جاهای دیدنی گوا

جاهای دیدنی گوا

اولین چیزی که با شنیدن کلمه گوا به ذهنتان می‌رسد چیست؟ شاید با شندین کلمه «گوا» یک ساحل یا یک استراحتگاه معمولی در ذهن شما نقش ببندد. درحالی که باید بگوییم که خیلی‌ها نمی‌دانند که گوا در واقع چیزی فراتر از یک ساحل معمولی است. جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و حیات‌وحش، برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی گوا هستند که شاید خیلی از مسافران از این مکان‌ها‌ اطلاع نداشته باشند. این جزیره در ضلع غربی کشور هند قرار دارد و به آن «بهشت طلا کاری» شده می‌گویند. در این مقاله از سفریار با ما باشید تا بهترین جاهای دیدنی گوا هند را به شما معرفی کنیم.

زیباترین جاذبه‌های دیدنی گوا هند

جزیره زیبای گوا هند به عنوان قطعه کوچکی از بهشت در اکثر روزهای سال، پر از جمعیت و گردشگر است. اکثرا جاذبه‌های گردشگری محبوب در هند را می‌توانید در این جزیره پیدا کنید. با این حال، اگر می‌خواهید از جمعیت شهری فاصله بگیرید و از لحظاتی آرام در طول تعطیلات خود لذت ببرید، باید از بهترین جزایر گوا دیدن کنید. 
از نظر جغرافیایی نیز، گوا چیزهای زیادی فراتر از سواحل دارد. این ایالت چندین جزیره پنهان و دورافتاده دارد که ما برخی از آن‌ها را در زیر معرفی می‌کنیم؛ البته به غیر از جزایر به چند مکان مهم دیگر هم در جزیره گوا هند اشاره خواهیم داشت.

جزیره چورائو

جزیره چورائو یکی از مقصدهای گردشگری زیبا در ایالت گوا، هند است. این جزیره در خلیج بنگال واقع شده و یک جزیره استوایی با مناظر طبیعی زیبا، سواحل سفیدپوش و آبهای آبی و صاف است. چورائو بعنوان یک جزیره دورافتاده، پناهگاه پرندگان مختلف است و هر ساله 500 گونه پرنده مهاجر را به خود جذب می‌کند. اگر به حیات وحش علاقه زیادی دارید، این جزیره جزیره دقیقا همان جایی است که باید از آن بازدید داشته باشید.
برای رسیدن به این جزیره می‌توانید به ریبندر بروید، شهر کوچکی که در 5 کیلومتری پنجیم قرار دارد. چندین کشتی برای رفت و برگشت وجود دارد که از ریبندر به سمت چورائو حرکت می‌کنند.

جزیره کاناکونا

در جزیره زیبای گوا هند، مکانی وجود دارد که با نام‌های جزیره میمون‌ها و جزیره کونکو نیز شناخته می‌شود و به طور کامل توسط میمون‌ها اشغال شده است. از زمانی که گوا هند  توسط مسافران جدید پر می‌شود، جمعیت میمون‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافت. می‌توانید در کنار این ساحل استراحت کنید و از طبیعت لذت ببرید. از پالولم سوار کشتی شوید تا در کمتر از 10 دقیقه به جزیره کاناکونا برسید.

سائو جاسینتو

سائو جاسینتو (Sao Jacinto) یک مکان معروف دیگر در گوا هند و یکی از روستاهای ساحلی زیبا در این منطقه است. گفته می‌شود که در قرن بیستم، بومیان سائو جاسینتو متعهد شدند که هرگز بخشی از جزیره را اجاره ندهند یا نفروشند. این کار به خاطر این است که سائو جاسینتو همچنان یکی از بکرترین مکان‌های گوا تا به امروز بوده است. این جزیره سرسبز، مکانی عالی برای برنامه‌ریزی یک سفر یک روزه است. روز خود را در سائو جاسینتو با جستجو و گشت و گذار در اطراف جزیره، تعامل با مردم محلی و اقامه نماز در کلیسای جزیره بگذرانید.
سائو جاسینتو به خوبی از تمامی نقاط گوا قابل‌دسترسی است. در بزرگراه ساحلی NH17 Vasco - Panaji رانندگی کنید و از پل Silver Gate عبور کنید تا به Sao Jacinto برسید.

جزیره پروانه‌ای

در جزیره زیبای گوا هند، جزیره پروانه‌ای که در جنوب ساحل خوش منظره پالولم واقع شده است، به عنوان یکی از معروف‌ترین جزایر گوا در نظر گرفته می‌شود. چه بخواهید ساعاتی از وقت خودتان را به فعالیت‌های آبی اختصاص دهید و چه بخواهید با خانواده‌تان در سفر استراحت کنید، مطمئناً این مکان می‌تواند سفر شما را به نوعی خاطره‌انگیز کند.
از آنجایی که ساحل در یک منطقه دورافتاده و دور از سرزمین اصلی واقع شده است، خیلی از مردم از این جزیره بازدید نمی‌کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید زمانی را به دور از جمعیت شلوغ گوا بگذرانید، ساحل پروانه بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اگر می‌خواهید به جزیره پروانه بروید، باید از ساحل پالولم قایق سواری کنید.
تماشای غروب خورشید، قایق سواری و عکاسی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در این جزیره انجام دهید.

جزیره دیوار Divar Island

اگر می‌خواهید در روزهای تعطیل لحظاتی عالی را در دل طبیعت بگذرانید، جزیره دیوار گوا برای شما مناسب است. این نقطه زیبا یکی از معروف‌ترین جزایر گوا است. این منطقه کوچک که تنها 8 مایلی از گوا قدیمی فاصله دارد، مملو از خانه‌های زیبا است که زیبایی سبک معماری پرتغالی را به نمایش می‌گذارد. جدا از لذت بردن از منظره زیبا، می‌توانید از کلیساهای این مکان نیز دیدن کنید.
تنها چیزی که می‌تواند به شما کمک کند تا به ساحل جزیره دیوار برسید، یک کشتی است. اگر می‌خواهید به ضلع جنوبی جزیره برسید، باید از بخش باستانی و قدیمی گوا سوار قایق شوید. با این حال، اگر می‌خواهید به قسمت شرقی جزیره بروید، باید از ناروآ با کشتی بروید.
این جزیره برای زوج‌ها به‌عنوان یک مکان عالی برای ماه عسل در نظر گرفته می‌شود. جشنواره بوندرام، غذای هندی خوردن در کلبه‌ها و تماشای غروب خورشید از جمله کارهایی است که می‌توانید در این جزیره انجام دهید.

جزیره دیوار

ساحل باگا (Baga Beach)

در این ساحل می‌توانید انواع تفریحات آبی از قبیل قایق پارویی، موتوری و پاراگلایدر را تجربه کنید. فروشگاه و رستوران‌های مختلفی در این ساحل هستند و برای ساعاتی می‌توانید در آنجا وقت بگذرانید.

ساحل باگا

جزیره گراند

جزیره گراند که قبلا به نام ایها گرانده شناخته می‌شد، به طور گسترده به عنوان یکی از محبوب‌ترین جزایر گوا در نظر گرفته می‌شود. این مکان زیبا به دلیل آب و هوای آرام و فعالیت‌های آبی زیاد، مورد علاقه بسیاری از گردشگران از سراسر جهان نیز قرار گرفته است. به دلیل وجود خفاش‌های بیش از حد در این مکان، به جزیره خفاش گوا نیز معروف است. در طول سفر خود به جزیره، می‌توانید مناظری از قلعه نمادین آگوادا، زندان مرکزی و فانوس دریایی معروف را تماشا کنید. اگر می‌خواهید تعطیلات منحصر به‌فردی داشته باشید، حتما حداقل یک بار در طول زندگی خود از جزیره بزرگ گوا دیدن کنید.
هنگامی که به پاناجی رسیدید، برای رسیدن به جزیره زیبای گراند باید سوار قایق شوید. این جزیره برای زوج‌ها و خانواده‌ها گزینه عالی است. غواصی، شنا یا فقط استراحت کردن در ساحل از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید در این جزیره انجام دهید.

چهارشنبه بازار آنجونا (Anjuna Flea Market)

در جزیره زیبای گوا هند، اگر می‌خواهید هم در ساحل استراحت کنید و هم گشت‌وگذاری در بازار داشته باشید و خرید کنید، این بازار گوا گزینه خوبی برای شماست. از ساعت 9 صبح تا 6 غروب فرصت خرید دارید. حداقل 500 دکه در این بازار وجود دارند و می‌توانید سوغاتی‌های مختلفی از آنجا بخرید. زیورآلات، لباس هندی، کیف و کفش،صنایع دستی هندی و خیلی چیزهای دیگر را می‌توانید در این بازار پیدا کنید.

چهارشنبه بازار آنجونا

آبشار آمبولی  (Amboli Waterfall)

در این آبشار می‌توانید گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را به صورت زنده مشاهده کنید. پانجیم در ۷۸ کیلومتری آبشار قرار دارد و در مجاورت آن مسیرهایی قرار دارد که می‌توانید در آنجا قدم بزنید و به صدای آب‌های خروشان آبشار گوش کنید.

آبشار آمبولی

جزیره کومبارجا   (Cumbarja Island) 

جزیره کومبارجا به دلیل زیستگاه طبیعی تمساح‌های هندی شهرت دارد. به عنوان جزیره‌ای برای مسافرانی که برای اولین بار باید از آن بازدید کنند، در نظر گرفته می‌شود. این جزیره از سرزمین اصلی دور است و به همین دلیل محیط این جزیره زیبا در طول سال کاملاً تازه و آرام می‌ماند. علاوه بر لذت بردن از آب و هوای مجلل آن، می‌توانید در جنگل‌های سرسبز جزیره نیز گشت بزنید.
می‌توانید با سوار شدن به قایق از کانال کامبارجا به جزیره کامبارجا برسید. این محیط برای دوستداران طبیعت و ماجراجویی، بهترین گزینه است و ماهیگیری، قایق سواری، تماشای غروب خورشید از جمله کارهایی است که توصیه می‌شود در این جزیره انجام دهید.

جزیره کومبارجا

 

تجربه بازدید از گوا هند با سفریار...

امیدواریم در اولین فرصت دل به دریا بزنید، باروبندیل سفر را ببندید و راهی جزیره زیبای گوا هند شوید. تا جایی که می‌توانید از تمام جزیره‌ها، بازارها، فروشگاه‌ها و گوشه و کنارهای گوا بازدید داشته باشید و هیچ جایی را از قلم نیندازید؛ البته اگر فرصت کافی برای ماندن در گوا دارید. برای رفتن به هند و گوا می‌توانید روی کمک کارشناسان سفریار حساب کنید. شما می‌توانید با خرید تور هند تجربه بازدید از گوا و زیبایی‌هایش را داشته باشید. اگرهم هر سوالی در مورد تور گوا داشته باشید، کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما هستند.

سوالات متداول
  • اگر برای اولین بار است که به گوا سفر می‌کنید، حتما از جزیره گراند و جزیره دیوار دیدن کنید.

  • افراد 10 سال به بالا می‌توانند در جزایر گوا غواصی کنند.

  • برای رسیدن به تقریباً هر جزیره‌ای در گوا، باید با کشتی یا قایق سواری از بنادر گوا انتخاب کنید.

  • جزیره گرانده، جزیره چورائو، جزیره دیوار و جزیره پروانه‌ها از این جزیره‌ها هستند.

  • جزیره دیوار گوا به عنوان بهترین مکان برای زوج‌ها برای گذراندن اوقاتی عاشقانه با هم شناخته می‌شود.

  • Karma Royal Palms، MAYFAIR Hideaway Spa Resort و Palolem Beach Resort بهترین استراحتگاه‌های نزدیک جزیره گراند هستند.

  • شما می‌توانید از فعالیت‌های متعدد در جزایر گوا لذت ببرید. با این حال، اکثر مسافران غواصی کردن و استراحت کردن در سواحل را ترجیح می‌دهند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها