جاذبه های دیدنی بمبئی

جاذبه های دیدنی بمبئی

بمبئی یکی از شلوغ‌ترین شهرهای جهان و همچنین یکی از پربازدیدترین شهرهای هند است. میراث فرهنگی، معماری عالی، سواحل شگفت‌انگیز، طبیعت زیبا، مراکز خرید و بسیاری از چیزهای دیگر، بمبئی را به یک شهر رویایی برای گردشگران تبدیل کرده است. به بمبئی دروازه هند می‌گویند؛ چون که دروازه معروف هند در این شهر واقع شده است. اگر اولین بار است که به این شهر سفر می‌کنید، قطعا پیدا کردن جاذبه های دیدنی بمبئی دروازه هند کار آسانی برای شما نخواهد بود. در این مقاله از سفریار با ما همراه باشید تا اگر قرار است از بمبئی دیدن کنید، حداقل بدانید که کدام مکان‌های ارزش بازدید را دارند. 

جاذبه های دیدنی بمبئی دروازه هند

بمبئی با مساحت 603.4 کیلومتر مربع دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است.  با اطلاع داشتن از فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری بمبئی، می‌توانید برای یک تفریح و ماجراجویی در این شهر برنامه‌ریزی کنید. 

از دروازه هند دیدن کنید

دروازه هند در ساحل دریای عرب (در یک منطقه ساحلی به نام آپولو) یکی از محبوب‌ترین و ارزشمندترین مکان‌های بمبئی می باشد که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آنجا دیدن داشته باشید.  امروزه دروازه هند یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تجمع در بمبئی برای گردشگران و افراد محلی است. قایق‌ها و کشتی‌ها را تماشا کنید که از پنج اسکله کنار طاق به دریا می‌روند. می‌توانید یک یا دو ساعت را صرف تماشای این جاذبه پر جنب و جوش کنید یا غذاهای معروفی هندی که در اطراف این جاذبه گردشگری هستند را بچشید. 
آدرس: هند، دهلی نو، بندر آپولو، دروازه هند

غروب آفتاب را در Marine Drive تماشا کنید

هیچ سفری به بمبئی بدون سفر دریایی در Marine Drive کامل نخواهد بود. این خیابان به طول 3.6 کیلومتر یکی از بهترین و زیباترین خیابان‌های بمبئی است؛ که مملو از ساختمان‌های هنر دکو (هنر تزئینی) است که به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده‌اند. بهترین زمان برای بازدید از این خیابان، غروب آفتاب است. 

غروب آفتاب

از کاخ تاج محل بمبئی بازدید داشته باشید 

کاخ تاج محل بمبئی با بیش از یک قرن قدمت، به دلیل عظمت و ابهت نمای بیرونی اش موردتوجه بسیاری از گردشگران است. این کاخ با گنبدهای زیبا، طاق‌نماهای نوک تیز و بالکن‌های سرپوشیده یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی بمبئی دروازه هند است و محلی است که همیشه گردشگران دوست دارند از زیبایی اینجا عکس بگیرند. می‌توانید در اطراف کاخ قدم بزنید و عکس بگیرید یا از ظهر به رستوران سبک استعماری هتل، Sea Lounge، بروید و یک چای خوشمزه میل کنید.

  • آدرس:  بمبئی، آپولو باندر، منطقه کولابا

کاخ تاج محل بمبئی

از غارهای کانهری دیدن کنید

غارهای کانهری، که در حاشیه پارک ملی سانجی گاندی واقع شده‌اند، یکی از مکان‌های باستان‌شناسی حفاظت‌شده معروف است. برای دسترسی به این مجموعه غارهای دیدنی که در حومه بمبئی واقع شده‌اند، مسافران باید حدود ۷ کیلومتر در میان جنگل‌های انبوه قدم بزنند. تاریخچه غارهای کانهری به حدود ۲۰۰۰ سال پیش و به قرن اول باز می‌گردد. امروز، این مکان در بمبئی به عنوان یک مکان زیارتی محبوب برای بوداییان ظهور کرده است.

  • آدرس:  بمبئی، Borivali East

غارهای کانهری

از موزه چاتراپاتی شیواجی ماهاراج واستو سانگرهالایا بازدید کنید

بازدید از موزه Chhatrapati Shivaji Maharaj Vastu Sangrahalaya نیز در فهرست جاذبه های دیدنی بمبئی دروازه هند است. این ساختمان به سبک معماری هند غربی و هندو ساراسنیک ساخته شده است و دارای یک ایوان ورودی مرکزی است که بر فراز آن یک گنبد کاشی‌کاری شده بسیار زیبا قرار دارد.
شما حداقل به یک روز کامل نیاز دارید تا مجموعه گسترده دائمی موزه شامل 70000 مورد، که شامل نقاشی‌های مینیاتوری هندی، هنر هیمالیا، سکه‌های عتیقه آسیایی، شمشیرهای مختلف و موارد دیگر می‌شود را در این موزه بازدید کنید. پس از آن، در خیابان‌های محله فورت در نزدیکی موزه بگردید. این خیابان‌ها مملو از ساختمان‌های گوتیک خیره‌کننده هستند.
آدرس: بمبئی، فورت، 159-161 جاده ماهاتما گاندی
سایت رسمی: https://www.csmvs.in/

 موزه چاتراپاتی شیواجی ماهاراج واستو سانگرهالایا

در بتکده جهانی ویپاسانا مراقبه کنید

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بمبئی که شاید برای خیلی از گردشگران موردتوجه باشد، بتکده جهانی ویپاسانا است که دارای یک سالن بزرگ با اتاقی برای 8000 نفر است. حتی اگر تابه‌حال تجربه مراقبه و شرکت در چنین کلاس‌هایی را نداشته باشید، می‌توانید در یکی از دوره‌های مدیتیشن 10 دقیقه‌ای آناپانا را که در پاگودا به طور مداوم در طول روز اجرا می‌شود، شرکت کنید. 

  • آدرس: بمبئی، روستای Gorai، Borivali (غرب)، در کنار Esselworld
  • سایت رسمی: http://www.globalpagoda.org/

معبد Shree Siddhivinayak را تماشا کنید

معبد Shree Siddhivinayak در منطقه پرابادوی در شهر مومبای هند قرار دارد و یکی دیگر از جاذبه های دیدنی بمبئی محسوب می گردد. این معبد به گانشا (شری سیدهیوینایک) اختصاص دارد و توسط لاکسمان ویتو و دیوبای پاتیل در سال 1801 ساخته شده است. اگر به بازدید از مکان‌های مقدس علاقه دارید و دوست دارید از معابد مختلف بازدید داشته باشید، بمبئی درست همان‌جایی است که باید از آن بازدید کنید. این معبد یکی از معابد موردعلاقه هندی‌هاست. 
کفش‌هایتان را در بیاورید و به داخل بروید تا بت خدا را ببینید که با گل‌های زیبا و هدایای مختلف پوشیده شده است. در نظر داشته باشید که این یک تجربه فرهنگی است که مانند هیچ تجربه دیگری نیست. 

  • آدرس: بمبئی، پرابهادی، بول مارگ، S.K

معبد شری سیدهیوینایک

از موزه مانی باوان گاندی بازدید کنید

گاندی یک فرد مورد احترام برای مردم هند بوده و اگر مایل هستید درمورد این شخصیت شناخت بیشتری کسب کنید، موزه مانی باوان گاندی بهترین مکان برای آشنایی با این فرد است. تاریخچه ساخت این موزه به خیلی از سال‌های قبل بازمی‌گردد؛ زمانی که گاندی آن را مقر محلی خود برای نزدیک به دو دهه، از سال 1917 آغاز کرد.
گردشگران می‌توانند به مجسمه گاندی قهرمان هندی، در موزه ادای احترام کنند، عکس‌های قدیمی گاندی را ببینند و نگاهی اجمالی به دو چرخ معروف او بیندازند. همچنین اتاقی در طبقه دوم موزه وجود دارد که نقاشی‌هایی را به نمایش می‌گذارد که لحظات مهم زندگی گاندی را به تصویر می‌کشد.

  • آدرس: بمبئی، Gamdevi، جاده Laburnum
  • سایت رسمی: http://www.gandhi-manibhavan.org/

معبد ماهالاکشمی را ببینید

معبد ماهالاکشمی، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین معابد و جاذبه های دیدنی بمبئی است. این معبد که به لاکشمی (الهه ثروت هندو) تقدیم شده است، هرساله پذیرای گردشگران زیادی از شهرهای مهم هند است. بازدیدکنندگان در حین تماشای این معبد، بت‌های خدایان دیگر، از جمله تریدیوی (خدای حامی موسیقی و آموزش) و کالی (الهه تخریب) را که با زیور آلات طلا تزئین شده است را مشاهده خواهند کرد. 

  • آدرس: بمبئی، جاده Bhulabhai Desai
  • سایت رسمی: http://mahalakshmi-temple.com/

غذاهای خیابانی معروف بمبئی را بچشید

از هرچه که بگذریم، پیشنهادمان به شما این است که در سفرتان به هند حتما غذاهای خوشمزه و تند بمبئی را امتحان کنید. جالب است بدانید که بمبئی برخی از بهترین غذاهای خیابانی را در سراسر هند دارد. غذای خیابانی در بمبئی نه تنها رنگارنگ و تند است، بلکه حتی قیمت ارزانی هم دارند. 
می‌توانید چت (میان‌وعده‌ای تند که معمولاً از کوفته‌های سیب‌زمینی، نودل سرخ‌شده، پیاز، فلفل قرمز و غیره درست می‌شود) را از غرفه‌های غذاخوری محبوب نزدیک ایستگاه چرچ گیت امتحان کنید. در مارین درایو و خارج از دروازه هند، فروشندگان غذای هندی خیابانی را خواهید دید که چانا جور گارام (نخود چاشنی شده) را می‌فرشوند. 

 

بازدید از جاذبه های دیدنی بمبئی با سفریار...

سفر به هند و بازدید از بمبئی می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های سفر شما خواهد بود؛ به شرط اینکه بدانید که باید از کدام جاذبه‌های دیدنی این شهر بازدید داشته باشید. بمبئی دروازه هند به دلیل داشتن مکان‌های باستانی و جاذبه‌های گردشگری معروف است و ما در این مقاله نگاهی به برخی از این جاذبه‌ها داشتیم. پیشنهادمان به شما این است که برای رفتن به هند، برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان، به فکر خرید تور هند باشید. با خرید تور هند می‌توانید در بهترین هتل‌های شهرهای هند اقامت داشته باشید و به گشت و گذار بپردازید. 
برای خرید تور هند می‌توانید با 02191006828 با کارشناسان سفریار تماس بگیرید.

سوالات متداول
  • فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی در منطقه Vile Parle واقع شده است. تاکسی‌های متری، تاکسی‌های اعتباری، تاکسی‌های خصوصی، تاکسی‌های اپلیکیشین همگی از فرودگاه برای سفر به مناطق و هتل‌های مختلف بمبئی در دسترس هستند.

  • شما می‌توانید برای خرید تور بمبئی با کارشناسان سفریار تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه کسب کنید.

  • غارهای کانهری، دروازه هند، کاخ تاج محل و... از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر هند هستند.

  • بهترین زمان برای بازدید از بمبئی بین مهرماه تا اسفندماه است، زمانی که هوا خیلی گرم یا مرطوب نیست و بارندگی کمی در این شهر اتفاق می‌افتد.

  • کولابا، بازار کرافورد، بازار زاویری، بازار هیرا پانا و... برخی از بهترین مکان‌ها برای خرید خیابانی در بمبئی هستند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها