جاهای دیدنی مالزی

جاهای دیدنی مالزی

جاهای دیدنی مالزی آن‌قدر زیاد هستند که تمامی سلیقه‌ها را پوشش خواهند داد، اما قبل از هرگونه اقدامی برای سفر به این کشور، باید بدانید که تعداد بالای این جاذبه‌ها ممکن است شما را سردرگم کنند. پس قبل از هرکاری باید بهترین مکان‌های این کشور را بشناسید تا بر اساس سلیقه خود آنها را اولویت‌بندی کنید. 

در این مطلب قصد داریم به طور کامل بهترین دیدنی‌های مالزی را معرفی کنیم تا بیشتر از پیش با خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها آشنا شوید. 

برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)

برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)، یکی از بهترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری مالزی هستند که در سفر به این کشور، امکان ندارد آنها را در برنامه خود قرار ندهید.

برج‌های دوقلو پتروناس دو برج هم‌اندازه و یکسان هستند که در شهر کوالالامپور واقع شده‌اند. این برج‌های 88 طبقه از لحاظ ظاهر هم کاملاً مشابه بوده و ارتفاع 452 متری را به گردشگرها هدیه می‌دهند تا در آن بالا ویو بی‌نظیری از پایتخت مالزی را مشاهده کنند.

یکی از بهترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های این برج دوقلو، پل آسمان آن است. سازندگان این برج‌ها برای اینکه جذابیت آنها را بالا برده و بیشتر از پیش توجه گردشگرها را جلب کنند، طبقه 41 برج اولی و 42 برج دومی را با استفاده از یک پل به هم وصل کرده‌اند. این پل به شما اجازه می‌دهد تا از برج اول به برج دوم بروید.

عکاسی در ارتفاعات برج و تماشای منظره فوق‌العاده زیبای مالزی یکی از بهترین تفریحات برج‌های دوقلو است. اگر قصد رفتن به این مکان زیبا را دارید؛ باید از ساعت 9 صبح الی 13 و 14:30 الی 21 خود را به این مکان برسانید. لازم به ذکر است که برای رفتن به برج‌های دوقلو پتروناس، باید هزینه ورودی آن را بپردازید.

این هزینه برای افراد 3 الی 12 سال حدود 33 رینگیت مالزی، 13 تا 59 سال حدود 80 رینگیت مالزی و افراد بالای 60 سال حدود 42 رینگیت مالزی خواهد بود. لازم به ذکر است که قیمت‌ها براساس سال 1402 هستند.

برج های دوقلوی پتروناس

 

برج مخابراتی منارا کوالالامپور (Menara Tower)

مالزی دارای برج‌های عظیم و سربه‌فلک‌کشیده است که همین امر موجب شهرت آن و توسعه حوزه گردشگری می‌شود. یکی دیگر از برج‌های مشهور مالزی که از آن به‌عنوان هفتمین برج بلند مستقل جهان یاد می‌کنند؛ برج مخابراتی منارا کوالالامپور (Menara Tower) نام دارد. این برج زیبا و مدرن آن‌قدر بلند است که تصویر 360 درجه از تمام شهر کوالالامپور را به شما ارائه خواهد کرد.

این ساختمان بلند در داخل به‌عنوان دفتر مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما بخش‌های مختلف آن در کنار عرشه بسیار زیبای آن باعث شده که در میان بهترین جاهای دیدنی مالزی قرار بگیرد. نمایش مسحورکننده در بالای برج، نمایش‌های فرهنگی، عکاسی در بالای برج و صرف نهار یا شام در رستوران kl از جمله تفریحات جذابی است که می‌توانید در این مکان زیبا انجام دهید.

برج مخابراتی منارا کوالالامپور از ساعت 9 صبح تا 10 شب به روی گردشگرها باز بوده و شما برای ورود به این جاذبه زیبا، باید هزینه ورودی آن را بپردازید. هزینه ورود بزرگسالان خارجی به این برج حدود 110 رینگیت مالزی و هزینه کودکان 2 الی 12 سال، حدود 65 رینگیت است. (قیمت سال 1402)

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هزینه ورود به عرشه برج جداگانه حساب می‌شود. برای ورود به این قسمت برج باید 60 رینگیت مالزی بپردازید.

برج مخابراتی منارا کوالالامپور مالزی

 

تله کابین لنکاوی (Langkawi Cable Car Ride)

تله‌کابین لنکاوی (Langkawi Cable Car Ride) یا تاکسی آسمان، یکی دیگر از جاهای دیدنی مالزی است که بازدید از آن هیجان سفر به این کشور را تا حد زیادی بالا خواهد برد. این تله‌کابین زیبا در جزیره شگفت‌انگیز لنکاوی (Langkawi) قرار داشته و به‌تنهایی گردشگرهای بسیار زیادی را به سمت جزیره می‌کشاند.

این تله‌کابین مسیر خود را از دهکده شرقی تلوک بوراو (Teluk Burau) آغاز کرده و تا قله گونونگ ماچینچانگ (Gunung Machinchang) ادامه خواهد داشت. یکی از ویژگی‌های این تله‌کابین مسیر فوق‌العاده زیبا و ویو بی‌نظیر آن است. در واقع هنگامی که سوار این تله‌کابین می‌شوید، منظره فوق‌العاده زیبایی از طبیعت جزیره و دریای بی‌کران را خواهید دید. لازم به ذکر است که مسیر تله‌کابین حدود 20 دقیقه طول خواهد کشید.

برای اینکه بتوانید از تله‌کابین استفاده کرده و یکی از زیباترین تفریحات زندگی خود را تجربه کنید، باید هزینه بلیت آن را بپردازید. بهتر است بدانید که هزینه این تفریح از 33 رینگیت (قیمت سال 1402) آغاز خواهد شد.

تفریح گردشگران در تله کابین لنکاوی در مالزی

 

پل آسمان لنکاوی (Langkawi Sky Bridge)

هنگامی که با استفاده از تله‌کابین لنکاوی به بالای قله رسیدید، در آنجا یکی دیگر از جاهای دیدنی مالزی را خواهید دید. این جاذبه زیبا پل آسمان لنکاوی (Langkawi Sky Bridge) نام دارد که طول آن 125 متر است. این پل معلق در بالای قله و ارتفاع 100 متری از سطح دریا واقع شده و ویو بی‌نظیری از تمام جزیره را به شما ارائه خواهد کرد. 

معمولاً در ایام شلوغ گردشگرهای بسیار زیادی را در بالای این پل خواهید دید که مشغول عکاسی و قدم‌زدن روی آن هستند. نکته مهمی که باید درباره پل آسمان بدانید این است که ساعت کاری آن 9:30 الی 19 است. برای تجربه قدم‌زدن در بالای این پل، باید در این فاصله زمانی خود را به بالای قله برسانید. 
همچنین لازم به ذکر است که قیمت بلیت پل آسمان لنکاوی (Langkawi Sky Bridge) برای بزرگسالان در سال 1402 حدود 6 رینگیت و برای کودکان حدود 4 رینگیت است.

بازدید از پل آسمان لنکاوی در طبیعت

 

پارک موضوعی سام وی لاگون (Sunway Lagoon Theme Park)

پارک موضوعی سام وی لاگون (Sunway Lagoon Theme Park)، بهترین و مناسب‌ترین مکان برای گذراندن تعطیلات تابستانی است. استقبال بسیار زیاد گردشگرها از این پارک جذاب باعث شده که در لیست بهترین جاهای دیدنی مالزی قرار بگیرد.

در پارک سام وی لاگون، انواع تفریحات برای رده‌های سنی مختلف آماده شده است تا نهایت لذت و هیجان را تجربه کنند. این پارک حدود 88 هکتار وسعت داشته و شما در داخل آن می‌توانید به پارک تفریحی، پارک آبی، پارک حیات‌وحش و... دسترسی داشته باشید. علاوه بر این پارک‌ها، حدود 80 جاذبه مختلف در سام وی لاگون وجود دارند که شما با دیدن آنها شگفت‌زده خواهید شد.

در پارک موضوعی سام وی لاگون (Sunway Lagoon Theme Park) تفریحات مختلفی ازجمله موج‌سواری، بانجی جامپینگ، کارتینگ، تیراندازی با کمان و... وجود دارند که لحظات شما در این پارک را شادتر و جذاب‌تر خواهند کرد. بهتر است بدانید که هزینه هریک از بخش‌های پارک و تفریحات آن باهم فرق دارد.

پارک موضوعی سام وی لاگون در مالزی

 

موزه ملی کوالالامپور (Kuala Lumpur National Museum)

هنگام سفر به کشورهای خارجی، بازدید از موزهای ملی و آشنایی با تاریخ غنی و پررمزوراز آنها یکی از بخش‌های بسیار جذاب سفر است. در کشور مالزی و شهر کوالالامپور یک موزه بسیار بزرگ با نام موزه ملی کوالالامپور (Kuala Lumpur National Museum) وجود دارد که بخش‌های مختلف آن شما را بیشتر از پیش با این کشور آشنا خواهد کرد.

هریک از بخش‌های موزه شما را بخشی از تاریخ مالزی خواهد برد. برای مثال یکی از بخش‌های موزه تاریخ مالزی در زمان استعمار را نشان داده و بخش دیگر مربوط به یکی از پادشاه‌های مالایی است. در هنگام گشت‌وگذار در موزه ملی با وقایع مختلفی آشنا خواهید شد که تاریخ و زندگی مردم مالزی را تحت‌تأثیر قرار داده است. 

برای رفتن به موزه ملی کوالالامپور باید هزینه ورودی آن را بپردازید. در تابستان 1402، این هزینه برای افراد بزرگسال 5 رینگیت مالزی، افراد 6 الی 12 سال 2 رینگیت مالی و برای افراد زیر 6 سال و اعضای کنگره موزه‌ها رایگان است.

نکته دیگری که باید درباره موزه ملی کوالالامپور (Kuala Lumpur National Museum) بدانید این است که به‌غیراز روزهای اول عید غدیر و عید قربان، از ساعت 9 الی 17 در دسترس گردشگرها خواهد بود.

معماری و زیبایی موزه ملی کوالالامپور در مالزی

 

آکواریوم زیر آب (Underwater Aquarium)

جاذبه‌های گردشگری مالزی زیاد هستند، اما بدون شک آکواریوم زیر آب (Underwater Aquarium) یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین آنها به شمار می‌آید. این آکواریوم که یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان است، محل زندگی 5 هزار موجود دریایی را به شما نشان خواهد داد.

این آکواریوم دارای چند بخش مختلف است که هریک نوعی از جانوران را به شما نشان خواهند داد. لازم به ذکر است که در این مکان دیدنی بخش‌های دیگری مانند سالن تئاتر، کافه، سینما و... وجود دارد که شما می‌توانید در کنار پیاده‌روی در راهروهای آکواریوم، در آنجا استراحت کوتاهی داشته باشید. 

آکواریوم زیر آب (Underwater Aquarium) به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی مالزی، ساعت کاری مشخصی دارد. برای اینکه بتوانید از این جاذبه دیدنی بازدید کنید، باید در فاصله ساعت 10 الی 19 خود را به آکواریوم کوالالامپور برسانید. همچنین لازم به ذکر است که برای بازدید از این آکواریوم، باید هزینه ورودی آن را بپردازید. طبق تعرفه سال 1402، هزینه بلیت آکواریوم زیر آب برای بزرگسالان 69 رینگیت، کودکان 59 رینگیت، افرادی بالای 60 سال 49 رینگیت و کودکان زیر 3 سال رایگان است. 

کوسه ها و بازدید مردمان در آکواریوم زیر آب مالزی

 

پارک ملی باکو (Bako National Park)

امکان دارد پارک‌های ملی در لیست جاهای دیدنی مالزی قرار نگیرند. این پارک‌های زیبا و شگفت‌انگیز شما را به دل طبیعت مالزی برده و علاوه بر مناظر بسیار زیبا، موجودات مختلف را رونمایی خواهند کرد.

پارک ملی باکو (Bako National Park)، یکی از زیباترین و مشهورترین پارک‌های ملی مالزی است که از آن به‌عنوان قدیمی‌ترین پارک ساراواک (Sarawak) یاد می‌کنند. در این پارک یکی از زیباترین مناظر طبیعی مالزی را مشاهده کرده و طیف وسیعی از جانوران حیات‌وحش را خواهید دید. 

در کنار بازدید از جانوران مختلف، می‌توانید در مسیر رویایی پارک قدم بزنید و آبشارها، دریاچه‌ها و حوضچه‌های مختلف را از نزدیک مشاهده کنید. طبق آخرین اطلاعات به‌دست‌آمده (سال 1402) بلیت ورود به پارک باکو برای بزرگسالان 20 رینگیت و برای کودکان 7 رینگیت است. همچنین لازم به ذکر است که قیمت بلیت قایق برای هر نفر حدود 30 رینگیت است. 

پارک ملی باکو

 

ارتفاعات کامرون هایلندز (Cameron Highlands)

با اینکه برج‌ها و آسمان‌خراش‌ها یکی از دلایل شهرت مالزی هستند، اما بدون شک طبیعت بسیار زیبای این کشور حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. یکی از جاهای دیدنی مالزی که شکل متفاوتی از طبیعت کشور را به شما نشان می‌دهد، ارتفاعات کامرون هایلندز (Cameron Highlands) است.

بازدید از تپه‌های مواج سرسبز و محیطی عاری از آلودگی یک تجربه فوق‌العاده در دل طبیعت مالزی خواهد بود. از جنگل‌های خزه‌ای و مراکز زیارتی گرفته تا املاک چای و باغ‌های اسطوخودوس در این مکان زیبا پیدا خواهد شد. این مکان دیدنی در شهر پاهنگ قرار داشته و به‌راحتی می‌توانید به آنجا دسترسی داشته باشید. 

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار عالی ارتفاعات کامرون هایلندز (Cameron Highlands) که توجه شما را جلب خواهد کرد، بازدید از آبشارها، دریاچه‌ها، جنگل‌ها و روستاهای بومی است.

ارتفاعات کامرون هایلندز

 

شهر جرج تاون (George Town)

معمولاً بیشتر دیدنی‌های مالزی هزینه‌بردار هستند و شما باید در هنگام بازدید از آنها پول بلیت را پرداخت کنید. شهر جرج تاون (George Town)، یکی از جاهای دیدنی مالزی است که بازدید از آن هیچ هزینه‌ای برای شما به همراه نخواهد داشت.

شهر تاریخی و محبوب جرج تاون (George Town) اماکن تاریخی و آرامگاه‌های زیارتی مختلفی را به گردشگرها ارائه خواهد کرد. در این شهر بیشتر مغازه‌های دوران استعمار همچنان با همان معماری قدیمی حفظ شده و چهره متفاوت خود را به گردشگرها نشان خواهند داد.

مردمان و شهروندان در شهر جرج تاون در مالزی

 

تپه پنانگ (Penang Hill)

تپه پنانگ (Penang Hill) یکی از جذاب‌ترین تپه‌های مالزی است  که رسیدن با بالای قله آن برای شما بسیار راحت و بدون دردسر است. شما می‌توانید در فاصله 5 الی 10 دقیقه با استفاده از قطار، خود را با بالای این تپه زیبا برسانید و از امکانات رفاهی و تفریحی آن استفاده کنید. البته قطار شما در طول مسیر توقف‌هایی را برای سوار شدن و یا پیاده کردن مردم محلی خواهد داشت.

یکی از امکانات بسیار مهم تپه پنانگ (Penang Hill) این است که عرشه‌های مختلفی را در اختیار شما می‌گذارد تا ویو 360 درجه از تمام منطقه را به شما ارائه کند. در کنار این عرشه‌های جذاب، تفریحات مختلفی مانند زیپ‌لاین وجود دارند تا هیجان سفر را بالاتر ببرند. 

یکی دیگر از ویژگی‌های تپه پنانگ (Penang Hill) این است که در طول روز می‌توانید از آن بازدید کنید، اما بدون شک بهترین و جذاب‌ترین زمان، هنگام غروب خواهد بود. اگر در ساعت 7 الی 7:30 به این تپه بروید، می‌توانید غروب زیبای خورشید را از نزدیک مشاهده کنید.

معماری تپه پنانگ در مالزی

 

مجموعه غارهای باتو (Batu Caves Complex)

اگر به شهر سلانگو بروید، یکی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی مالزی را خواهید دید. مجموعه غارهای باتو (Batu Caves Complex) در فاصله کمتر از یک ساعت کوالالامپور قرار گرفته‌اند؛ به همین دلیل دسترسی به آنها بسیار راحت است.

به‌طورکلی مجموعه غارهای باتو (Batu Caves Complex) شامل سه غار اصلی  یک مجموعه کامل از غارهای کوچک است. اگر به غارهای این مجموعه بروید، مجسمه‌های مختلفی را خواهید دید که به بهترین شکل تاریخ و تمدن مردم این سرزمین را نشان خواهند داد. همچنین یک معبد زیبا در این مجموعه قرار دارد که قدمت آن به 100 سال گذشته بازمی‌گردد.

علاوه بر تمامی این موارد، کلیسای جامع با پلکان رنگارنگ و مجسمه طلای 43 متری از دیگر جاذبه‌های این مکان دیدنی هستند که شما می‌توانید از آنها بازدید کنید. نکته بسیار مهمی که باید درباره مجموعه غارهای باتو (Batu Caves Complex) بدانید این است که بازدید از آن رایگان بوده، اما در هنگام انجام این کار باید یک راهنمای محلی همراه خود داشته باشید. 

پله های مجموعه غارهای باتو در مالزی

 

پارک ملی تامان نگارا (Taman Negara)

کلمه تامان نگارا (Taman Negara) در لغت به معنی پارک ملی است، اما در اینجا به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی گرمسیری شناخته می‌شود. قدمت بسیار زیاد این پارک و جذابیت بالای آن باعث شده که در لیست بهترین جاهای دیدنی مالزی قرار بگیرد. 

تامان نگارا (Taman Negara) محبوبیت بسیار بالایی در میان گردشگرهای خارجی دارد. هنگامی که به این پارک ملی بروید، علاوه بر بافت طبیعی جنگل، می‌توانید حیات‌وحش این پارک را مشاهده کرده و از قایق‌سواری لذت ببرید. همچنین درختان انبوه، پل معلق، آبشارهای باشکوه و مسیرهای پیاده‌روی جذاب سفر شما به این جاذبه دیدنی را رویایی‌تر خواهد کرد. 

بهترین زمان برای بازدید از تامان نگارا (Taman Negara) بهمن تا آبان بوده و هزینه ورود به این پارک ملی حدود یک رینگیت مالزی است. 

طبیعت زیبای پارک ملی تامان نگارا در مالزی

 

جزایر پرهنتیان (The Perhentian Islands)

اگر می‌خواهید از فضای شلوغ شهر دور شده و به یک مکان آرام بروید، جزایر پرهنتیان (The Perhentian Islands) یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. این مقصد ساحلی بسیار جذاب توسط دریاهای آزاد و جنگل‌های سرسبز احاطه شده و یک مکان فوق‌العاده شگفت‌انگیز را ایجاد کرده است.

درگذشته این مکان یک نقطه توقف برای گردشگران بانکوک و مالزی بود، اما در حال حاضر یکی از بهترین جاهای دیدنی مالزی به شمار آمده و تبدیل به یک اقامتگاه زیبا برای گردشگران شده است. سواحل این جزیره بسیار زیبا بوده و تماشای غروب خورشید و قدم زدن در کنار آب ازجمله بهترین تفریحات آن به‌حساب می‌آیند. 

جزایر پرهنتیان در مالزی

 

معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple)

اگر به بازدید از معابد جنوب شرقی آسیا علاقه شدیدی دارید؛ حتماً بازدید از معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple) را در برنامه سفر به مالزی جای دهید. این معبد در سال 1891 ساخته شده و یکی از بزرگ‌ترین معبدهای جنوب شرقی آسیا نامیده می‌شود. شهرت بالای این معبد باعث شده که گردشگرها از آن به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی مالزی یاد کنند. 

معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple) در شهر پنانگ واقع شده و جذابیت‌های مختلف آن ازجمله مجسمه‌های داخل و خارج سالن، تصاویر بودا، هزارها کنده‌کاری معنا‌دار و... باعث شده که گردشگرهای کشور مالزی علاقه زیادی به این مکان نشان دهند. 

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی این مجموعه که باعث شده گردشگرها از بازدید آن احساس رضایت کنند، باغ‌ها و غرفه‌های فروش سوغاتی مالزی هستند. در این محل مناطق سرسبزی وجود داشته که شما می‌توانید در آنجا استراحت کرده و در غرفه‌های مختلف آن، جذاب‌ترین سوغاتی‌ها را خریداری کنید. 

بهتر است بدانید که معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple) از ساعت 9 الی 17:30 به روی شما باز بوده و برای ورود به آنجا نیازی به پرداخت هزینه خاص نیست. 

معماری زیبای معبد کک لوک سی

 

جزیره سیپادان (Sipadan Island)

در سواحل صباح و قلب اقیانوس هند یکی از زیباترین جاهای دیدنی مالزی جای گرفته است. جزیره سیپادان (Sipadan Island) آن‌قدر زیبا و آرامش‌بخش است که بدون شک عاشق آن خواهید شد. 

طبیعتی که این جزیره را احاطه کرده در کنار سواحل زیبا و بسیار روشن اقیانوس هند شما را با نمایی دیگر از طبیعت مالزی روبرو خواهد کرد. در بسیاری از مواقع سال مردم سراسر جهان به این جزیره خواهند آمد تا در کنار طبیعت بکر، از انجام تفریحات آبی لذت ببرند. با اینکه تفریحات آبی مختلفی ازجمله غواصی و موج‌سواری طرف‌داران زیادی دارند، اما پیاده‌روی روی شن‌های سفید و استراحت در کنار صخره‌های مرجانی حس و حال متفاوت‌تری را به شما هدیه خواهد داد. 

جزیره سرسبز با آب دریای شفاف سیپادان در مالزی

 

بازدید از جاهای دیدنی مالزی با سفریار

همان‌طور که مشاهده کردید؛ دیدنی‌های مالزی بسیار زیاد هستند و در زمان محدود امکان بازدید از تمامی آنها وجود نخواهد داشت. برای اینکه بتوانید سفر خود را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانید و در طول سفر از بهترین مکان‌ها بازدید کنید، باید بهترین روش سفر به مالزی را انتخاب کنید.

شما می‌توانید برنامه سفر خود را به‌صورت شخصی بچینید، اما نحوه سفر به مالزی، جابه‌جایی در بین شهرها، نحوه سفر به جاذبه‌های گردشگری مالزی و... ازجمله چالش‌هایی هستند که شما با آنها مواجه خواهید شد. بهترین و آسان‌ترین راه برای بازدید از جاهای دیدنی مالزی، خرید تورهای این کشور از آژانس مسافرتی سفریار است. 

آژانس سفریار به‌عنوان یکی از بهترین و معتبرترین آژانس‌های مسافرتی، تورهای مختلفی را به مقصد مالزی برگزار کرده و بهترین جاذبه‌های گردشگری این کشور را در برنامه تورهای خود جای می‌دهد. شما با خرید تور مالزی می‌توانید بدون هیچ مشکلی از بهترین مکان‌های دیدنی مالزی بازدید کنید. 

مالزی از آن دسته کشورهای آسیایی است که علاوه بر برج‌ها و آسمان‌خراش‌های بلند، طبیعت فوق‌العاده زیبایی دارد. در این مطلب به طور کامل بهترین جاهای دیدنی مالزی را معرفی کردیم تا بیشتر از پیش با آنها آشنا شوید. اگر همچنان درباره جاذبه‌های دیدنی مالزی یا خرید تور مالزی سوالی دارید، با شماره 02191006828 تماس بگیرید تا مشاوران آژانس سفریار شما را راهنمایی کنند.

 

سوالات متداول
  • ارز رسمی کشور مالزی رینگیت است. برای اینکه بتوانید در بازارهای مختلف آن خرید کرده و از جاهای دیدنی بازدید کنید، باید این ارز را با خود داشته باشید. 

  • بله؛ برای اینکه بتوانید به مالزی سفر کنید، باید ویزای این کشور را تهیه کنید.

  • هزینه بازدید از مکان‌های دیدنی مالزی بستگی به تعداد مکان‌هایی دارد که در برنامه خود قرار می‌دهید. ازآنجایی‌که بیشتر جاذبه‌های دیدنی مالزی هزینه ورودی دارند، باید به‌اندازه کافی ارز این کشور را به همراه داشته باشید.

  • برج‌های دوقلو پتروناس (Petronas Twin Towers)، برج مخابراتی منارا کوالالامپور (Menara Tower) و موزه ملی کوالالامپور (Kuala Lumpur National Museum) ازجمله مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی کوالالامپور هستند. 

  • تله‌کابین لنکاوی (Langkawi Cable Car Ride) و پل آسمان لنکاوی (Langkawi Sky Bridge) ازجمله بهترین جاذبه‌های این جزیره زیبا هستند.

  • مراجعه به آژانس سفریار و خرید تورهای مالزی بهترین و آسان‌ترین روش برای سفر به این کشور و بازدید از جاذبه‌های بسیار زیبای آن است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها