غذاهای هندی

غذاهای هندی

خیلی‌ از ما غذای هند را با ادویه‌های تند آن می‌شناسیم؛ درحالی‌که این کشور غذاهایی با طعم‌های خاص و مزه‌های متفاوت دارد. هریک از مناطق مختلف هند، غذاهای مخصوص خود را دارند که شما در سفر خود به این کشور می‌توانید براساس ذائقه خود آنها را در برنامه غذایی خود جای دهید.

با اینکه بسیاری از غذاهای هندی طعم خوشمزه‌ای دارند، اما قبل از آغاز سفر باید اطلاعات کاملی درباره غذاهای هند و خصوصیات آنها کسب کنید. در این مقاله به طور کامل غذای هند را از زوایای مختلف بررسی خواهیم کرد تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

تاریخچه غذای هندی

تاریخچه غذاهای هندی به حدود 5000 سال پیش بازمی‌گردد. این غذاها نشات گرفته از سنت و باورهای اساطیری هستند. هندوئیسم در اصل بنیانگذار این نوع غذاها بود، اما بعدها نفوذ اسلام در دوران مغول، به پایه‌گذاری غذاهای هندی کمک زیادی کرد.

ادویه، سبزی‌های محلی و گیاهانی که در غذای هندی استفاده می‌شوند، در هر منطقه از هند به نحوه خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جنوب هند، معمولاً غذاهای خاص خودشان را دارند؛ درحالی‌که مردم شمال هند غذاهای دیگری را می‌پسندند. 

غذاهای گوشتی در کشور هند طرفداران زیادی دارد، اما خوردن گوشت خوک در این کشور ممنوع است. ادویه‌جاتی که به غذاهای هندی اضافه می‌شود، تأثیر زیادی بر روی عطر و طعم آنها گذاشته است. در طول تاریخ هند، استفاده از ادویه‌های مختلف رایج بوده و تقریباً تمامی غذاها با ادویه‌‌های خاصی درست می‌شوند. 

در شهرهای مختلف هند انواع غذاهای خوشمزه یافت می‌شود؛ از غذاهای بسیار ساده گیاهی گرفته تا غذاهای عجیب‌وغریب با بافت و طعم متفاوت در رستوران‌های مختلف هند سرو خواهند شد. 

اکنون که با تاریخچه غذاهای هندی آشنا شدید، در ادامه به معرفی محبوب‌ترین غذاهای هندی می‌پردازیم:

 

مشاهده تورهای هند

مشاهده

 

چیکن تندوری Tandoori Chicken

این غذای خوشمزه در تمامی مناطق کشور هند طرفداران خاص خودش را دارد. چیکن تندروی یا همان مرغ تندروی؛ با مرغ، ماست و ادویه‌های مخصوص تهیه شده و طعم عالی و بی‌نظیری دارد. این غذا بیشتر در مناطق شمال هند به مناسبت مراسم‌های مختلف تهیه می‌شود؛ اما در سایر شهرهای هند هم طرفداران خاص خودش را دارد.

چیکن تندوری هندی

 

بریانی Biryani

شاید با شنیدن این اسم تصور کنید که این نوع غذا درست شبیه بریانی اصفهانی‌ها با گوشت طبخ می‌شود، اما باید بگوییم که طرز تهیه این غذا در هند با برنج است. بریانی نوعی غذای مخلوط برنجی با تکه‌های مرغ و گوشت، سیب‌زمینی، پیاز، سیر، ماست و حتی ادویه‌های مخصوص هندی است که طعمی بی‌نظیر دارد.

غذای هندی بریانی  در بشقاب

 

نان هندی Naan

نان هندی در اصل به‌تنهایی یک غذا نیست؛ اما در بیشتر موارد در کنار غذاهای هندی سرو می‌شود. این نان با آرد، خمیرمایه، روغن‌زیتون، ماست چکیده و... تهیه می‌شود و طعمی خاص دارد. نان‌های هندی را در تنورهای مخصوص درست می‌کنند.

نان هندی

 

کوفته مالایی Malai Kofta

اکثر غذاهای هندی طعمی تند دارند، اما کوفته مالایی برعکس اکثر غذاهای هندی، شیرین است. مواد تشکیل‌دهنده این غذا، سیب‌زمینی، هل، شکر، فلفل، بادام‌هندی، کشمش، تخم‌مرغ، پودر کاری و بادام‌زمینی است.

غذای کوفته مالایی هندی

 

خوراک ویندالو Vindaloo

این غذا را در تمامی رستوران‌های هند می‌توانید پیدا کنید؛ خوراک ویندالو یکی از غذاهایی است که طعمی اصیل و تند دارد. اگر طرفدار غذاهای گوشتی هستید و از طرفی هم با طعم تند غذاهای هندی مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً این غذای خوشمزه را امتحان کنید. برای تهیه این غذا گوشت مرغ یا گوسفند را در سیروسرکه خرما گذاشته و با ادویه‌های مخصوص مزه‌دار و طبخ می‌کنند. این غذا معمولاً با برنج سرو می‌شود، اما شما می‌توانید به‌صورت یک غذای کامل آن را در کنار سالاد میل کنید.

میل کردن خوراک ویندالو با نان

 

کاتی رول Kathi Roll

کاتی رول یکی از غذاهای معروف هندی است که به‌عنوان یک غذای خیابانی در بسیاری از مناطق هند دیده می‌شود. انواع سبزی‌ها، سیب‌زمینی، گوشت، پنیر و تخم‌مرغ از مواد تشکیل‌دهنده این غذای هندی هستند. این غذا به‌صورت لقمه‌های کوچک آماده می‌شوند و در خیابان‌های هند به فروش می‌رسند.

لقمه های کاتی رول هندی

 

آلو گوبی Aloo Gobi

این غذا با ادویه‌های مخصوصی طبخ می‌شود و در بین افرادی که گیاهخوار هستند، طرفداران زیادی دارد. زنجبیل تازه، ادویه مخصوص، سیر، پیاز، گل‌کلم، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی از مواد اولیه این غذای هندی محسوب می‌شوند. به دلیل استفاده زردچوبه در این غذا، زرد رنگ است.

غذای هندی آلو گوبی

 

پالک پنیر Palak Paneer

اگر با چشیدن طعم‌های خاص مشکلی ندارید، پیشنهادمان به شما این است که در سفرتان به هند، حتماً پالک پنیر را سفارش دهید. این غذا نوعی پنیر هندی است که با ادویه‌های مخصوص و اسفناج طبخ می‌شود در نهایت می‌توان با آن یک سالاد خوشمزه تهیه کرد.

پالک پنیر

 

دال گوشت Daal Gosht

در لیست غذاهای خوش‌طعم و گوشتی هند، می‌توان دال گوشت را معرفی کرد. این غذا با گوشت پخته، ادویه‌ و گوجه‌فرنگی درست می‌شود. در کنار این غذا هم می‌توانید یک سالاد سبزیجات سفارش دهید.

غذای هندی دال گوشت

 

چانا ماسالا Chana masala

چانا ماسالا یک صبحانه یا میان‌وعده هندی است که با گیاهان مختلف، روغن نارگیل، نخود و ادویه درست می‌شود. این غذا معمولاً در بین گیاهخواران طرفداران بسیار زیادی دارد.

چانا ماسالا

 

چوله یا کاری نخود Chole

اگر رژیم گیاهخواری دارید و دوست دارید غذاهای کم‌کالری مصرف کنید، چوله انتخاب خوبی برای شماست. مواد اصلی این غذا نخود است، اما با موادی مثل: ادویه‌های مخصوص، گوجه‌فرنگی، دارچین، هل، پیاز، میخک و چند مورد دیگر تهیه می‌شود که در نهایت طعمی عالی به خود می‌گیرد.

غذای رژیمی چوله یا کاری نخود هندی

 

مرغ ماکانی Chicken Makhani

این غذا یک مرغ خوش‌طعم است که با سس مخصوص درست می‌شود. این سس مخصوص از ترکیب ادویه‌های زیادی تهیه می‌شود. اضافه‌کردن کره در مراحل پخت این غذا باعث می‌شود که یک طعم عالی و خاص داشته باشد.

غذای هندی مرغ ماکانی با سس مخصوص

 

روغن جوش Rogan Josh

اکثر غذاهای هندی بیشتر برای گیاهخواران مناسب هستند؛ اما این غذا در لیست غذاهای گیاهخواری نیست و طعمی شبیه به آبگوشت دارد. روغن جوش معمولاً با فلفل سرو می‌شود و برای طبخ آن از ادویه‌‌های ملایم هندی استفاده می‌شود.

غذای روغن جوش هندی

 

دسرهای هندی

دسرهای هندی طعمی خاص و خوشمزه دارند. حلوای گاجار، دسر هویج، سوفله نارگیل، موس انبه و... ازجمله دسرها هستند که در کشور هند سرو می‌شوند. البته در بخش شرق هند این نوع دسرها طعم خوشمزه‌تری دارند. 

 

نوشیدنی‌های معروف هندی

چای یکی از معروف‌ترین نوشیدنی‌های هندی است که در منزل، مراسم، کافه‌ها و... سرو می‌شود. چای زنجبیل و لیمو هم در این کشور طرف‌داران زیادی دارند و حتی برای اهداف دارویی هم استفاده می‌شوند. همچنین سویت لاسی Sweet Lassi یک شیک ماست هندی است که طعم عالی و خوشمزه‌ای دارد. 

الکل به‌ندرت در این کشور مصرف می‌شود؛ زیرا در بسیاری از فرهنگ‌های هندی نوشیدن الکل و این نوع از نوشیدنی‌ها عملی ناپسند است. چای در این کشور محبوب‌تر از قهوه است، شیر نارگیل، انبه، گواوا و آب نیشکر از دیگر نوشیدنی‌های محبوب هند هستند و در غرفه‌ها و کیوسک‌های کنار خیابانی به مشتریان ارائه خواهند شد. 

 

تجربه چشیدن غذا هندی در سفر به هند با سفریار

تنوع غذایی در کشور هند بیش از هر کشور دیگری است. غذای هندی طعمی خاص و اصیل دارد که در هنگام سفر به این کشور عاشق آن خواهید شد. هریک از مناطق مختلف هندوستان غذاهای مختلفی دارند؛ به همین دلیل باید قبل از سفر به این کشور آنها را بشناسید.

برای اینکه انواع غذاهای هندی را تجربه کنید و بدون هیچ مشکلی سفر خود به این کشور را آغاز کنید، آژانس سفریار بهترین گزینه ممکن است. این آژانس انواع تورهند را با قیمت مناسب برگزار کرده و راهنمایی‌های لازم جهت انتخاب رستوران‌ها و غذای هندی را ارائه خواهد کرد. 

در این مقاله غذای هندی را از زوایای مختلف بررسی کردیم. اگر همچنان درباره سفر به هند و یا خرید تور هند سوال خاصی دارید، با شماره 02191006828 تماس بگیرید تا مشاوران سفریار شما را راهنمایی کنند. 

سوالات متداول
  • قدمت غذاهای هندی به 5000 سال پیش بازمی‌گردد.

  • خیر؛ تنوع مختلفی از طعم و مزه‌ها را می‌توانید در کشور هند تجربه کنید.

  • در این کشور دسر و شیرینی‌ها مختلفی پیدا می‌کنید، اما سنتی‌ترین دسرها با میوه و عسل درست می‌شوند.

  • چای در بین هندی‌ها طرفداران زیادی دارد.

  • خوردن گوشت خوک در هند و نوشیدن الکل در برخی از مناطق هند ممنوع است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.5 از 5 از بین 2 نفر

دیدگاه ها