جاهای دیدنی ارمنستان

جاهای دیدنی ارمنستان

داشتن اطلاعات کامل درباره گردشگری ارمنستان باعث می‌شود که سفری رویایی و بدون چالش را تجربه کنید. جاهای دیدنی ارمنستان ایروان آن‌قدر زیاد هستند که قطعاً در سفر چندروزه خود نمی‌توانید تمام آن‌ها را از نزدیک مشاهده کنید، بنابراین باید با بهترین مکان‌ها آشنا شوید تا بر اساس سلیقه خود بهترین گزینه‌ها را در برنامه خود قرار دهید. 
گردشگری کشور ارمنستان به جاهای دیدنی محدود نمی‌شود، هنگامی که صحبت از گردشگری این کشور می‌شود، باید اطلاعات کاملی درباره آب‌وهوا، بهترین فصل سفر، نحوه سفر، اقامت، غذاهای سنتی مقصد، شهرهای دیدنی و… به دست بیاورید تا سفر خود را ازهرجهت کامل کنید. 
در ادامه این مطلب به طور کامل گردشگری ارمنستان را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بیشتر از پیش با خصوصیات ویژه این کشور در زمینه گردشگری آشنا شوید. 

نگاهی کلی به کشور ارمنستان

ارمنستان سرزمین دریاچه‌ها و رودخانه‌های خروشان است که زیبایی منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود که در بیشتر اوقات سال مورد استقبال گردشگران قرار بگیرد. کشور ارمنستان در ناحیه قفقاز جنوبی قرار گرفته است، به همین دلیل بیشتر مناطق آن کوهستانی هستند. 
ارمنستان در بین دریای خزر و دریای سیاه قرار دارد و با کشورهایی مانند گرجستان، آذربایجان، ترکیه و ایران مرز مشترک دارد. نزدیکی این کشور به مرزهای ایران یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایلی است که گردشگران ایرانی را به سمت ایروان و سایر شهرهای جذاب این کشور می‌کشاند. 
پایتخت ارمنستان، ایروان است و بیشتر جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و مذهبی در این شهر قرار دارند. ازآنجایی‌که این کشور در گذشته بخشی از ایران بوده است، فرهنگ و هنر آن برای شما آشنایی زیادی دارد. همچنین باید بدانید که بیشتر مردم این سرزمین مسیحی و ارمنی هستند و ارز رسمی آن‌ها درام ارمنستان است. 

درباره کشور ارمنستان

 

آب‌ وهوای ارمنستان در طول سال

هنگامی که گردشگری ارمنستان را بررسی می‌کنید، ابتدا باید آب‌وهوای آن را مورد بررسی قرار دهید تا بهترین زمان را برای بازدید از شهرهای مختلف این کشور انتخاب کنید. ارمنستان از آن دسته از کشورهایی است که در تابستان آب‌وهوای گرم و خشکی دارد و سرمای زمستان شما را غافلگیر می‌کند. 
با اینکه آب‌وهوای ارمنستان در فصل تابستان و زمستان باب میل گردشگرهای ایرانی نیست، اما آب‌وهوای آن در فصل بهار و اوایل پاییز بسیار معتدل است و جاذبه‌های طبیعی آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر قصد بازدید از زیبایی‌های ارمنستان را دارید، قبل از هرکاری برنامه سفر خود را برای بهترین ماه‌های بهار و پاییز بچینید. 
البته نکته مهمی که باید بدانید، محبوبیت ارمنستان در فصل تابستان و زمستان برای برخی از گردشگرها است. کشور ارمنستان در فصل تابستان به دلیل افزایش تعداد روزهای تعطیل و در فصل زمستان به دلیل محبوبیت ورزش‌های زمستانی، افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند. 

بهترین زمان برای سفر به ارمنستان

گردشگری ارمنستان زمانی اوج لذت و زیبایی را به شما نشان می‌دهد که بهترین بازه‌های زمانی را برای سفر خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در بهترین زمان سال جاهای دیدنی ارمنستان را از نزدیک ببینید، اواسط می تا اوایل ژوئن (اردیبهشت تا خرداد) یا اواخر سپتامبر تا اوایل اکتبر (مهرماه)  بهترین گزینه ممکن به شمار می‌آید. 
البته اگر شهرت ورزش‌های زمستانی ارمنستان به گوشتان رسیده است و می‌خواهید این دسته از تفریحات را تجربه کنید، نیمه دوم سال گزینه مناسبی است، در این بازه زمانی ورزش‌های زمستانی مقرون‌به‌صرفه از جمله اسکی، اسکیت روی یخ، اسنوبرد، زیپلینگ و سورتمه‌سواری طرف‌داران زیادی دارند. 

بهترین آب و هوای ارمنستان

 

گردشگری ارمنستان برای ایرانیان

در چند دهه گذشته، جاذبه گردشگری کشور ارمنستان در زمینه‌های زیادی پیشرفت داشته است، دولت این کشور برای اینکه سفر را برای گردشگرها راحت‌تر کند و تعداد آن‌ها را افزایش دهد، شرایط را برای سفری راحت و بدون دردسر فراهم کرده است. در حال حاضر ایرلاین‌های بسیار زیادی جابه‌جایی گردشگران را از طریق مرز هوایی انجام می‌دهند تا در این زمینه با مشکل خاصی مواجه نشوند. 
مرزهای زمینی ارمنستان برای کشورهای اطراف از جمله ایران باز است تا با اتوبوس و ماشین شخصی سفر خود را انجام دهند. همچنین دولت ارمنستان برای اینکه گردشگری خود را رونق دهد، از توریست‌های ایرانی ویزا نمی‌خواهد. یعنی شما می‌توانید با یک پاسپورت معتبر، زیبایی‌های ارمنستان را از نزدیک ببینید. 

 

فستیوال‌های جذاب ارمنستان

بدون شک جشنواره‌ها و فستیوال‌ها تاثیر بسیار زیادی در رونق گردشگری ارمنستان داشته‌اند. هرساله در شهرهای مختلف ارمنستان انواع جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شوند که هرکدام جذابیت خاص خود را دارند. به‌جرئت می‌توان گفت که برخی از این جشنواره‌ها آن‌قدر زیبا هستند که به‌تنهایی افراد زیادی را در تاریخ مشخص به ارمنستان می‌کشانند. موارد زیر مهم‌ترین و برجسته‌ترین فستیوال‌های کشور ارمنستان به شمار می‌آیند:

  • روز جاز ایروان Yerevan Jazz Day در تاریخ 30 آوریل (اردیبهشت)
  • فستیوال دلمه Dolma Festival در استان آراگاستون و در تاریخ 20 می (اواخر اردیبهشت)
  • جشنواره توت سیونیک The Syunik Mulberry Festival در پارک گوریس (7 جولای یا تیرماه)
  • جشنواره آب‌پاشی وردآور The Vardavar Festival در سراسر ارمنستان (8 جولای یا تیرماه)
  • جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلو طلایی ایروان در ماه جولای (تیر)
  • اجرای رنگی ایروان Yerevan Color Run (دویدن به طول 5 کیلومتر و رنگ‌پاشی) در ماه جولای یا تیر (تاریخ برگزاری متفاوت است)
  • جشنواره لباس سنتی تراز Taraz Festival در شهر ایروان و در تاریخ 4 آگوست (مرداد)
  • جشنواره بین‌المللی بالن International Balloon Festival در شهر ایروان و در تاریخ 15 الی 18 سپتامبر (شهریور)

فستیوال‌های جذاب ارمنستان

 

توریستی‌ترین شهرهای ارمنستان

بیشتر شهرهای ارمنستان جذابیت و زیبایی خاصی دارند، اما برخی از این شهرها به دلیل قدمت طولانی، جاذبه‌های دیدنی، اقامتگاه‌های لوکس، طبیعت زیبا و… تأثیر بیشتری در رونق گردشگری ارمنستان داشته‌اند. در ادامه بهترین و محبوب‌ترین شهرهای گردشگری ارمنستان را معرفی می‌کنیم: 

ایروان پایتخت ارمنستان

ایروان پایتخت ارمنستان است که بیشتر گردشگرها از آن با نام پایتخت صورتی یاد می‌کنند. شعر ایروان از سنگ‌های آتشفشانی باستانی ساخته شده است که با گذشت زمان به رنگ صورتی متمایل به قرمز تغییر یافته‌اند. صخره‌های قدیمی و معماری مدرن زمان حکومت شوروی تنها گوشه‌ای از جذابیت ایروان هستند، در این شهر انواع جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی وجود دارند که وجود اقامتگاه‌های لوکس، بازدید از آن‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کند. همچنین انواع کافه‌ها و رستوران‌های جذاب در کنار فستیوال‌های مختلف، غذاهای خوشمزه و زندگی شبانه مهیج محبوبیت ایروان را بیشتر از پیش بالا برده‌اند. 

شهر اودزون Odzun 

شهر اودزون یکی از زیباترین شهرهای ارمنستان به شمار می‌آید که بر فراز تنگه رودخانه دبد واقع شده است. طبیعت زیبای این شهر در کنار ساختمان‌های تاریخی و دست‌نخورده آن تصاویر فوق‌العاده زیبایی را در مقابل شما قرار می‌دهد. در واقع این شهر تحت‌تأثیر حکومت آشوری قرار نگرفت و بافت آن دستخوش تغییرات نشد. 
طبیعت فوق‌العاده زیبای این شهر تاثیر بسیار زیادی در گردشگری ارمنستان داشته است، معمولاً بیشتر گردشگرها علاوه بر شهر بزرگ  پر هیاهوی ایروان، بازدید از شهر Odzun را هم در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. 

شهر دلیجان Dilijan 

شهر دلیجان را با نام سوئیس ارمنستان می‌شناسند، احتمالاً با شنیدن این حرف می‌توانید حدس بزنید که این شهر چه طبیعت زیبا و بکری دارد. شهر دلیجان توسط جنگل‌های کاج احاطه شده است و به دلیل برخورداری از آب‌وهوای تمیز و چشمه‌های آب‌معدنی با خواص درمانی، از آن به‌عنوان یک شهر آبگرم یاد می‌کنند. 

شهر دیلجان

شهر جرموک Jermuk 

شهر جرموک Jermuk یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبا و دیدنی ارمنستان به شمار می‌آید که با طبیعت منحصربه‌فرد، چشمه‌های آب‌معدنی و آبشار 70 متری خود شهرت و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به‌جرئت می‌توان گفت که طبیعت زیبای جرموک و جاذبه‌های دیدنی آن تأثیر بسیار زیادی در معرفی گردشگری ارمنستان داشته‌اند. 

شهر جرموک

شهر سوان Sevan 

اگر می‌خواهید در سفر خود به کشور ارمنستان جواهر این کشور را از نزدیک ببینید، مسیر شهر سوان را در پیش بگیرید. شهر سوان به دلیل قرارگرفتن در کنار دریاچه‌ای به همین اسم، شهرت و محبوبیت زیادی کسب کرده است. در واقع بسیاری از گردشگرها برای بازدید از دریاچه سوان و تجربه ماجراجویی در طبیعت زیبای این شهر، یک الی دو شب را در این منطقه بکر و دیدنی سپری می‌کنند. 

 شهر سوان

محبوب‌ترین جاهای دیدنی ارمنستان 

جاهای دیدنی ارمنستان ایروان بسیار زیاد هستند، به همین دلیل نمی‌توان در یک سفر چندروزه از تمامی آن‌ها بازدید کنید. زیبایی‌های ارمنستان علاوه بر شهر ایروان در سایر شهرها هم به‌وضوح دیده می‌شود.  در واقع طبیعت برخی از شهرهای ارمنستان آن‌قدر زیبا و چشم‌نواز است که احتمالاً زیبایی و جذابیت ایروان را فراموش می‌کنید. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین و مشهورترین جاهای دیدنی ارمنستان هستند:

معبد گانی Pagan Temple of Garni 

شهر ایروان به‌عنوان پایتخت ارمنستان ویژگی‌های بسیار زیادی دارد، اما بدون شک معماری این شهر یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌آید. هنگامی که در این شهر زیبا ماجراجویی خودتان را آغاز کنید، با بناهای تاریخی زیادی مواجه می‌شوید که از دوران حکومت شوروی به‌جای مانده‌اند.
معبد گانی Pagan Temple of Garni یکی از این بناهای تاریخی است که از آن به‌عنوان تنها بنای غیرمسیحی ایروان یاد می‌کنند. دیدنی‌های شهر ایروان ارمنستان تنها به این معبد محدود نمی‌شود، در این شهر زیبا بناهای دیگری با معماری منحصربه‌فرد وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها شامل صومعه گغارد (Geghard Monastery)، ساختمان اپرا (Opera and Ballet Theatre) و… اشاره کرد. 

معبد گانی

کاسکاد (Cascade Complex)

کاسکاد در لغت به معنی آبشار است، اما در اینجا خبری از آبشارهای بزرگ نیست. در واقع کاسکاد یک بنای متشکل از 570 پله است که مرکز شهر ایروان را به پارک هافتناک (Haghtanak) و خیابان مانیومنت (Monument) متصل می‌کند. بنای کاسکاد آن‌قدر زیبا طراحی شده است که در همان نگاه اول شیفته این قسمت از گردشگری ارمنستان خواهید شد. 
آبنما و فواره‌هایی که در اطراف کاسکاد ایجاد شده‌اند، زیبایی این جاذبه را چندبرابر کرده‌اند، همچنین ساخت مجسمه‌های مختلف و ایجاد فضای سبز در نقاط مختلف، کاسکاد را در لیست زیباترین و شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی ارمنستان ایروان قرار می‌دهد. 

کاسکاد

دریاچه زیبای سوان (Sevan)

دریاچه سوان با وسعت 1900 متری خود توانسته گردشگری ارمنستان را در سطح بالاتری قرار دهد و بسیاری از گردشگرها را به 66 کیلومتری ایروان بکشاند. در کشور ارمنستان جاذبه‌های زیادی وجود دارند که شما را به وجد می‌آورند، اما آرامش دریاچه سوان در کنار طبیعت سرسبز و چشم‌نواز آن برتری خاصی نسبت به آن‌ها دارد. در واقع از این دریاچه به‌عنون جواهر و مروارید ارمنستان یاد می‌شود. 
همچنین در اطراف دریاچه سوان جاذبه‌های دیگری هم وجود دارند که شما را در شهر سوان ماندگار می‌کنند، از جمله جاذبه‌های دیگر این منطقه می‌توان به سواناوانک، جزیره سوان، صومعه هیراوانک و… اشاره کرد. 

منطقه حفاظت شده دولتی شیکاهوق (Shikahogh State Reserve)

مناطق حفاظت شده همواره یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهده حیوانات مختلف و ماجراجویی در طبیعت به شمار می‌آیند، گردشگری ارمنستان از این نوع جاذبه‌های دیدنی بی‌نصیب نمانده است و با ارائه شیکاهوق، توانسته توجه گردشگرها را به خود جلب کند. 
جنگل‌ها و کوه‌های سرسبز این منطقه شما را با تصویری جذاب مواجه می‌کند که برای تمام عمر در ذهن شما باقی می‌ماند. همچنین در این منطقه علاوه بر حیوانات مختلف می‌توانید از کوه زیبای خوستوپ (Khustup) دیدن کنید. 

منطقه حفاظت شده دولتی شیکاهوق

طبیعت زیبای جرموک (Jermuk)

اگر بخواهیم گردشگری ارمنستان را بر اساس جاذبه‌های طبیعی مورد بررسی قرار دهیم، قطعاً منطقه جرموک به دلیل برخورداری از طبیعت سرسبز، آب‌وهوای معتدل، چشمه‌های آب‌معدنی و آبشار 70 متری جایگاه خاصی دارد. چشمه‌های آبگرم جرموک و جاذبه‌های طبیعی آن به‌قدری مشهور هستند که بیشتر گردشگرها از این شهر به‌عنوان شهر آبگرم یاد می‌کنند. 

طبیعت زیبای جرموک

پارک آبی واتر ورلد (Water World Park)

گردشگری ارمنستان تنها به جاهای تاریخی، طبیعی و فرهنگی این کشور محدود نمی‌شود، در این کشور جاذبه‌های تفریحی زیادی وجود دارند که هیجان سفر را برای گردشگرها چند برابر می‌کند. پارک آبی واتر ورلد یکی از بهترین و محبوب‌ترین تفریحات ارمنستان ایروان است که روزهای گرم تابستان را برایتان لذت‌بخش می‌کند. مجموعه آبی واتر ورلد در شهر ایروان قرار دارد و شامل چندین استخر مختلف در فضای باز و سرپوشیده می‌شود، البته باید بدانید که این مجموعه فقط در روزهای تابستان فعالیت می‌کند. 

پارک آبی واتر ورلد

پارک عشاق (Lovers' Park)

پارک عشاق یکی دیگر از جاهای دیدنی ارمنستان ایروان است که طبیعت چشم‌نواز آن به همراه جزیره‌ها و دریاچه زیبا توانسته یک مکان زیبا و سرشار از آرامش را برای گردشگرها به وجود بیاورد. معمولاً بسیاری از مراسم‌های سنتی ارمنستان و شهر ایروان در این پارک برگزار می‌شود تا لحظات شاد و به‌یادماندنی را برای بازدیدکنندگان خلق کند.

پارک عشاق

تله‌کابین بال‌های تاتو (Wings of Tatev)

تله‌کابین بال‌های تاتو (Wings of Tatev) یکی از تفریحات ارمنستان ایروان به شمار می‌آید که شهرت آن به تمام دنیا رسیده است. در واقع تله‌کابین بال‌های تاتو 5.7 کیلومتر طول، به عنوان طولانی‌ترین تله‌کابین جهان (بدون توقف) شناخته می‌شود که از روستای هالیدزور (اطراف ایروان) شروع و تا جنوب ارمنستان، صومعه تاتو ادامه می‌یابد. ظرفیت هر کابین آن حدود 30 نفر است.

تله کابین بال های تاتو

پارک ملی دیلیجان  (The Dilijan National Park)

پارک ملی دیلیجان علاوه بر مناظر طبیعی و سرسبز، چشمه‌های معدنی و دارویی مختلفی داد، به همین دلیل بیشتر افراد برای سیاحت و استفاده از خواص این چشمه‌ها، بازدید از این پارک را در برنامه خود قرار می‌دهند. نکته مهمی که باعث تأثیرگذاری بیشتر پارک ملی دیلیجان بر گردشگری ارمنستان می‌شود، وجود جاذبه‌های دیگر در اطراف این پارک است. هنگام بازدید از این پارک، می‌توانید به مکان‌های فرهنگی و طبیعی مختلفی مانند صومعه گوشاونک، صومعه هاغارتسین، جوختک وانک، دریاچه پرز، ماتوساوانک و… دسترسی داشته باشید. 

پارک ملی دیلیجان

آبشار مامروت قار (Mamrot Qar Waterfall)

در قسمت شرقی ارمنستان مکانی به اسم ناگورنو -کارابخش (Nagorno-Karabakh) وجود دارد که یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین جاذبه‌های طبیعی ارمنستان یعنی آبشار مامروت قار را در خود جای‌داده است. هنگامی که به این آبشار نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که شکل آن مانند یک چتر بزرگ است. در واقع شکل متفاوت این آبشار و ارائه تجربه متفاوت به گردشگرها باعث می‌شود که شهرت زیادی پیدا کند و تأثیر خود را روی توسعه گردشگری کشور ارمنستان بگذارد. 

صومعه تاتف

صومعه تاتف (Tatev Monastery)

در کشور ارمنستان صومعه‌های زیادی وجود دارد، اما صومعه تاتف، از آن دسته صومعه‌های فوق‌العاده زیبا است که گردشگران را قانع می‌کند تا به 253 کیلومتری ایروان بروند و از نزدیک زیبایی و جذابیت آن را تماشا کنند. صومعه تاتف یک بنای قرون‌وسطایی به شمار می‌آید که ساخت آن به قرن 9 پس از میلاد باز می‌گردد. 

 

غذاهای ارمنستان که گردشگران باید امتحان کنند!

شاید بیشتر افراد تصور کنند که گردشگری ارمنستان و محبوبیت بالای آن تنها به‌خاطر جاذبه‌های متنوع است، اما این تصور افراد زیادی را به‌اشتباه می‌اندازد. غذاهای سنتی ارمنستان در کنار خوراکی‌ها و شیرینی‌های مخصوص این کشور توانسته‌اند توجه گردشگرهای خارجی را به بهترین شکل ممکن جلب کنند. 
سبزی‌ها، گوشت، ماهی، محصولات لبنی، لواش (نان مسطح معروف محلی)، گوشت بره، بادمجان و سبزی تازه از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواد غذایی هستند که در بیشتر غذاهای ارمنستان وجود دارند. در شهرهای مختلف این کشور غذاهای مختلفی سرو می‌شود که محبوب‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • Tolma: دلمه همان غذای معروف ایرانیان است که برگ انگور را با مواد مختلف پر می‌کنند. 
  • Khorovats: خوروتس به کباب گوشت گفته می‌شود که در ارمنستان آن را با 20 مدل مختلف درست می‌کنند. 
  • Basturma: باستورما همان گوشت دودی است که در ارمنستان به‌عنوان پیش غذا سرو می‌شود. 
  • Harrissa: هریسا یا فرنی گوشت و گندم یک غذای خوشمزه ارمنستانی است که از گندم و مرغ یا گوشت بره درست می‌شود. 
  • Khash: شاید برایتان عجیب باشد، اما Khash یا همان سم گاو یکی از سوپ‌های محبوب و پرطرفدار ارمنستان به شمار می‌آید. 
  • ghapama: گاپاما یک غذای خوشمزه است که کدو را با برنج، کشمش و میوه خشک پر می‌کنند. 
  • sujuk: این شیرینی یکی از بهترین شیرینی‌های محلی ارمنستان است که آن را با گردو درست می‌کنند.

 

اقامتی مناسب در ارمنستان

توسعه گردشگری ارمنستان زمانی رونق پیدا کرد که در شهرهای توریستی آن انواع اقامتگاه‌های باکیفیت، لوکس و مقرون‌به‌صرفه ساخته شد. در واقع هریک از شهرهای ارمنستان را انتخاب کنید، انواع هتل سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره را در اختیارتان قرار می‌دهند. در جدول زیر می‌توانید برترین هتل‌های ارمنستان را مشاهده کنید:

کیفیت هتل اسم هتل
هتل‌های 5 ستاره هتل رادیسون بلو ایروان (Radisson Blu Hotel Yerevan)
هتل گرند ایروان (Grand Hotel Yerevan)
هتل آقابابیان (Aghababyan's Hotel)
هتل ماریوت تساخکادزور (Tsaghkadzor Marriott hotel)
هتل‌های 4 ستاره هتل آنی سنترال این ایروان (Ani Central Inn)
هتل آنی پلازا ایروان (Ani Plaza Hotel)
هتل سنترال ایروان (Central Hotel Yerevan)
هتل دابل تری بای هیلتون یروان سیتی‌سنتر (DoubleTree by Hilton Hotel Yerevan City Centre)
هتل‌های 3 ستاره

هتل آکواتک ریزورت اند اسپا در ایروان (Aquatek Resort and SPA)
هتل سیلاچی ایروان (Silachi Hotel)
هتل بست وسترن پلاس کانگرس در ایروان

(Best Western Plus Congress Hotel) 

 

 

تجربه گردشگری ارمنستان با سفریار

برای تجربه گردشگری ارمنستان و ماجراجویی در شهرهای بسیار زیبای آن باید بهترین و مناسب‌ترین روش یعنی خرید تور ارمنستان از آژانس‌های معتبر را انتخاب کنید. جاهای دیدنی ارمنستان زیاد هستند، به همین دلیل امکان بازدید از تمامی آن‌ها در یک سفر چندروزه وجود ندارد. آژانس سفریار به‌عنوان مجری مستقیم تورهای ارمنستان بازدید از بهترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های این کشور را در برنامه تور قرار می‌دهد. 
آژانس سفریار علاوه بر بازدید از زیبایی‌های ارمنستان، رزرو هتل و بلیط رفت‌وبرگشت را برای شما انجام می‌دهد تا ماجراجویی لذت‌بخشی را تجربه کنید. برای خرید تور اقساطی ارمنستان و استفاده از راهنمایی مشاوران سفریار، کافی است با شماره 02191006828 تماس بگیرد.  

سوالات متداول
  • ساختمان اپرا، بنای کاسکاد، پارک آبی واتر ورلد، پارک عشاق، میدان جمهوری و… تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های دیدنی ایروان هستند.

  • جاهای دیدنی ارمنستان ایروان، تفریحات ارمنستان ایروان، آب‌وهوای معتدل در فصل بهار، ورزش‌های زمستانی، طبیعت زیبا، غذاهای سنتی و خوشمزه، فستیوال‌های مختلف و… تنها بخشی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر گردشگری ارمنستان هستند. 

  • خیر گردشگران ایرانی برای سفر به ارمنستان نیازی به ویزا ندارند و فقط با یک پاسپورت ساده سفر خود را انجام می‌دهند. 

  • گردشگران اواسط می تا اوایل ژوئن (اردیبهشت تا خرداد) یا اواخر سپتامبر تا اوایل اکتبر (مهرماه) را بهترین و مناسب‌ترین زمان برای سفر به ارمنستان می‌دانند.

  • ایروان به‌عنوان پایتخت ارمنستان بهترین و توریستی‌ترین شهری است که مورد استقبال گردشگرها قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها