آکواریوم مالزی کوالالامپور

آکواریوم مالزی کوالالامپور

آکواریوم مالزی (Aquaria KLCC) در کوالالامپور یکی از بزرگترین و تماشایی‌ترین آکواریوم‌های جهان است. این آکواریوم در مرکز شهر قرار دارد و با بیش از ۵۰،۰۰۰ مخلوق زیرآبی از بیش از ۳۰۰ نوع مختلف، شامل ماهیان استوایی، ریف‌های کرال، و موجودات زنده دیگر، باعث شگفتی و تعجب بازدیدکنندگان می‌شود. این آکواریوم با ارائه فعالیت‌های تفریحی و آموزشی برای همه‌سنین، یک مقصد تفریحی محبوب در کوالالامپور است که سالانه میزبان میلیون‌ها بازدیدکننده محلی و خارجی است.
آکواریوم کوالالامپور یک تجربه خاص و منحصر‌به‌فرد است که به شما امکان می‌دهد از زندگی دریایی لذت ببرید و در عین حال هم امنیت بالایی دارد و هیچ مشکلی هم برای شما ایجاد نخواهد شد.
آکواریوم مالزی کوالالامپور یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی است که در سفر به مالزی و کوالالامپور می‌توانید از آنجا بازدید داشته باشید. با وسایل حمل و نقل عمومی کوالالامپور به راحتی می‌توانید به آکواریوم KLCC برسید. در این مقاله از سفریار با ما همراه باشید تا نگاهی به این مکان، ویژگی‌ها، جاذبه‌ها و خیلی از موارد دیگر این آکواریوم بیندازیم.

اطلاعاتی در مورد آکواریوم مالزی کوالالامپور

این آکواریوم یکی از زیباترین جاذبه‌های تفریحی در کوالالامپور است که حتی به عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا هم شناخته می‌شود. قبل از اینکه به طور کامل در مورد این آکواریوم صحبت کنیم، بد نیست نگاه کوتاهی به اطلاعات کلی زیر داشته باشیم:

  • مکان: مالزی، کوالالامپور
  • مساحت: 6000 فوت مربع
  • ساعات کاری: آکواریوم Aquaria KLCC از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است.
  • بهترین زمان برای بازدید: صبح‌ زود در روزهای هفته، زمانی که این مکان خیلی شلوغ نیست.

آکواریوم اقدامات ایمنی سختگیرانه‌ای را در زمان شیوع کرونا برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته بود. مثلاً افراد هنگام بازدید از آکواریوم باید از پروتکل‌های مربوط پیروی می‌کردند تا اجازه داشته باشند از این مکان دیدن کنند؛ یا مثلا باید فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را رعایت می‌کردند و حتی در صورت امکان، بلیط ورودی آکواریوم KLCC خود را به صورت آنلاین رزرو می‌کردند. اما امروزه اوضاع کمی فرق کرده است و دیگر از این سخت‌گیری‌ها خبری نیست.
آکواریوم کوالالامپور یکی از معدود آکواریوم‌های جهان است که پیشرو برنامه‌های حفاظتی برای نجات جانداران دریایی و حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی آن‌هاست. ایده پذیرش لاک پشت در این آکواریوم برای افراد، در سال 2007 آغاز شد. می‌توان به افراد مختلف اجازه داد که اگر علاقه‌ای به انجام این کار دارند، یک لاک پشت از این آکواریوم بگیرند و نگهداری کنند.

اطلاعاتی در مورد آکواریوم مالزی

 

آکواریوم کوالالامپور چه امکاناتی دارد؟

آکواریوم کوالالامپور امکانات بسیار جذابی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این آکواریوم دارای تونل زیرآبی متحرک است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا از نزدیک موجودات زنده زیرآبی را مشاهده کنند. همچنین، اینجا محیط‌های تعاملی برای کودکان و خانواده‌ها وجود دارد که فرصتی عالی برای یادگیری در مورد جهان زیرآبی فراهم می‌کند. از مهم‌ترین امکانات این آکواریوم می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • آکواتئاتر
  • سالن گردهمایی
  • پرداخت با ویزا و مسترکارت
  • اتاق استراحت
  • صندلی چرخدار
  • آسانسور و سطح شیبدار (برای افراد با کم توانی جسمی)
  • اتاق انتظار
  • پارکینگ
  • جشن تولد
  • خواستگاری در زیر آب‌های آکواریوم
  • و...

امکانات آکواریوم مالزی

 

بخش‌های مختلف آکواریوم مالزی

این مجموعه تفریحی از بخش‌های مختلفی درست شده و می‌تواند موقعیت‌های مختلفی را برای تماشای ماهی‌ها در اختیار شما بگذارد. برای رفتن به بخش‌های مختلف این مکان نیازی به راهنما نخواهید داشت و خودتان می‌توانید تمامی مناطق این آکواریوم را بگردید. بخش های جذاب آکواریوم کوالالامپور مالزی عبارتند از:

ناحیه الکتریکی

این بخش برای ماهی‌های برقی است که توانایی میدان تولید الکترونیکی را دارند. گربه ماهی یکی از این آبزیان است و در تفریحتان از این آکواریوم، پیشنهاد می‌کنیم از این بخش دیدن داشته باشید.

مخزن ژنی

شاید از شنیدن این اسم تعجب کنید، اما در واقع مخزن ژنی به جایی گفته می‌شود که یک نوع خاص از جانداران در آنجا نگهداری می‌شوند؛ مانند: سیاه دریایی، کوسه بامبوی راه راه، ستاره دریایی شکلاتی و خرچنگ نعل اسبی.

مخزن ماهی پیرانا

در این بخش از آکواریوم هم همان طور که از اسم آن مشخص است، ماهی پیرانا شکم قرمز نگهداری می‌شوند. مخزن ماهی پیرانا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آکواریوم کوالالامپور در مالزی است. این مخزن حاوی ماهیان پیرانا است که با ظاهر ترسناک و رفتارهایشان، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کنند. این ماهیان با دهان‌های پر از دندان‌های تیز و توانایی بسیار در شکار، برای مخاطبان جذابیت زیادی دارند.

سمور پنجه کوچک آسیایی

یکی از بخش‌های جالب و هیجان‌انگیز این آکواریوم، تماشای سمور پنجه کوچک آسیایی است که برای اینکه با دیگران ارتباط برقرار کنند از اشکال و سر و صورت خود استفاده می‌کنند.

قایق شیشه‌ای

قطعا اینجا یکی از بهترین بخش‌هایی است که توصیه می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید؛ جایی پر از ماهی‌های ریز و جذاب که برایتان جذابیت خاصی خواهد داشت. شقایق ماهی زرد و جراح ماهی زرد هم نگهداری می‌شوند.

بخش‌های مختلف آکواریوم مالزی

 

هزینه بازدید از آکواریوم

بلیط‌های ورودی آکواریوم برای بزرگسالان ممکن است اختلاف قابل توجهی نسبت به بلیط‌های کودکان یا نوجوانان داشته باشند. همچنین، آکواریوم ممکن است برنامه‌های ویژه یا تخفیفاتی برای گروه‌های بزرگ یا بازدید در اوقات خاص ارائه کند. پس هزینه های بازدید از این مکان ممکن است رنج مختلفی برای افراد داشته باشد. در کل هزینه بازدید از آکواریوم مالزی کوالالامپور به صورت زیر است:

  • بزرگسالان: ۶۹ رینگیت مالزی
  • کودکان: ۵۹ رینگیت مالزی
  • کهنسالان: ۴۹ رینگیت مالزی
  • افراد کم توان و ناتوان جسمی: ۱۵ رینگیت مالزی

دقت داشته باشید که هزینه برای زیر ۳ سال رایگان است. بچه های ۳ تا ۱۲ سال جزء کودکان هستن و منظور از کهنسالان، افراد بالای ۶۰ سال است. می‌توانید با وورد به سایت آکواریوم مالزی کوالالامپور به راحتی بلیط خودتان را به صورت آنلاین رزرو کنید و همچنین از تخفیف برخوردار شوید. حتما بلیط‌های خود را از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید؛ زیرا فعال‌سازی آن‌ها دو ساعت طول می‌کشد. اگر کودک زیر 3 سال دارید، نیازی نیست که برای فرزندتان بلیط تهیه کنید.
در اطراف این آکواریوم رستوران‌ها و مراکز خرید زیادی وجود دارد که به راحتی در دسترس هستند؛ زیرا آکواریا در قلب کوالالامپور قرار دارد، برخی از گزینه‌های غذاخوری عبارت‌اند از:

  • Marini’s در برج‌های پتروناس
  • Moussandra در Jalan Bukit Bintang. 

اگر هم می‌خواهید به خرید بروید، مرکز Suria KLCC در چند قدمی این مکان است.

هزینه بازدید از آکواریوم

 

آکواریوم KLCC یکی از بزرگترین آکواریوم‌ها در جنوب شرقی آسیا

آکواریا KLCC واقع در مرکز شهر، از جمله بزرگترین آکواریوم‌ها در جنوب شرقی آسیا محسوب می شود.  این آکواریوم بزرگترین آکواریوم با بیش از 5000 گونه دریایی است که در 60000 فوت مربع گسترده شده است. جاذبه‌های ستاره‌ای آن شامل کوسه‌ها، مارهای دریایی کشنده، ماهی‌های مرجانی، اسب‌های دریایی و ... است. 
یکی از حقایق جالب در مورد آکواریوم مالزی این است که می‌توانید زیر آب راه بروید. این یک سفر 90 متری در تونل‌های شفاف زیر آب است. در امتداد تونل زیر آب، از هر کجا که نگاه می‌کنید صدها ماهی، کوسه و غیره را می‌بینید.

 

تجربه بازدید از آکواریوم مالزی کوالالامپور

می‌توان گفت که یک اقیانوس پیشرفته است که بیشتر از 5000 موجود مختلف آبزی و خشکی را  در 60،000 فوت مربع به نمایش می‌گذارد. این آکواریوم دارای یک مسیر تونلی شفاف 90 متری است، بازدیدکنندگان را با بیش از 7 گونه مختلف کوسه از جمله کوسه‌های مختلف، لاک‌پشت‌های دریایی غول‌پیکر و بسیاری از ماهی‌های مختلف روبرو می‌کند.  
با ررزو تور کوالالامپور می‌توانید تجربه بازدید از آکواریوم مالزی کوالالامپور را داشته باشیم. این مکان یکی از جذاب‌ترین جاهایی مالزی است که می‌توانید یک تجربه خاص و متفاوت از سفرتان به شما بدهد. برای اینکه در این مورد بدانید حتما با کارشناسان سفریار تماس بگیرید.

سوالات متداول
  • بلیط‌های آکواریوم کوالالامپور به شما این امکان را می‌دهد که با برخی از خارق العاده‌ترین موجودات حیات وحش روی کره زمین روبرو شوید. این مکان خانه بیش از 5000 گونه مختلف از موجودات آبزی، پرندگان و حیوانات خشکی از مالزی و سراسر جهان است.

    کوسه‌ها، سمورها، اختاپوس‌ها و ماهی‌های مختلف را خواهید دید. همه حیوانات در آکواریوم‌ها و زیستگاه‌های بزرگی نگهداری می‌شوند که شباهت زیادی به محیط طبیعی آنها دارند.

  • آکواریوم کوالالامپور همه روزه (دوشنبه تا یکشنبه)، از جمله تعطیلات رسمی، از ساعت 10:00 صبح تا 7:00 بعد از ظهر، با آخرین ورودی ساعت 18:00 باز است. برای اطمینان از ایمنی و راحتی همه بازدیدکنندگان، تمام بلیط‌های Aquaria KLCC دارای زمان بندی هستند.

  • آکواریوم کوالالامپور هیچ رستوران یا کافه‌ای در سایت ندارد. به دلایل بهداشتی، همراه داشتن غذا یا نوشیدنی خود در محل نیز ممنوع است. قبل از ورود یا هنگام خروج از آکواریوم، گزینه‌های متنوعی برای غذا و نوشیدنی در دسترس خواهید داشت.

  • هر بلیط آکواریوم کوالالامپور فقط برای یک ورودی معتبر است. این بدان معنی است که اگر از آکواریوم خارج شوید، باید یک بلیط جدید برای ورود مجدد خریداری کنید.

  • هزینه‌های ورودی این آکواریوم به صورت زیر است:

    • بزرگسالان: ۶۹ رینگیت مالزی
    • کودکان: ۵۹ رینگیت مالزی
    • کهنسالان: ۴۹ رینگیت مالزی
    • افراد کم توان و ناتوان جسمی: ۱۵ رینگیت مالزی
نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها