پارک آبی ارمنستان

پارک آبی ارمنستان

یکی از مقصدهای محبوب برای سرگرمی و تفریح خانوادگی، پارک آبی ارمنستان در شهر ایروان است. دنیای آب ایروان با فضایی زیبا و امکانات متنوع، گزینه‌ای عالی برای گذراندن وقت و تفریح در کنار خانواده و دوستان است. پارک آبی ایروان به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی این کشور باوجود سرسره‌ها، استخرها و حتی لوازم بازی، گزینه خوبی برای تفریح کودکان و حتی بزرگسالان محسوب می‌شود. در این مقاله از سفریار با ما همراه باشید تا گشتی در این پارک بزنیم و امکانات این مجموعه را بشناسیم.

پارک آبی ارمنستان کجاست؟

پارک آبی ارمنستان یا Water World در خیابان میاسنیکیان، منطقه نور نورک در پایتخت ارمنستان شهر ایروان قرار دارد. این پارک با فضایی بزرگ و به مساحت 2.5 هکتار و داشتن یک ایستگاه سرپوشیده آبی که تقریبا نیم هکتار است، به طور قطع یکی از بهترین مقصدها برای گذراندن روزهای گرم تابستان می باشد. این پارک آبی با امکانات آبی فراوان، سرسره ها و استخرهای مختلف و فضاهای مناسب برای استراحت، توانایی ارائه تجربه‌ای خاص و فراموش‌ نشدنی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.
حتی با رفتن به این پارک چند ساعت شما و فرزندانتان مشغول و سرگرم هستید. این پارک در مجاورت پارک گیاه‌شناسی ایروان قرار دارد و تاریخچه ساخت آن به سال 2001 برمی‌گردد که توسط فردی به نام گارگین نوشیکیان تاسیس شد.

 

معرفی پارک آبی ارمنستان

با وجود فصل تابستان و روزهای گرم آفتابی، پارک‌های آبی به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای تفریح و سرگرمی خانوادگی، جذابیت بسیاری دارند. یکی از این پارک‌های آبی که با فضای بزرگ و امکانات متنوع، تجربه‌ای لذت بخش ارائه می‌دهد، پارک آبی "Water World" در ارمنستان است. از مهم‌ترین امکانات این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 2 استخر بزرگ
  • 1 استخر کودکان
  • 1 استخر VIP
  • 3 استخر برای جاذبه‌های سرسره آبی
  • انواع سرسره‌های پیچشی 
  • و...

با فرا رسیدن فصل زمستان، بزرگ‌ترین استخر این پارک آبی به یک میدان اسکیت روی یخ  با مساحت 500 مترمربع تبدیل می‌شود، این اقدام منحصر به فرد باعث می‌شود که تفریحات ورزشی در فصل سرما همچنان برای بازدیدکنندگان فراهم شود. همچنین این امکان را به آن‌ها می‌دهد که از فعالیت‌های متنوع در فصل سرد لذت ببرند. جالب است بدانید که این مجموعه در میان 100 مکان گردشگری در ایروان، امتیاز بالایی دارد. 
یکی از چالش ها در طراحی یک شهربازی، نوع چیدمان و فضای داخلی پارک است بازدیدکنندگان باید بتوانند از تمامی وسائل این پارک استفاده کنند؛ بدون اینکه گمراه شوند یا حتی فراموش کنند که کدام وسیله یا استخر در کجای این مجموعه قرار داشته است. 
پارک آبی ارمنستان ایمنی بسیار بالایی دارد؛ این ایمنی شامل: بازرسی‌ها و نگهداری منظم سواری‌ها و همچنین استفاده از ویژگی‌های ایمنی مانند: مهارها و سیستم‌های خاموش کردن اضطراری است.

معرفی پارک آبی ارمنستان

 

مسیرهای دسترسی به پارک آبی ایروان چگونه است؟

شما به راحتی می توانید با اتوبوس، مترو و خودروی شخصی خودتان را به این پارک برسانید. این مجموعه دارای پارکینگ رایگان هم است. این پارک با میدان جمهوری شهر ایروان فاصله چندانی ندارید و می‌توان به‌راحتی به این مجموعه رسید. اگر هم بخواهید از مترو استفاده کنید، باید در ایستگاه مترو  الماست پیاده و از آنجا تا پارک فقط 5 دقیقه با پیاده‌روی فاصله دارید.
آدرس پارک  آبی ارمنستان به شرح زیر است:

  • خیابان میاسنیکیان، ناحیه نور نورک، خیابان ۴۰، ساختمان ۴۰
  • شماره تماس این مجموعه:  37410543571+

 

امکانات رفاهی و تفریحی پارک آبی ایروان (Water World)

پارک آبی ارمنستان، فقط یک پارک آبی با امکانات معمولی نیست! علاوه بر استخر، فضای بزرگ و جذاب این مجموعه، کافه، رستوران و حتی مرکز خرید هم می‌توانید در این پارک پیدا کنید. بسیاری از غذاهای اروپایی، ارمنی، روسی و آسیایی را می‌توانید در رستوران این مجموعه تجربه کنید. حتی از فروشگاه‌هایی که در این پارک وجود دارد، می‌توان سوغاتی‌های مختلف ایروان را خریداری کرد. یک باشگاه سلامتی و یک مرکز ورزشی هم در این مکان برای بازدیدکنندگان وجود دارد. 
 هتل اسپای آکواتک با ۲۹ اتاق در این مجموعه میزبان گردشگران است. استخرهای مختلفی در لین پارک وجود دارد که هم توسط بزرگسالان و هم کودکان استفاده می‌شود. به محض و رود به پارک می‌توانید از صندلی و چترهای مخصوص آفتاب گرفتن استفاده کنید. 
مجسمه‌های بزرگ و کوچک فیل در بخش‌های مختلف این پارک قرار داده شده حتی کابین‌های مخصوص برای دوش، امکانات خصوصی، رختکن، تعویض لباس و... برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. سرسره‌های بلند و سرسره‌های پیچشی، از جمله بهترین امکاناتی هستند که در این پارک آبی وجود دارند و به بازدیدکنندگان تجربه‌ی منحصر به فردی از سرگرمی و هیجان ارائه می‌دهند. این امکانات جذاب با طراحی‌های متفاوت و نوآورانه، این مجموعه را از سایر پارک‌های آبی در ارمنستان متمایز می کند همه افراد در هر سنی می‌توانند از این سرسره‌ها استفاده کنند. امکانات جکوزی و حمام‌های ترکی هم برای رفاه حال گردشگران در این پارک دیده می‌شود. 
طبق نظر خیلی از گردشگرانی که از این پارک بازدید داشته‌اند، سرویس‌های بهداشتی‌های این مجموعه تمیز هستند و کافه و رستوران‌ها قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارند.

امکانات رفاهی و تفریحی پارک آبی

امکانات تفریحی بخش سر‌پوشیده پارک آبی ارمنستان

در بخش سرپوشیده این پارک، چند استخر بزرگ و کوچک و حتی استخر مخصوص برای کودکان در نظر گرفته شده است. استخر وی آی پی یکی از امکانات اصلی بخش سرپوشیده پارک آبی محسوب می‌شود. وسائل بازی برای کودکان، انواع سرسره‌ها و حتی آبفشان‌ها هم می‌توان به امکانات این مجموعه اضافه کرد. 

 

ساعات کاری پارک آبی ارمنستان

شرکت در سرگرمی و تفریحاتی همچون بازدید از پارک‌های آبی، یکی از بهترین راه‌ها برای سپری کردن وقت در فصول گرم سال است. پارک آبی ارمنستان به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در این کشور، با ارائه امکانات و سرویس‌های بی‌نظیر، یک تجربه فوق‌العاده از سرگرمی و تفریح را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. اما برای برنامه‌ریزی بهتر و استفاده حداکثری از این مجموعه، دانستن ساعات کاری آن بسیار اهمیت دارد. ساعات کاری این مجموعه به شرح زیر است:

  • روزهای شنبه و یکشنبه: از ساعت ۱۱:۰۰ صبح الی ۷:۰۰ بعد از ظهر
  • روزهای دوشنبه تا چهارشنبه: از ساعت ۱۰:۰۰ صبح الی ۷:۰۰ بعد از ظهر
  • روزهای پنج شنبه و جمعه: از ساعت ۱۱:۰۰ صبح الی ۸:۰۰ بعد از ظهر

 

هزینه ورودی پارک آبی ارمنستان

بازدید از پارک آبی ارمنستان به یک تجربه شگفت‌انگیز و دلپذیر تبدیل می‌شود؛ اما هزینه ورودی بر اساس سن و قد بازدیدکنندگان متفاوت است. این امر به تعداد و ویژگی‌های مختلف امکانات پارک و همچنین توجه به نیازهای مختلف افراد مرتبط است. به منظور دسترسی به اطلاعات دقیق در مورد هزینه‌های ورودی، لازم است از سایت رسمی یا منابع معتبر مربوطه استفاده کرد. به همین دلیل، توصیه می‌شود که قبل از بازدید از پارک، اطلاعات مربوط به هزینه ورودی را مطالعه و از آخرین تغییرات موجود باخبر شوید.

  • بزرگسالان (با قد بالای ۱۲۰ سانتی متر): ۸۰۰۰ درام ارمنی
  • کودکان ( با قد ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی متر): ۵۰۰۰ درام ارمنی

 

رستوران‌های پارک آبی ارمنستان

همان‌طور که در بخش بالای محتوا هم گفته شد، در این مجموعه می‌توانید کافه و رستوران‌های مختلفی پیدا کنید. یک رستوران با ظرفیت 120 نفر با انواع غذاهای دریایی و بین‌المللی از اصلی‌ترین رستوران‌های این مجموعه محسوب می‌شود. حتی انواع نوشیدنی‌ها مختلف هم می‌توان در کافه‌های این پارک سرو کرد. 

رستوران‌های پارک آبی

 

هتل پارک آبی ارمنستان

هتل آکواتک با مساحت 500 متر در چندین طبقه یکی از بهترین هتل های ارمنستان است که، از قسمت‌های اصلی پارک ایروان محسوب می‌شود که فقط 2 دقیقه با قسمت فضای باز پارک فاصله دارد. بهترین امکانات را در این هتل 4 ستاره با 29 اتاق پیدا خواهید کرد. هدف از ساخت این مجموعه، رفاه حال بیشتر گردشگرانی است که دوست دارند از پارک دنیای آب ایروان بازدید داشته باشند. از مهم‌ترین امکانات هتل آکواتک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • سالن‌های بدنسازی
  • تناسب اندام
  • امکانات صخره‌نوردی
  • ماساژ
  • خدمات توانبخشی
  • خدمات زیبایی
  • مجهز بودن به کافه و رستوران با انواع غذاهای سنتی و بین‌المللی

هتل پارک آبی ارمنستان

 

بهترین زمان بازدید از پارک آبی ارمنستان

همان‌طور که در بخش مقدماتی این مقاله گفته شد، در زمستان پارک آبی ایروان تبدیل به یک پیست اسکی می‌شود. وقتی که قرار است از این مجموعه بازدید داشته باشید، باید ببینید که هدفتان از سفر به پارک آبی ارمنستان چیست؟ اگر می‌خواهید از تفریحات بخش روباز این مجموعه استفاده کنید، بهار و تابستان بهترین فصل برای رفتن به آنجاست. اگرهم رفتن به پیست اسکی برای شما جذابیت بیشتری دارد، زمستان گزینه خوبی برای شماست. 
در مقاله راهنمای سفر به ارمنستان به طور کامل در مورد شرایط آب و هوایی این کشور، اطلاعات خوبی را در اختیار شما گذاشتیم. با مراجعه به این بخش می‌توانید متوجه شوید که بهترین زمان بازدید از کشور ارمنستان چه زمانی است.

 

تجربه بازدید از پارک آبی ارمنستان با سفریار

با رفتن به پارک آبی ارمنستان می‌توانید خاطره بسازید و لحظات شادی را با دوستان و خانواده خودتان تجربه کنید؛ به خصوص اگر بچه دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این مجموعه دیدن کنید. این پارک، یک پارک معمولی نیست و امکانات بی‌شماری دارد که می‌تواند یک روز کامل شما را سرگرم نگه دارد. امکاناتی مانند: انواع استخرها، رستوران، کافه، انواع سرسره‌ها و حتی یک هتل که می‌توانید در آنجا اقامت داشته باشید. نظر شما در مورد این مجموعه چیست؟ آیا تابه‌حال تجربه حضور در این پارک را داشته‌اید؟ اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید، می‌توانید نظرات خودتان را در این مورد با همراهان ما در میان بگذارید. 
اگر قصد رفتن به ایروان را داشته باشید، برای خرید تور مجارستان می‌توانید با شماره 02191006828 با کارشناسان سفریار تماس داشته باشید تا بتوانید راهنمایی‌های لازم در مورد قیمت این تور را دریافت کنید. باتوجه به هزینه‌ای که برای سفرتان کنار گذاشته‌اید، کارشناسان ما بهترین راهنمایی‌ها را در اختیار شما می‌گذارند. 

سوالات متداول
  • این پارک در خیابان میاسنیکیان، ناحیه نور نورک، خیابان 40 ، ساختمان 40  قرار دارد.

  • دوشنبه‌ تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر
    روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ عصر
    روزهای پنج شنبه تا جمعه ۱۱ صبح تا ۸ بعد از ظهر

    • هزینه بزرگسالان (با قد بالای ۱۲۰ سانتی متر): ۸۰۰۰ درام ارمنی
    • هزینه کودکان ( با قد ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی متر): ۵۰۰۰ درام ارمنی
  • بله. بخش‌های مجزا و جداگانه‌ای برای کودکان در پارک آبی ارمنستان در نظرگرفته شده است.

  • استخرهای مختلف، جکوزی، مرکز خرید، رستوران، کافه و سرسره‌های مختلف برای هر سن، در این مجموعه دیده می‌شود.

  • بله، هتل چهار ستاره آکواتک با امکانات مختلف برای رفاه حال گردشگران در این مجموعه قرار دارد.

  • این مجموعه با مساحت3 هکتار و۵۰۰ متر‌مربع بخش سرپوشیده، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ایروان است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها