در سفر به آن علاوه‌بر بازدید از مناطق گردشگری شگفت انگیز، سوغاتی‌های بسیار خاص و زیبایی را می‌توان برای خانواده و دوستان خریداری کرد.
علاقمندان سفر به آفریقای جنوبی می‌توانند همین حالا برای رزرو تور مسافرتی از طریق سایت سفریار اقدام کنند.

سوالات متداول
  • در سفر به آفریقای جنوبی موارد بسیار مختلفی هستند که می‌توان آنها را به عنوان سوغاتی برای خانواده و دوستان خود خریداری کرد. این موارد شامل منجوق دوزی، ظروف سرامیکی، سبدبافی و چوب‌های حکاکی شده، چای رویبوس، بیلتانگ، تخم شترمرغ تزئین شده، زیورآلات بدلیجات مهره دار زرلو، جواهرات و سنگ‌های قیمتی، پارچه شوه شوه، ادویه‌ها، ماکاراپا و غیره هستند. 

  • شیپور ووزلا در فروشگاه‌های صنایع دستی و بازارهای محلی به فروش می‌رسد و از جمله ابزارهایی است که در استادیوم‌های ورزشی، مخصوصاً استادیوم فوتبال از آن برای تشویق تیم ورزشی مورد علاقه استفاده می‌شود.

  • بندرتجاری آفریقا، یکی از بهترین و بزرگترین بازارهای صنایع دستی کشور آفریقای جنوبی است و در شهر کیپ تاون قرار دارد.

  • هنرمندان آفریقای جنوبی برای خلق اثر هنری روی چوب به سراغ نقش‌ها و تصاویر جانداران وحشی نظیر اسب‌های وحشی، شیر، فیل، زرافه و غیره می‌روند و حیات وحش این منطقه را با جزئیات دقیق و همچنین کاملا خلاقانه روی چوب به تصویر می‌کشند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها