جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا

جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا

هر سال جشنواره‌های زیادی در سراسر جهان برگزار می‌شود که انتخاب بهترین و جذاب‌ترین آنها، کار سختی است. تقریبا هر فرهنگ و کشوری را که در نظر بگیرید، سالانه فستیوال‌هایی را برگزار می‌کند؛ برخی از آنها کوچک هستند و برخی هم شهرت جهانی کسب کرده اند. 
اشتیاق و میل گردشگرها به شرکت در فستیوال کشورهای خارجی و آشنایی با فرهنگ آن‌ها، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایلی است که آن‌ها را برای خرید تورهای خارجی ترغیب می‌کند. این جشنواره ها جای خوبی برای شادی، پایکوبی و تفریح هستند و برخی از آنها چند شبانه‌روز طول می‌کشند.
اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید بهترین و جذاب‌ترین فستیوال‌های جهان را بشناسید و در آنها شرکت کنید، الان جای درستی هستید. در ادامه این مطلب جذاب‌ترین فستیوال‌های جهان را معرفی می‌کنیم و به شما خواهیم گفت که هریک در چه تاریخی برگزار می‌شوند.

17 تا از بهترین و جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا

کشورهای زیادی وجود دارند که سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان هستند. یکی از دلایلی که این کشورها را متمایز می‌کند، برگزاری فستیوال‌ها و جشن‌های مختلفی است که شهرت جهانی پیدا کرده‌اند. به‌جرئت می‌توان گفت که فستیوال‌های زیر از جمله جذاب‌ترین فستیوال‌هایی هستند که محبوبیت آن‌ها به گوش اکثر مردم جهان رسیده است:

  1. فستیوال سونگکران در تایلند (Songkran Thailand)
  2. کارناوال ریودوژانیرو برزیل (Carnival, Rio De Janeiro, Brazil)
  3. فستیوال اکتبرفست در مونیخ (Oktoberfest, Munich, Germany)
  4. فستیوال دیوالی هند (Diwali, India)
  5. فستیوال ماردی گران در نیواورلئان آمریکا (Mardi Gras, New Orleans, USA)
  6. جشنواره لاتوماتینا در اسپانیا (La Tomatina, Buñol, Spain)
  7. جشنواره هولی در هند (Holi India)
  8. جشنواره شکوفه‌های گیلاس در ژاپن (Cherry Blossom Festival Japan)
  9. جشنواره سال نو چینی (Chinese New Year, China)
  10. جشنواره گلستونبری در سامرست انگلستان (Glastonbury Festival Somerset UK)
  11. فستیوال اوبون در ژاپن (OBON FESTIVAL, JAPAN)
  12. جشنواره نهنگ هرمانوس در آفریقای جنوبی (HERMANUS WHALE FESTIVAL, SOUTH AFRICA)
  13. کارناوال زمستانی کبک (QUÉBEC WINTER CARNIVAL, CANADA)
  14. کارناوال ونیز و رگاتا استوریکا در ایتالیا (VENICE CARNIVAL AND THE REGATA STORICA, ITALY)
  15. روز سنت پاتریک در بلفاست (Saint Patrick’s Day, Belfast)
  16. جشنواره یخ و برف هاربین در چین (Harbin International Ice and Snow festival, China)
  17. جشنواره بوسو در مجارستان ( Buso Festival, Mohacs, Hungary)

تمام این فستیوال‌ها در تاریخ خاصی برگزار می‌شوند. از چند روز قبل از برگزاری این مراسم ها، مردم شهر و حتی مسافران شور و اشتیاق زیادی دارند.  در ادامه هر یک از این فستیوال‌ها را معرفی خواهیم کرد:

فستیوال سونگکران در تایلند (Songkran Thailand)

با اینکه کشور تایلند فستیوال‌های بسیار زیادی را برای جذب گردشگرها برگزار می‌کند، اما فستیوال سونگکران یکی از بهترین و جذاب‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. اگر ماه آوریل (فروردین تا اردیبهشت) را برای سفر به تایلند سفر کنید، امکان شرکت در جشن 3 روزه سونگکران برایتان فراهم خواهد شد. 
جشن سونگکران به مناسبت سال جدید تایلندی برگزار می‌شود و در آن مردم به احترام پاکی، طهارت و برکت به همدیگر آب می‌پاشند. نحوه برگزاری این فستیوال به‌گونه‌ای است که بیشتر مردم دنیا آن را با نام جشن آب تایلند می‌شناسند. جذابیت این فستیوال آن‌قدر زیاد است که بیشتر آژانس‌های گردشگری، تورهایی تحت عنوان "تور جشن آب تایلند" را در این بازه زمانی برگزار می‌کنند.   
بدون شک اب پاشی جذاب‌ترین بخش سونگکران است، اما در طول این سه روز می‌توانید آیتم‌های دیگری مانند رژه در خیابان همراه با موسیقی و رقص را تجربه کنید و از غرفه‌های غذای سنتی لذت ببرید. شور و نشاط مردم در این فستیوال، دلیل این است که جشنواره آب تایلند را در لیست جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا قرار داده‌ایم. 

فستیوال سونگکران در تایلند

ویژگی ها:
  • به مناسبت سال جدید تایلندی
  • آب پاشی به احترام پاکی، طهارت و برکت
کشور برگزارکننده: تایلند
سرگرمی ها:
  • آب پاشی
  • رژه در خیابان همراه با موسیقی و رقص
زمان برگزاری: ماه آوریل (فروردین تا اردیبهشت)

 


کارناوال ریودوژانیرو برزیل (Carnival, Rio De Janeiro, Brazil)

کشور برزیل و شهر زیبای ریودوژانیرو محبوبیت بسیار زیادی در زمینه فستیوال‌های رنگارنگ دارد. این شهر زیبا در تاریخ 9 الی 17 فوریه (بهمن) یکی از بهترین و جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا را برگزار می‌کند. کارناوال ریودوژانیرو با لباس‌های رنگارنگ محلی، موسیقی‌، رقص بامبو و سایر آیتم‌های متنوع، فرهنگ مردمان این سرزمین را به تمام مردم جهان معرفی می‌کند. استقبال بی‌نظیر گردشگران از این فستیوال باعث می‌شود که آن را در بین 10 فستیوال برتر جهان قرار دهند. 

کارناوال ریودوژانیرو برزیل

ویژگی ها:  محبوبیت زیاد در زمینه فستیوال‌های رنگارنگ
کشور برگزارکننده: برزیل
سرگرمی ها: لباس‌های رنگارنگ محلی، موسیقی‌، رقص بامبو و سایر آیتم‌های متنوع
زمان برگزاری: تاریخ 9 الی 17 فوریه (بهمن)

 


فستیوال اکتبرفست در مونیخ (Oktoberfest, Munich, Germany)

هرساله در تاریخ اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر (مهر) شهر زیبای مونیخ میزبان یکی از جشن‌های شاد و به‌یادماندنی است. گردشگرانی که به سنت و فرهنگ مردمان آلمان علاقه دارند، اوج زیبایی و نشاط را در فستیوال اکتبرفست مونیخ مشاهده خواهند کرد. از مهمترین ویژگی فستیوال، آبجوخوری است که بسیاری از گردشگران در آن می توانند آبجوهای مختلف را از سرتاسر دنیا امتحان کنند.
نوازندگان با لباس سنتی سوار بر اسب، سازهای برنجی و پرچم‌های بزرگ، رقص با موسیقی سنتی و غرفه‌های متنوع غذا هرکدام به‌تنهایی شور خاصی به فستیوال می‌دهند.  همچنین می‌توانید در کنار لذت بردن از این آیتم‌های متنوع، سرگرمی‌های مختلفی را هم امتحان کنید. 

فستیوال اکتبرفست در مونیخ

ویژگی ها: آبجو خوری
کشور برگزارکننده: آلمان، شهر مونیخ
سرگرمی ها: نوازندگان با لباس سنتی سوار بر اسب، سازهای برنجی و پرچم‌های بزرگ، رقص با موسیقی سنتی و غرفه‌های متنوع غذا
زمان برگزاری: اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر (مهر)

 


فستیوال دیوالی هند (Diwali, India)

هند از آن دسته کشورهایی است که تنوع بالای فستیوال‌های آن، گردشگرها را به سمت خود می‌کشاند. جشن دیوالی مهم‌ترین و مشهورترین فستیوالی است که در هندوستان برگزار می‌شود. محبوبیت این فستیوال آن‌قدر زیاد است که حتی مردمان هندی و غیر هندی آن را در لیست بهترین و جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا قرار می‌دهند. 
دیوالی یک جشنواره پنج روزه در هند است که با نام جشنواره نور نیز شناخته می‌شود. در واقع  دیوالی به‌خاطر پیروزی خیر بر شر، نور بر تاریکی و دانش بر جهل برگزار خواهد شد. 
مراسم ویژه نماز، خرید هدیه برای عزیزان، تزیین خانه‌های با چراغ و دیه (چراغ های سنتی خاکی)، بردن شیرینی برای اعضای خانواده و  اجرای رقص‌های سنتی مهم‌ترین قسمت‌های جشن دیوالی هستند. نکته مهمی که باید بدانید، مشخص نبودن تاریخ دقیق این فستیوال است. معمولا دیوالی هر سال در تاریخ خاصی (تاریک‌ترین شب ماه قمری) برگزار می‌شود. 

فستیوال دیوالی هند

ویژگی ها:
  • مهم‌ترین و مشهورترین فستیوال هند
  • برگزاری به‌خاطر پیروزی خیر بر شر، نور بر تاریکی و دانش بر جهل
کشور برگزارکننده: هندوستان
سرگرمی ها:
  • مراسم ویژه نماز
  • خرید هدیه برای عزیزان
  • تزیین خانه‌های با چراغ و دیه (چراغ های سنتی خاکی)
  • بردن شیرینی برای اعضای خانواده و  اجرای رقص‌های سنتی
زمان برگزاری: تاریخ دقیق مشخص نیست؛ معمولاً در تاریک‌ترین شب ماه قمری

 


فستیوال ماردی گراس در نیواورلئان آمریکا (Mardi Gras, New Orleans, USA)

فستیوال ماردی گراس علاوه بر شهر نیواورلئان آمریکا در چند کشور دیگر هم برگزار می‌شود؛ اما برای دیدن جذاب‌ترین و شلوغ‌ترین ورژن آن باید به ایالات متحده آمریکا و شهر زیبای نیواورلئان بروید. در این فستیوال زیبا شاهد انواع موسیقی، رقص و رژه‌های مختلف خواهید بود، همچنین شرکت در کنسرت‌های شاد و بازدید از میدان جکسون می‌توان شما را به وجد بیاورد. 
فستیوال ماردی گراس از قرن 19 تا به حال برگزار می‌شود، به همین دلیل می‌توان از آن به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا یاد کرد. اگر قصد شرکت در این فستیوال را دارید، باید در تاریخ 13 فوریه (بهمن) در آمریکا حضور داشته باشید. 

فستیوال ماردی گراس در نیواورلئان آمریکا

کشور برگزارکننده: ایالات متحده آمریکا
سرگرمی ها: رژه‌های بزرگ، موسیقی زنده، رقص، مهمانی‌های خیابانی، نمایش‌های هنری و فرهنگی، و پوشیدن لباس‌ها و ماسک‌های خاص.
مکان برگزاری: نیواورلئان، لوئیزیانا
زمان برگزاری: این فستیوال معمولاً در ماه فوریه یا مارس برگزار می‌شود

 


جشنواره لاتوماتینا در اسپانیا (La Tomatina, Buñol, Spain)

هنگامی که صحبت از بهترین و جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا می‌شود، امکان ندارد جشنواره لاتوماتینا در داخل لیست قرار نداشته باشد. مهمترین ویژگی این جشن که باید بدانید، لاتوماتینا فستیوال پرتاب گوجه است. هرساله در اواخر ماه آگوست (شهریور) گردشگرهای بسیار زیادی به شرق اسپانیا (شهر بونوئل) می‌روند تا در جشنواره لاتوماتینا شرکت کنند. در طول این جشنواره شرکت‌کننده‌ها به سمت همدیگر گوجه فرنگی پرتاب می‌کنند و یک فضای بسیار شاد و متفاوت ایجاد خواهند کرد. 

جشنواره لاتوماتینا در اسپانیا

ویژگی ها: پرتاب گوجه‌فرنگی، هیجان، سرگرمی
مکان برگزاری: بونیول (Buñol)، والنسیا
سرگرمی ها: پرتاب گوجه‌فرنگی، موسیقی زنده، رقص، جشن‌های خیابانی
زمان برگزاری: آخرین چهارشنبه ماه اوت

 


جشنواره هولی در هند (Holi India)

جشنواره هولی یکی دیگر از جشنواره‌های مشهور هند به شمار می‌آید که احتمالا آن را در فیلم‌های بالیوود مشاهده کرده‌اید. در این جشن شاد و به‌یادماندنی مردم به خیابان‌ها و پارک‌های عمومی می‌آیند و با آهنگ‌های محلی انواع رقص‌های هندی را اجرا می‌کنند. جشنواره هولی زمانی به اوج هیجان می‌رسد که شرکت‌کننده‌ها، رنگ‌های مختلف را به هوا پرتاب می‌کنند و یک فضای رنگارنگ به وجود می‌آورند. اگر قصد شرکت در هولی هند را دارید، باید سفر خود به هندوستان را برای 8 مارس (اواخر اسفند) تنظیم کنید. 

جشنواره هولی در هند

ویژگی ها: پرتاب پودرهای رنگی، جشنواره رنگ‌ها، شادی و هیجان
مکان برگزاری: سراسر هند
سرگرمی ها: پرتاب پودرهای رنگی، موسیقی زنده، رقص، جشن‌های خیابانی
زمان برگزاری: ماه مارس، در ماه فالغونای تقویم هندی

 


جشنواره شکوفه‌های گیلاس در ژاپن (Cherry Blossom Festival Japan)

اگر به دنبال یک فستیوال ساده و هیجان‌انگیز هستید، جشنواره شکوفه‌های گیلاس در ژاپن باید در صدر فهرست شما قرار بگیرد. شکوفه‌های گیلاس در فصل بهار آن‌قدر زیبا و رویایی هستند که بیشتر آژانس‌های مسافرتی تور ژاپن را در این فصل برگزار می‌کنند و بازدید از باغ‌های گیلاس را در اولویت برنامه خود قرار می‌دهند. 
جشنواره شکوفه‌های گیلاس، زیباترین و هیجان‌انگیزترین فستیوال کشور ژاپن است که هر ساله در اواخر مارس و اوایل آوریل (فروردین) برگزار می‌شود. پیک‌نیک خانواده‌ها و جمع‌های دوستانه در زیر درختان گیلاس و موسیقی محلی ژاپن، فضای این جشنواره را به‌شدت زیبا و دیدنی می‌کند. همچنین رقص محلی ژاپنی، یک نمایش خیره‌کننده و جذاب را به شما هدیه می‌دهد. 
تمامی این ویژگی‌های زیبا و خیره‌کننده باعث می‌شود که این فستیوال در میان جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا قرار بگیرد و هرساله در فصل بهار میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود بکشاند. 

جشنواره شکوفه‌های گیلاس در ژاپن

ویژگی ها: شکوفه‌های گیلاس (ساکورا)، زیبایی طبیعی، جشن‌های سنتی
مکان برگزاری: سراسر ژاپن، به ویژه در پارک‌های معروف مانند پارک اوئنو در توکیو و پارک مارویاما در کیوتو
سرگرمی ها: پیک‌نیک زیر درختان شکوفه‌دار (هانامی)، موسیقی زنده، رقص، غذاهای محلی
زمان برگزاری: اواخر مارس تا اوایل آوریل، بسته به منطقه و شرایط آب و هوایی

 


جشنواره سال نو چینی (Chinese New Year, China)

بخش زیادی از تمدن و فرهنگ کشور چین در جشنواه‌ها و فستیوال‌های آن نهفته است. اگر می‌خواهید یک جشنواره متفاوت را تجربه کنید و بیشتر از پیش با فرهنگ مردمان این سرزمین کهن آشنا شوید، قطعا جشنواره سال نو چینی یک گزینه فوق‌العاده به شمار می‌آید. 
آتش بازی در معابد، رقص‌های رنگارنگ اژدها و شیر، بازارهای شبانه، آهنگ‌ها و غذاهای محلی از جمله قسمت‌های مهم جشنواره هستند که گردشگران را هیجان‌زده می‌کند. نکته مهمی که باید درباره جشنواره سال نو چینی بدانید، برگزاری آن در 15 روز است. در واقع این فستیوال جذاب از اولین روز سال قمری جدید تا پانزدهم روز آن ادامه دارد. 

جشنواره سال نو چینی

ویژگی ها: جشنواره 15 روزه، شروع با ماه نو، جشنواره بهار، تمیز کردن خانه، آتش‌بازی، شام خانوادگی
سرگرمی ها:  آتش‌بازی، رقص شیر و اژدها، شام خانوادگی، هدیه دادن پاکت‌های قرمز (هنگ‌بائو)، نمایش‌های فرهنگی
مدت برگزاری: سراسر چین
زمان برگزاری: بین 21 ژانویه تا 20 فوریه، بسته به تقویم قمری

 


جشنواره گلستونبری در سامرست انگلستان (Glastonbury Festival Somerset UK)

با اینکه انگلستان در مقایسه با کشورهایی مانند برزیل، هند، اسپانیا و… جشنواره‌های بین المللی کمتری دارد، اما توانسته گلستونبری را به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا معرفی کند. هر ساله در ژوئن (خرداد و تیر)، هزاران نفر از طرفداران موسیقی برای حضور در جشنواره گلستونبری به سامرست در بریتانیا می‌روند. 
جشنواره گلستونبری ترکیبی از موسیقی، تئاتر، هنر، نمایش کمدی و مجموعه سرگرمی‌های متنوع است که توسط بهترین و حرفه‌ای‌ترین گروه‌هابرگزار می‌شود. همچنین در این محل، غرفه‌های غذا ونمایشگاه‌های صنایع‌دستی هم وجود دارند تا جذابیت فستیوال را بیشتر کنند. 

جشنواره گلستونبری در سامرست انگلستان

ویژگی ها: هنرهای معاصر، موسیقی زنده، رقص، تئاتر، کمدی
سرگرمی ها: کنسرت‌های موسیقی، نمایش‌های تئاتر، رقص، کمدی، هنرهای نمایشی
مکان برگزاری: سامرست، انگلستان
زمان برگزاری: ماه ژوئن

 


فستیوال اوبون در ژاپن (OBON FESTIVAL, JAPAN)

کشور ژاپن از لحاظ برگزاری فستیوال‌های تاریخی، شهرت بسیار زیادی دارد. برخی از فستیوال‌های این کشور چند قرن است که به صورت مداوم برگزار می‌شوند تا بخشی از فرهنگ و سنت مردمان سرزمین سامورایی را به جهان برسانند. فستیوال اوبون یکی از این فستیوال‌های تاریخی است که از 500 سال پیش تا به امروز هر ساله در ماه اوت یا آگوست (مرداد و شهریور) برگزار می‌شود. 
مردم ژاپن در فستیوال سه روزه اوبون به قبرستان‌ها و معابد می‌روند تا یاد و خاطره اجداد خود را گرامی بدارند. شاید تصور کنید که این فستیوال کسل کننده است؛ اما آیتم‌های جذابی مانند رقص محلی، پخت غذاهای فصلی و روشن کردن آتش مخصوصا در تپه‌های اطراف کیوتو، شور و نشاط خاصی به فستیوال می‌بخشد. 
همچنین مردم بعد از اجرای مراسم‌ها در کنار دریاچه و رودخانه‌ها جمع می‌شوند تا فانوس‌های کاغذی را شناور کنند. زیبایی این صحنه آن‌قدر زیاد است که به‌تنهایی اوبون را به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا به تمام گردشگرها معرفی می‌کند. 

فستیوال اوبون در ژاپن

ویژگی ها: یادبود نیاکان، رقص بون اودوری، فانوس‌های شناور
سرگرمی ها: رقص بون اودوری، نمایش‌های طبل تایکو، روشن کردن فانوس‌های شناور
مکان برگزاری: سراسر ژاپن
زمان برگزاری: اواسط اوت

 


جشنواره نهنگ هرمانوس در آفریقای جنوبی (HERMANUS WHALE FESTIVAL, SOUTH AFRICA)

در ادامه معرفی جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا به یکی از بهترین های کشور آفریقای جنوبی می‌رسیم. شهر ساحلی کوچک هرمانوس که به عنوان پایتخت تماشای نهنگ آفریقای جنوبی شناخته می‌شود، در خلیج واکر و در جنوب شرقی کیپ تاون قرار دارد. در این منطقه آب دریا تا لب ساحل همچنان عمق دارد و شما می‌توانید از نزدیک نهنگ‌های زیبا را مشاهده و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.
معمولا بین ژوئن (خرداد تا تیر) و اکتبر (مهر تا آبان)، نهنگ‌های مهاجر و نهنگ‌های گوژپشت به کنار ساحل می‌آیند. 
هر ساله در پایان سپتامبر (شهریور تا مهر)، آفریقای جنوبی میزبان جشنواره نهنگ است. با شرکت در این جشنواره می‌توانید شاهد نمایشگاه‌های تعاملی با موضوع حیات دریایی محلی و حفاظت از آن، رژه‌های خیابانی، اجرای موسیقی زنده، غرفه‌های مواد غذایی و صنایع دستی باشید. 

ویژگی ها: مشاهده نهنگ‌ها، جشنواره محیط زیست، نمایش‌های هنری
سرگرمی ها: بازدید از نهنگ‌ها، موسیقی زنده، نمایش‌های هنری، غذاهای محلی
مکان برگزاری: هرمانوس، آفریقای جنوبی
زمان برگزاری: اواخر سپتامبر

 

کارناوال زمستانی کبک (QUÉBEC WINTER CARNIVAL, CANADA)

با اینکه کانادا در فصل زمستان بسیار سرد است؛ اما این سردی هوا باعث به وجود آمدن یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا می‌شود. هر سال در ماه ژانویه (دی تا بهمن)  یا فوریه (بهمن تا اسفند) کارناوال زمستانی کبک (یکی از ایالت‌های کانادا) به مدت دو هفته برگزار می‌شود. در این کارناوال شاهد دو رژه شبانه هستید که شلوغی آن شما را شگفت‌زده می‌کند. همچنین ساخت قصر یخی عظیم به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود تا عظمت کارناوال را در همان لحظات اول مشاهده کنید. در واقع این قصر یخی به‌عنوان نقطه کانونی کارناوال شناخته می‌شود. 
علاوه بر قصر یخی، مجسمه‌های بسیار زیادی را مشاهده می‌کنید که با بلوک‌های یخ ساخته شده‌اند. اسکیت روی یخ، رقابت تیم‌ها در مسابقات قایق‌رانی روی یخ در امتداد رودخانه سنت لارنس، موسیقی زنده و غذاهای خیابانی از دیگر اتفاقات و رویدادهای جذاب کارناوال زمستانی کبک هستند که سفر شما را جذاب و به‌یادماندنی خواهند کرد. 

ویژگی ها: کبک، کانادا
سرگرمی ها: ساخت مجسمه‌های یخی، مسابقات قایقرانی روی یخ، رقص و موسیقی زنده، نمایش‌های آتش‌بازی
مکان برگزاری: کبک، کانادا
زمان برگزاری: اواخر ژانویه تا اوایل فوریه

 


کارناوال ونیز و رگاتا استوریکا در ایتالیا (VENICE CARNIVAL AND THE REGATA STORICA, ITALY)

شهر زیبای ونیز ایتالیا، هر ساله در ماه سپتامبر (شهریور تا مهر) میزبان یکی از مشهورترین و  جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا است. ازآنجایی‌که ونیز روی آب قرار دارد و کانال‌های آب در میان شهر کشیده شده‌اند، یک فضای فوق‌العاده جذاب و متفاوت برای برگزاری فستیوال به وجود آمده است. 
رژه قایق‌ها در میان کانال‌های آب به همراه ماسک‌های تزیینی و لباس‌های رنگی به‌شدت کارناوال ونیز را خاص و دیدنی کرده‌اند. زیبایی این کارناوال آن‌قدر زیاد است که گردشگرها از تمام کشورهای دنیا به شهر ونیز می‌آیند و برای چند روز در هتل‌های لوکس آن اقامت دارند. 
کارناوال ونیز از قرن 11 تا به امروز برگزار می‌شود و علاوه بر رژه، قایقرانی با موسیقی زنده، سرگرمی‌های اطراف میدان سنت مارک و مسابقه زیباترین ماسک فضایی شاد را برای مهمانان فراهم می‌کند. همچنین در اولین یکشنبه ماه سپتامبر (شهریور) یک مسابقه قایقرانی تحت عنوان فستیوال رگاتا استوریکا برگزار می‌شود که شما می‌توانید در زمان اقامت خود از آن دیدن کنید. 

ویژگی ها:
  • ماسک‌های زیبا، لباس‌های سنتی، جشن‌های خیابانی
  •  مسابقات قایقرانی تاریخی، رژه قایق‌های تزئین شده
سرگرمی ها: رژه‌های خیابانی، نمایش‌های هنری، موسیقی زنده، مسابقات ماسک
مکان برگزاری: ونیز، ایتالیا
زمان برگزاری: فوریه

 


روز سنت پاتریک در بلفاست (Saint Patrick’s Day, Belfast)

بلفاست به‌عنوان پایتخت ایرلند شمالی فستیوال‌های خاص خود را دارد که روز سنت پاتریک یکی از مشهورترین فستیوال‌های آن به شمار می‌آید. روز 17 مارس (اواخر اسفند) جمعیت بسیار زیادی به بلفارست می‌روند تا فستیوال سنت پاتریک را از نزدیک تجربه کنند. ازانجایی‌که بلفارست در اواخر اسفند بارانی است، باید لباس مناسب فصل به همراه داشته باشید. 
یک رسوم فستیوال بلفاست خرید دسته شامروک یا برگ شبدر است، شما می‌توانید در خیابان ویکتوریا این دسته گل را خریداری کنید و در همانجا رژه زیبا و تماشایی را ببینید. بعد از اینکه رژه به اتمام رسید، باید به میدان کاستوم هاوس بروید تا یک بعدازظهر زیبا و دلچسب را تجربه کنید. 
در واقع بعد از اتمام رژه، یک جشنواره زیبا در میدان کاستوم هاوس برگزار می‌شود که موسیقی زنده، غذا و نوشیدنی از جمله آیتم‌های جذاب آن هستند. 

ویژگی ها: جشن‌های خیابانی، رژه‌ها، موسیقی زنده، رقص‌های سنتی ایرلندی
سرگرمی ها: رژه‌های خیابانی، کنسرت‌های موسیقی، نمایش‌های رقص ایرلندی، فعالیت‌های خانوادگی
مکان برگزاری: بلفاست، ایرلند شمالی
زمان برگزاری:  17 مارس

 


جشنواره یخ و برف هاربین در چین (Harbin International Ice and Snow festival, China)

اگر در سفر خود به کشور چین می‌خواهید یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا را تجربه کنید، باید برنامه سفر را برای  فصل زمستان بچینید. در 17 دسامبر (دی)  2023 تا 28 فوریه (اسفند) 2024 جشنواره یخ و برف هاربین برگزار می‌شود که همین رویداد بزرگ باعث می‌شود گردشگرهای زیادی به شمال شرقی استان هیلونگجیانگ سفر کنند. 
در این بازه زمانی حدود 200 هزار متر مکعب یخ  را از رودخانه Songhua  جمع می‌کنند تا به کمک آن برج‌ها و قلعه‌های مختلفی را بسازند. تمام این آثار یخی بعد از تاریک شدن هوا روشن می‌شوند تا یک فضای رویایی را در مقابل شما قرار دهند. همچنین در کنار ساخت قلعه‌های یخی می‌توانید از فعالیت های زمستانی مختلفی مانند سورتمه سواری، هاکی روی یخ، اسکیت سرعت، اسکی و فوتبال روی یخ لذت ببرید. 

ویژگی ها: مجسمه‌های یخی و برفی، نمایش‌های نورپردازی، فعالیت‌های زمستانی
سرگرمی ها: مسابقات مجسمه‌سازی یخی و برفی، ماهیگیری زمستانی، ورزش‌های زمستانی، نمایش‌های فرهنگی
مکان برگزاری: هاربین، استان هیلونگ‌جیانگ، چین
زمان برگزاری:  از 5 ژانویه تا اواخر فوریه

 


جشنواره بوسو در مجارستان ( Buso Festival, Mohacs, Hungary)

افرادی که مشکل قلبی دارند و یا نمی‌خواهند با صحنه‌های ترسناک مواجه شوند، نباید جشنواره بوسو را در برنامه‌های خود قرار دهند. هر ساله در تاریخ 8 الی 13 فوریه (بهمن) یکی از ترسناک‌ترین فستیوال‌های دنیا در شهر موهاج مجارستان برگزار می‌شود. 
جشنواره بوسو  یک رویداد ترسناک است که در آن اهالی شهر ماسک‌های کابوس‌آمیز به چهره خود می‌زنند و با وسایل دیگر یک استایل ترسناک درت می‌کنند. لبخندهای زیرکانه، شاخ‌های شیطانی و عبارات عجیب و غریب زبان مجارستانی، کت‌های خزدار، شلوارهای پر از نی و صندل‌های توری به نام بوسکور از جمله ویزگی‌های خاصی هستند که در شرکت‌کننده‌های جشنواره خواهید دید. 
همچنین اگر یک زنگ گاو یا گرز ترسناک را دید، اصلا تعجب نکنید. مردمان این شهر از هر وسیله‌ای برای ایجاد ترس و وحشت استفاده می‌کنند. از آنجایی‌ که جشنواره بوسو با بسیاری از جشنواره‌ای مجارستان متفاوت است، شهرت بیشتری در میان گردشگران خارجی دارد. معمولاً کسانی که عاشق هیجان و بالا بردن آدرنالین هستند، جشنواره بوسو را در صدر لیست جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا قرار می‌دهند. 

ویژگی ها: جشنواره سنتی، لباس‌های عجیب و غریب، ماسک‌های ترسناک
سرگرمی ها: رژه‌های خیابانی، نمایش‌های فرهنگی، موسیقی زنده، رقص‌های سنتی
مکان برگزاری: محاک، مجارستان
زمان برگزاری: اواخر فوریه تا اوایل مارس

 

 

شرکت درجذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا با سفریار

برای شرکت در جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا راه‌های مختلفی وجود دارد، اما ازانجایی‌که این فستیوال‌ها بسیار شلوغ هستند، باید بهترین راه را برای سفر به کشور مقصد انتخاب کنید. معمولا در زمان برگزاری فستیوال، اقامتگاه‌های باکیفیت رزرو شده‌اند و شما نمی‌توانید هتل مناسبی پیدا کنید. 
بدون شک بهترین و مناسب‌ترین راه برای سفر به کشورهای خارجی و شرکت در فستیوال‌های مشهور آن‌ها، خرید تورهای مسافرتی است. آژانس سفریار به‌عنوان یکی از بهترین و معتبرترین آژانس‌های مسافرتی ایران، انواع تورهای تفریحی را به مقصد کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی برگزار می‌کند. 
آژانس سفریار در طول سفر خدمات متنوعی مانند  رزرو اقامت، رزرو بلیط رفت‌وبرگشت، برنامه‌ریزی برای شرکت در فستیوال‌ها، بیمه مسافرتی، تور لیدر و راهنما، ترانسفر فرودگاهی و… را ارائه می‌کند. برای خرید تورهای کشور موردنظر خود و شرکت در جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا، کافی است با کارشناسان آن در تماس باشید.

سوالات متداول
  • اسپانیا، آلمان، انگلستان، ایتالیا و ایرلند شمالی از جمله مهم‌ترین کشورهای اروپایی هستند که توانسته‌اند تعدادی از جشنواره‌های خود را در لیست جذاب‌ترین فستیوال‌های دنیا قرار دهند. 

  • هند، چین، ژاپن و تایلند از جمله کشورهای آسیایی هستند که در زمینه برگزاری فستیوال‌های مختلف به شهرت بالایی رسیده‌اند. 

  • در آفریقای جنوبی جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که جشنواره نهنگ هرمانوس (HERMANUS WHALE FESTIVAL, SOUTH AFRICA) مشهورترین آن‌ها به شمار می‌آید. 

  • کشور برزیل از آن دسته کشورهای آمریکای جنوبی است که انواع فستیوال‌های جهانی را در سطح بالایی برگزار می‌کند. 

  • کشور کانادا با برگزاری کارناوال زمستانی کبک (QUÉBEC WINTER CARNIVAL, CANADA) و کشور چین با برگزاری جشنواره یخ و برف هاربین  (Harbin International Ice and Snow festival, China) گردشگران زیادی را در فصل زمستان به سمت خود می‌کشانند. 

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها