میدان جمهوری ارمنستان

میدان جمهوری ارمنستان

در میان جاذبه‌های گردشگری کشور ارمنستان، میدان جمهوری را می‌توان بهترین و مشهورترین آن‌ها معرفی کرد. این میدان یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان محسوب می‌شود که سالانه گردشگران بسیار زیادی برای دیدن این بنای تاریخی و فوق‌العاده زیبا به این کشور سفر می‌کنند. ساخت میدان جمهوری ارمنستان در سال ۱۹۲۴ شروع و در سال ۱۹۵۸ تکمیل شد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این جاذبه دیدنی ارمنستان آشنا شوید.

میدان جمهوری؛ جاذبه گردشگری ارمنستان

کشور ارمنستان که در همسایگی ایران قرار دارد، کشوری با جاذبه‌های گردشگری زیاد است که سالانه گردشگران بسیار زیادی از سراسر نقاط جهان به این کشور سفر می‌کنند. ایرانیان نیز از گردشگران این کشور محبوب هستند و به‌واسطه هم مرز بودن و نداشتن قوانین سفت‌وسخت برای اخذ ویزا، ارمنستان را برای سفر تفریحی و گردشگری خود انتخاب می‌کنند.
یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار معروف کشور ارمنستان که در طول سفر باید آن را ببینید، میدان جمهوری ارمنستان نام دارد. این میدان در مرکز پایتخت کشور ارمنستان قرار گرفته است و به قلب ایروان شهرت دارد. ساخت این بنای جذاب و تاریخی توسط معماری ارمنی به نام الکساندر تامانیان انجام شد که ساخت و تاسیس آن حدود ۳۴ سال طول کشید.
با ساخت میدان جمهوری تمامی ساختمان‌های قدیمی ارمنستان تخریب شدند و معماری ساختمان‌ها تحول زیادی پیدا کرد و ساختمان‌های جدید با طراحی و معماری‌های برتر جهانی جایگزین ساختمان‌های قدیمی شدند. جالب است بدانید در زمان گذشته نام این بنای تاریخی به میدان لنین شهرت داشت که در طول زمان به نام میدان جمهوری تغییر یافت و به‌عنوان امضای این کشور محسوب می‌شود.

جاذبه گردشگری ارمنستان

 

تاریخچه میدان جمهوری ارمنستان

همان‌طور که می‌دانید ارمنستان سال‌های طولانی در تصرف جماهیر شوروی قرار داشته است. زمان اتحاد جماهیر شوروی بازسازی تمامی کشورها اولویت بود و ارمنستان نیز در زمره کشورها برای بازسازی قرار داشته است؛ به همین دلیل در سال ۱۹۲۶ بازسازی میدان جمهوری مورد توجه قرار گرفت و در سال ۱۹۵۲ تلاش زیادی برای پیشرفت، ساخت و بازسازی این میدان انجام شد.
برای بازسازی و ساخت این میدان معمار ارمنی به نام الکساندر تامانیان که پس از انقلاب پتروگراد به ایروان سفر کرده بود، انتخاب شد. سپس برخی از ساختمان‌های قدیمی مانند تکیه خانه‌ها، حمام‌ها و رستوران‌ها تخریب و ساختمان‌های جدیدی ساخته شدند. سرانجام در سال ۱۳۵۸ ساخت این میدان به معماری الکساندر ارمنی کامل شد.
دلیل اینکه در گذشته نام این بنا به میدان لنین شهرت داشت، وجود مجسمه لنین از یک انقلاب مارکسیست در مرکز این میدان بود که ارمنستان پس از استقلال این مجسمه را از میدان به موزه تاریخ ملی منتقل کرد و نام میدان را به میدان جمهوری ایروان تغییر داد.

درباره میدان جمهوری ارمنستان

 

بررسی سبک معماری میدان جمهوری ارمنستان

حتماً می‌دانید میدان هر شهر به‌عنوان نماد آن محسوب می‌شود و به‌صورت کلی یک تصویر جامع از آن شهر و کشور در ذهن افراد ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل معماری میدان‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و سبک‌های مختلفی در معماری آن استفاده می‌شود، هدف از این توجه این است که میدان در بهترین حالت و تصویر ساخته شود و سرگذشت خوبی از کشور ارائه دهد.
میدان جمهوری ارمنستان نیز مانند هر کشور دیگری در ساخت این بنا از سبک‌های متنوع معماری استفاده کرد. این میدان مساحتی حدود ۱۴۰۰۰ مترمربع دارد و از یک معماری واحد پیروی می‌کند و طراحی فوق‌العاده زیبا و بی‌نظیری دارد. به‌صورت کلی می‌توان طراحی پیچیده‌ای به شکل بیضی برای این میدان در نظر گرفت که توسط ساختمان‌ها احاطه شده است. اما با این توصیفات نمی‌توانید زیبایی این میدان را به‌درستی درک کنید و برای درک زیبایی و شکوه آن باید در زمان سفر به ارمنستان، این میدان را از نزدیک ببینید.

 

 معرفی بناهای دیدنی میدان جمهوری ارمنستان

میدان جمهوری در بهترین موقعیت جغرافیایی یعنی مرکز شهر ایروان واقع شده است و تمامی خیابان‌های اصلی به‌صورت مستقیم به این میدان می‌رسند. همچنین این جاذبه تنها یک بنای تاریخی و قدیمی نیست، بلکه ساختمان‌هایی که مجاور این میدان قرار گرفته‌اند نیز جذابیت بسیار زیادی برای دیدن دارند. این میدان و ساختمان‌ها به‌قدری باشکوه است که ساعت‌ها از دیدن آن‌ها می‌توانید لذت ببرید.
 یکی از این جذابیت‌ها ساختمان‌های مجاور میدان هستند که با استفاده از سنگ توفای ارمنی به رنگ قرمز و سفید طراحی شده‌اند. ساختمان دولت نیز در جوار همین میدان قرار دارد و ساعت بسیار بزرگی روی این ساختمان نصب شده است و نگاه هر بیننده‌ای را به‌محض وارد شدن به میدان جلب خود می‌کند. جالب است بدانید قطر این ساعت بزرگ به ۴ متر می‌رسد. عقربه بزرگ این ساعت ۱۸۸ سانتی‌متر و عقربه کوچک ۱۷۰ سانتی‌متر هستند.
گالری نگارخانه ملی یکی دیگر از ساختمان‌های دیدنی و فوق‌العاده جذاب این میدان است که در قسمت شمالی میدان قرار دارد. در این موزه بیش از ۲۵۰۰۰ نقاشی هنرمندانه و رویایی ارمنی، اروپایی و روسی را مشاهده خواهید کرد که بدون شک از این همه شکوه و عظمت حیرت‌زده می‌شوید. موزه تاریخ ملی همین در قسمت شمال همین میدان قرار دارد که بیش از ۴۰۰ هزار قطعه و میراث تاریخی ارمنستان به نمایش گذاشته شده‌اند تا شما عزیزان بتوانید آن‌ها را ببینید. دیگر مکان‌های مهمی که در این میدان قرار دارند عبارت‌اند از: 

  • وزارت دارایی در قسمت جنوب شرقی میدان
  • وزارت امور خارجه در قسمت شمال غربی میدان
  • وزارت انرژی و منابع طبیعی در قسمت جنوب غربی میدان
  • هتل ماریوت ارمنستان در قسمت جنوب غربی
  • وزارت ترابری و ارتباطات جمهوری ارمنستان در قسمت جنوب

معماری میدان جمهوری ارمنستان

 

معرفی امکانات رفاهی میدان جمهوری ارمنستان

در نزدیکی میدان جمهوری ارمنستان امکانات رفاهی متنوعی برای افراد در نظر گرفته شده است تا در زمان گردش در این میدان لحظات خوب و خوشی سپری کنید. این امکانات عبارتند از:

امکانات میدان جمهوری ارمنستان

کافی‌شاپ و رستوران

کافی‌شاپ و رستوران‌های متنوع مهم‌ترین خدمات رفاهی است که در نزدیکی میدان جمهوری قرار دارند. وجود آن‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در زمان خستگی و گرسنگی به این مکان‌ها برای نوشیدن یک نوشیدنی دلچسب یا خوردن یک غذای لذیذ مراجعه کنید. رستوران‌های زیادی در نزدیک این میدان قرار دارند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به Jazzve، Square One و Ararat اشاره کرد.

کتاب‌فروشی

اگر علاقه‌مند به کتاب و رمان هستید، حتماً به کتاب‌فروشی‌هایی که در نزدیکی میدان جمهوری قرار دارند مراجعه کنید و کتاب محبوب خود را بخرید. همچنین در کتاب‌فروشی‌ها می‌تواند انواع کارت‌پستال را به‌عنوان هدیه و سوغات برای عزیزانتان خریداری کنید.

فروشگاه

دو فروشگاه بزرگ در نزدیکی میدان جمهوری قرار دارند که برای خرید لباس، سوغاتی و هر چیز دیگری که بخواهید می‌توانید به این فروشگاه‌ها مراجعه کنید. همچنین یک فروشگاه نقاشی نیز در نزدیکی این میدان قرار دارد که نقاشی‌های فوق‌العاده زیبای هنرمندان را خریداری کنید.

 

از فواره‌های موزیکال میدان جمهوری غافل نشوید

یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده زیبا و دیدنی میدان جمهوری ارمنستان که در زمان سفر پیشنهاد می‌دهیم حتماً آن را ببینید، فواره‌های موزیکال هستند که توسط ابرام آبرامیان طراحی و انجام شده‌اند. طراحی این فواره‌های موزیکال در مقابل گالری هنری و موزه تاریخ است که نمایش نورانی بسیار زیبایی را برای میدان ایجاد می‌کند.
این فواره‌هابا ریتم آهنگ تغییر رنگ می‌کنند و همچنین مسیر آب با ریتم آهنگ تغییر می‌کند که سرگرمی بسیار جذابی است. اگر قصد دیدن این فواره‌های موزیکال را دارید، باید فصل بهار تا اواخر پاییز را برای سفر به ارمنستان انتخاب کنید؛ زیرا در فصل بهار، تابستان و پاییز این فواره‌ها روشن می‌شوند. ساعت شروع فواره‌های موزیکال از ۹ تا ۱۱ شب است.

 

بازدید از میدان جمهوری ارمنستان با سفریار

یکی از جاذبه‌های تاریخی و بی‌نظیر ارمنستان، میدان جمهوری ارمنستان به شمار می‌رود. طی سال گردشگران بسیار زیادی این مکان را برای بازدید انتخاب می‌کنند. اگر شما نیز قصد سفر به ارمنستان را دارید، حتماً از این میدان زیبا و باشکوه دیدن کنید تا سفری خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی داشته باشید. با رفتن به میدان جمهوری ارمنستان می‌توانید از مکان‌های مهم دیگر این شهر مانند گالری هنر، موزه تاریخ و… نیز بازدید کنید. با خرید تور ارمنستان علاوه بر مشاهده این میدان زیبا، سایر جاذبه‌های گردشگری ارمنستان را نیز مشاهده کنید.

سوالات متداول
  • دارای سبک معماری واحد با ۱۴۰۰۰ متر مربع مساحت است.

  • در این میدان می‌توانید از امکاناتی همچون فروشگاه، کتاب‌فروشی، رستوران و کافی‌شاپ استفاده کنید.

  • ساختمان دولت، موزه تاریخ، گالری هنر

  • معمار یونانی به نام الکساندر تامانیان، این میدان را بازسازی کرد.

  • بازسازی و ساخت این بنا از سال ۱۹۲۶ تا سال ۱۹۵۸ طول کشیده است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها