جاهای دیدنی هند

جاهای دیدنی هند

بازدید از جاهای دیدنی هند برای گردشگران بسیار جذب و شگفت‌انگیز است. گردشگری هند به‌واسطه طبیعت هند، مکان‌های تاریخی منحصربه‌فرد، مراکز تفریحی عالی و... توانسته افراد زیادی را از سراسر جهان به سمت خود بکشاند.

از کاخ‌های سلطنتی گرفته تا تاج‌محل نمادین، مناطق سرسبز کرالا و حتی کوه‌های پوشیده از برف کشمیر تمام افراد را مات و متحیر خواهند کرد.

قطعاً پیدا کردن مکان‌های گردشگری هند برای شما سخت است؛ به‌خصوص وقتی که برای اولین‌بار هند را برای سفرتان انتخاب می‌کنید. البته نگران نباشید! ما در این مقاله از سفریار مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هند را به شما معرفی می‌کنیم.

ساحل گوا (Goa)

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور هند، جزیره گوا است. زندگی شبانه، انواع نوشیدنی‌ها، کلبه‌های ساحلی و قیمت‌های نسبتاً ارزان باعث شده که این مکان همیشه پر از گردشگران مختلف باشد. تقریباً در هر فصل از سال می‌توانید از ساحل گوا بازدید کنید؛ اما تقریباً آبان تا بهمن (نوامبر تا ژانویه) بهترین فصل بازدید از این ساحل است.

از طریق ایستگاه راه‌آهن Madgaon و ایستگاه راه‌آهن Thivim، می‌توانید خودتان را به این مکان برسانید. شما همچنین می‌توانید کشتی را انتخاب کنید که راهی عالی برای رفت‌وآمد به این جزیره است.  کایاک سواری، ویک بورد، موج‌سواری، غواصی، رفتینگ و... ازجمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این ساحل انجام دهید. 

زیبایی ساحل گوا

 

هوا محل، قصر صورتی رنگ و معروف هند (Hawa Mahal)

قصر هوا یک قصر پنج‌طبقه است که در قلب شهر جیپور قرار دارد و حتی با نام کاخ باد هم شناخته می‌شود. درگذشته این قصر مکانی برای بانوان سلطنتی بود که بتوانند هر روز از پنجره منظره بیرون را تماشا کنند، بدون اینکه کسی متوجه آن‌ها شود. تقریباً می‌توان این بنا را به یک کندوی زنبورعسل تشبیه کرد که پنجره‌های کوچکی دارد. 

این کاخ هرمی‌شکل 953 پنجره دارد که هرکدام به شکل خاصی ساخته شده و نمونه‌ای عالی از معماری راجپوتانا محسوب می‌شود. طراحی این بنای زیبا به شکلی است که با تابش نورخورشید، رنگ صورتی را بازتاب می‌کند.

  • آدرس: قسمت جنوبی شهر جیپور، تقاطع جاده  اصلی به نام بادی چوپار (Badi Chaupar) در میدان بیگ فور
  • ساعات بازدید از این قصر: ساعت 09:00 صبح الی 17:00 بعدازظهر

هوا محل جیپور

 

جزیره هاولاک (Havelock Island)

اگرچه در حال حاضر، این جزیره به شلوغی جزایر دیگر آسیا نیست، اما تعداد بازدیدکنندگان جزیره هاولاک به دلیل داشتن سواحل عالی، فضای معمولی و فرصت‌های غواصی در حال افزایش است.  اواسط دی تا اواسط اردیبهشت‌ماه (ژانویه تا مارس) می‌توانید از این جزیره بازدید داشته باشید.

  • آدرس: واقع شده در جزایر آندامان

قایق در جزیره هاولاک

 

پارک ملی بند اوگر (Bandhavgarh)

یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ملی هند، باند اوگر است. در این پارک می‌توانید از حیوانات مختلفی مثل پلنگ، گوزن، خرس، کفتار و گاومیش کوهان‌دار هندی و گرگ‌ها بازدید داشته باشید. ببرهای بنگال یکی از جذاب‌ترین حیوانات این پارک هستند که توسط برخی از گردشگران دیده می‌شوند. بهترین زمان برای رفتن به این مکان صبح زود یا اواخر بعدازظهر است.

  • آدرس: این پارک از تمامی مناطق شهر قابل‌دسترسی است. ایستگاه راه‌آهن Umaria فقط 35 کیلومتر با این پارک فاصله دارد.
  • آبان تا بهمن (نوامبر تا ژانویه) ماه بهترین زمانی است که می‌توانید از این پارک بازدید داشته باشید.

ببرهای پارک ملی بند اوگر

 

تاج محل (Taj Mahal)

تاج محل بدون شک یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور هند به شمار می‌رود. تاج‌محل در آگرا قرار دارد و یک مقبره عظیم بوده که با سنگ مرمر سفید ساخته شده است. تاریخچه این محل به سال‌های 1632 و 1635 برمی‌گردد؛ زمانی که شاه جهان امپراتور مغول به یاد همسر مورد علاقه‌اش دستور ساخت آن را داد. تاج‌محل یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری هند محسوب می‌شود و در آن مکان علاوه بر این مقبره، می‌توانید باغ‌های زیبا و چندین ساختمان زیبای دیگر را مشاهده کنید.

  • آدرس: هند، ایالت اوتار پرادش، شهر آگره یا آگرا 
  • بهترین زمان بازدید: فصل تابستان بهترین زمان بازدید از این محل است.

زیبایی معماری تاج محل هند

 

شهر بنارس (VARANASI)

بنارس که در سواحل رودخانه گنگ قرار دارد، برای هندوها، بودایی‌ها و جین‌ها مقدس بوده و همچنین یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دائماً مسکونی در جهان به شمار می‌آید. از بهترین و بدترین جنبه‌های هند، شهر بنارس است که از چشمگیرترین مناظر این شهر می‌توان به عبادت زائران در رودخانه گنگ هنگام طلوع خورشید اشاره کرد.

  • آدرس: کرانه چپ رود گنگ در جنوب شرقی ایالت اوتار پرادش هند

شهر بنارس هند

 

معبد طلایی (Harmandir Sahib)

این مکان با نام معروف معبد طلایی، اصلی‌ترین جاذبه گردشگری در امریتسار و مهم‌ترین مکان مذهبی سیک‌ها است. ساخت معبد توسط گورو رامداس جی آغاز شد. در قرن شانزدهم طبقات بالایی معبد با طلا پوشانده شد. این مکان در بسیاری از فصل‌های سال مملو از هزاران زائر هندی است.

  • آدرس: 38 کیلومتری شمال غرب دهلی و در 51 کیلومتری شرق لاهور پاکستان

معبد طلایی

 

کاخ دریاچه (Taj Lake Palace)

کاخ دریاچه در شهر اودایپور و در مجاور دریاچه پیچولا به‌عنوان یک کاخ تابستانی سلطنتی ساخته شد. امروزه این کاخ در نقش یک هتل 5 ستاره، میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است. قدمت تاریخی کاخ دریاچه به قرن 18 میلادی برمی‌گردد. برای هتل Lake Palace یک قایق در نظر گرفته شده تا بتواند مهمانان را از اسکله به هتل برساند. 

در این کاخ می‌توانید از امکاناتی مانند: یک استخر، دو جکوزی، غذاخوری‌ها متعدد و... بهره‌مند شوید. حتی یک درخت انجیر 273 ساله در این مکان وجود دارد.

  • آدرس: قصر دریاچه تاج، پیچولا، اودایپور، راجستان 313001، هند

کاخ دریاچه هند

 

پارک ملی کانها (Kanha National Park)

این پارک یکی از زیباترین مناطق حفاظت شده حیات‌وحش است. اگر علاقه‌ای به تماشای ببرها داشته باشید، می‌توانید از این پارک زیبا دیدن کنید. این مکان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور هند است.

  • آدرس:  ایالت مادیا پرادش
  • ساعت بازدید از پارک 8.00 تا 22:00

پارک ملی کانها در هند

 

قلعه آمبر (Amber Fort)

قلعه آمبر، اصلی‌ترین جاذبه توریستی در اطراف جیپور محسوب می‌شود که به دلیل معماری برجسته‌اش شناخته شده است. این مجموعه که در بالای تپه قرار گرفته، به‌خاطر ماسه‌های قرمز رنگ و نمای مرمری شهرت زیادی دارد.

  • آدرس: 11 کیلومتری شهر جیپور استان

بازدید از قلعه زیبای آمبر در هند

 

معبد خاجوراهو هند (Khajuraho Group of Monuments)

در لیست بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور هند، می‌توانید بازدید از معبد خاجوراهو هند را جای دهیم. این معبد در حدود قرن دهم ساخته شد. در گذشته 85 معبد بود؛ ولی امروزه فقط 25 معبد از این مکان جذاب باقی‌مانده است. کنده‌کاری‌ها و مجسمه‌های این معبد نشان‌دهنده سبک زندگی سنتی زنان در قرون‌وسطی است.

  • آدرس: بخش مرکزی هندوستان

معبد خاجوراهو هند

 

غارهای آجانتا (Ajanta Caves)

غارهای آجانتا، غارهای صخره‌ای هستند که از قرن دوم میلادی تاکنون مانده‌اند. غارهای باشکوه آجانتا در حدود سال 650 پس از میلاد رها شدند، اما سال 1819 بازسازی شده و امروزه یکی از مکان‌های گردشگری هند هستند. 

نقاشی‌های مختلفی مانند میدان‌های جنگ، کشتی‌های بادبانی، خیابان‌های شهر و جنگل‌های پر از حیوانات و کوه‌های پوشیده از برف و... روی دیوارهای این مکان وجود دارند.

  • آدرس: 40 کیلومتری شهر جالگائون هندوستان
  • بهترین زمان بازدید: بهترین زمان بازدید از این غارها، زمستان است؛ زیرا هوای مطبوعی دارد.

غارهای آجانتا در کشور هند

 

شهر مقدس واراناسی (Holy City of Varanasi, India)

این شهر به‌عنوان جاذبه‌های گردشگری کشور هند یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که قدمت آن به قرن قبل از میلاد می‌رسد. رودخانه گنگ و سر زدن به معبد کاشی ویشوانات (Kashi Vishwanath Temple) ازجمله اقداماتی است که می‌توانید در این شهر دوست داشتی و جذاب انجام دهید. پیشنهادمان این است که در سفرتان به هند حتماً از این شهر بازدید داشته باشید.

شهر مقدس واراناسی هند

 

شهر طلایی جیسالمر (Jaisalmer)

این شهر که به‌خاطر مصالح استفاده شده زردرنگ شناخته می‌شود، درگذشته به‌عنوان یک پایگاه نظامی کاربرد داشته است. کتابخانه جیان بهاندر (Gyan Bhandar) یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های این شهر به‌حساب می‌آید که بیش از 1000 سال قدمت دارد. اگر دوست دارید از این مکان‌ها بازدید داشته باشید، حتماً سری به این شهر بزنید. دروازه باشکوه و قلعه جیسالمر یکی از زیباترین جاهای دیدنی این شهر محسوب می‌شود.

شهر طلایی جیسالمر

 

قلعه سرخ در دهلی نو (RED fort)

این قلعه با مساحت بیش از 2 کیلومتر از ماسه سنگ قرمز ساخته شده که با یک خندق بزرگ احاطه می‌شود. وقتی که از این قلعه بازدید می‌کنید، می‌توانید از بازار سرپوشیده آنجا هم دیدن کنید. این بازار پر از طلا و جواهر، لباس‌های ابریشمی و سایر سوغاتی‌های هند است.

  • آدرس: Netaji Subhash Marg، Red Fort، Chandni Chowk، دهلی نو، دهلی، 110006، هند

قلعه سرخ در دهلی نو هند

 

قلعه عامر در جیپور (AMBER PALACE)

قدمت این قلعه به 500 سال قبل برمی‌گردد و یکی از جاهای گردشگری کشور هند محسوب می‌شود. ساخت این قلعه در شیب تقریبا زیاد باعث شده که مسیر دسترسی به آن سخت باشد. معبد پیروی با سقف‌های رنگارنگ، معبد مختص به الهه جنگ و بسیاری از جاهای دیدنی را می‌توان در این منطقه مشاهده کرد.

  • آدرس: Devisinghpura، آمار، جیپور، راجستان 302001، هند

قلعه عامر در جیپور هند

 

غارهای الورا، اورنگ آباد (Ellora Caves)

این غار 300 کیلومتری در قرن 5 تا 10 میلادی ساخته شد و یکی از جذاب‌ترین جاهایی است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید داشته باشید. این غاز از نمازخانه، معبد و 34 صومعه تشکیل شده و تجربه قدم زدن در این مکان، یکی از بی‌نظیرترین تجربیات شما خواهد بود. خیلی از بازدیدکنندگان می‌گویند که این مکان یکی از خیره‌کننده‌ترین مکان‌های هند است. این مکان در  فاصله 30 کیلومتری شمال تا شمال غرب شهر اُرَنگ آبا قرار دارد.

  • آدرس: Aurangabad, Verul, Maharashtra 431102, India

بازدید گردشگران از غارهای الورا

 

پارک ملی پریار و پناهگاه حیات وحش کرالای هند (Periyar National Park)

این پارک به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هند در سال 1985 ساخته شد. در آنجا می‌توانید تعداد زیادی فیل، ببر بنگال، گزار وحشی و ... را از فاصله نزدیک ببینید. اگر دوست دارید از چنین مکان‌هایی بازدید کنید، پیشنهادمان این است که به پارک ملی پریار حتما سر بزنید. از خرداد تا شهریور (ژوئن تا سپتامبر) به عنوان بهترین زمان برای بازدید از این پارک در نظر گرفته شده است.

پارک ملی پریار و پناهگاه حیات وحش کرالای هند

 

مسجد مکه، حیدرآباد (Mecca mosque india)

در لیست جاهای گردشگری کشور هند، باید بازدید از این مسجد را هم جای داد. این جا یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد جهان است که ساخت آن حدود 80 سال طول کشید؛ پس اغراق نیست اگر بگوییم که مسجد مکه در حیدرآباد یکی از بزرگ‌ترین مساجد در جهان شناخته می‌شود. کتیبه‌هایی از قرآن در بسیاری از سقف‌ها و طاق‌های این مسجد به چشم می‌خورد و 10 هزار نمازگزار را می‌تواند در خودش جای دهد.

  • آدرس: Charminar Red, Charminar, Ghansi Bazar, Hyderabad, Telangana 500002, India

مسجد مکه در حیدرآباد هند

 

هارماندیر صاحب؛ معبد طلایی آمریتسار (Sri Harmandir Sahib)

بازدید از این معبد را حتما در لیست سفرتان بگذارید. این معبد در سال 1577 ساخته شد و یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور هند محسوب می‌شود. معماری این معبد، ترکیبی از سبک معماری اسلامی و هندو بوده و از زیباترین سنگ‌های مرمر و منبت‌کاری‌های چشمگیر استفاده شده است.

  • آدرس: معبد طلایی، آتا ماندی، کاترا آهلووالیا، امریتسار، آمریتسار کانت، پنجاب 143006، هند

معبد طلایی آمریتسار در هند

 

قطب منار (Qutub Minar)

این جای گردشگری هند با ارتفاع 73 متر و پلکان مارپیچ با 379 پله، یکی از چشم‌اندازهای قدیمی این شهر است. در هر طبقه از این منار، کتیبه‌های مختلف، آیات قرآنی و بسیاری از چیزهای دیگر را مشاهده خواهید کرد. قطب منار در دهلی نو واقع شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

قطب منار در هند

 

معبد کیلاسا (Kailasa Temple)

این معبد با ساختار سنگی و مستحکم در لیست جاهای دیدنی هند است. تیشه و مته تنها ابزارهای استفاده شده در این معبد بودند. وقتی که از این مکان بازدید کنید، متوجه این موضوع خواهید شد که حتی کف معبد هم از سنگ پوشیده و غارهای مختلفی در آنجا به چشم می‌خورند.

  • آدرس: الورا، ورول، ماهاراشترا 431102، هند

معبد کیلاسا هند

 

پارک ملی سانداربان (Sundarbans National Park) 

این پارک یک منطقه حفاظت شده از ببرها است که تعداد زیادی از ببرهای مختلف را در خود جای داده است. اگر به حیات‌وحش علاقه‌مند هستید، می‌توانید از این مکان دیدنی بازدید داشته باشید. بهترین زمان برای بازدید از این پارک تقریباً از مهرماه (اکتبر) تا فروردین‌ماه (آپریل) است.

پارک ملی سانداربان در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور هند محسوب می‌شود.

  • آدرس: گوسابا، بنگال غربی 743370، هند

ببر پارک ملی سانداربان

 

کلیسای بوم ژیزوس گوا (Basilica of Bom Jesus)

این کلیسا به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کلیساهای گوا، حدود 408 سال عمر داشته و یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های کشور هند به شمار می‌آید. همچنین این کلیسا نشانه‌ای از دوران استعمار پرتغالی‌ها است.

  • آدرس: جاده قدیمی گوا، وله گوا، گوا 403402، هند

کلیسای بوم ژیزوس گوا

 

‌‌تجربه بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور هند با سفریار

با سفر به هند می‌توانید از جاهای گردشگری هند دیدن کرده و از زیبایی آنها لذت ببرید. جاذبه‌ گردشگری هند که تاریخ غنی داشته و شگفتی طبیعی آنها شما را سورپرایز خواهد کرد. قطعاً که جاذبه‌های دیدنی این کشور فقط به همین چند مورد ذکر شده خلاصه نمی‌شود و خیلی از مکان‌های دیگری هم می‌توان در هند پیدا کرد که جذابیت خاص خودشان را دارند.

شما می‌توانید برای رفتن به هند، بهترین و آسان‌ترین روش یعنی خرید تور هند را در دستور کار خود قرار دهید. برای اینکه بهترین تورهای هند را با قیمت مناسب خریداری کنید، آژانس سفریار بهترین گزینه ممکن است. این آژانس در کنار ارائه تورهای مختلف هند، خدمات جامعی مانند رزرو هتل، رزرو هواپیما، اخذ ویزا و... را ارائه می‌کند. برای خرید تور هند می‌توانید با کارشناسان سفریار با شماره 02191006828 تماس بگیرید.

سوالات متداول
  • بیشتر خارجی‌ها علاقه‌مند به بازدید از مکان‌های عجیب هستند. معمولاً قلعه‌ها، معابد و مناظر خیره‌کننده محبوب‌ترین مکان‌ها در نزد گردشگران به شمار می‌آیند.

  • تاج‌محل، شهر مقدس بنارس، هارماندیر صاحب، شهر طلایی، قلعه سرخ، دروازه هند، مسجد مکه، قلعه عامر و... تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری کشور هند هستند.

  • کشور هند معمولاً تابستان‌های گرم و مرطوبی دارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که از مهر یا آبان (اکتبر) تا اسفندماه (مارچ) به فکر خرید تور هند باشید.

  • بله؛ در شهرهای این کشور می‌توانید از مکان‌های مختلفی بازدید داشته باشید. از کاخ‌های سلطنتی گرفته تا تاج‌محل نمادین، مناطق سرسبز کرالا و حتی کوه‌های پوشیده از برف کشمیر در کشور هند وجود دارند.

  • اگر قصد سفر به هند با تور و بازدید از جاذبه‌های گردشگری را دارید، می‌توانید با کارشناسان سفریار تماس گرفته یا اینکه به‌صورت حضوری به مجموعه ما مراجعه کنید.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها