کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش

غروب زیبای خورشید در کشتی یونانی کیش یکی از زیباترین و جذاب‌ترین تصاویری است که در طول سفر به جزیره مشاهده خواهید کرد. این کشتی که به‌عنوان نماد جزیره کیش هم شناخته می‌شود، داستان جذابی دارد که بسیاری از مردم از آن بی‌خبرند. 

این کشتی باشکوه که سال‌ها قبل در ساحل جزیره کیش به‌گل‌نشسته است، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های کیش بوده و عکس‌گرفتن در هنگام غروب زیباترین تفریح آن به شمار می‌آید. در هنگام سفر به کیش و تحقیق درباره بهترین جاذبه‌های جزیره، حتماً با نام کشتی یونانی برخورد خواهید کرد. قبل از سفر باید اطلاعات خوبی درباره این کشتی به دست بیاورید تا بیشتر از پیش با تاریخ پررمزوراز آن آشنا شوید. 

در ادامه این مطلب به طور کامل کشتی یونانی کیش را معرفی خواهیم کرد تا بیشتر از پیش با تاریخچه آن آشنا شوید. 

معرفی کشتی یونانی کیش

قسمت پایین کشتی یونانی کیش هم اکنون در آب است؛ به‌طوری‌که این منطقه بر اثر امواج دریا پوسیده شده و امکان افزایش این پوسیدگی وجود دارد. اگر در هنگام سفر به کیش بازدید از کشتی یونانی را در دستور کار خود قرار داده‌اید، حتماً هنگام غروب را برای بازدید از این جاذبه زیبا انتخاب کنید.

در نزدیکی کشتی یونانی یک پارک ساحلی برای راحتی گردشگران و بازدیدکنندگان وجود دارد که مساحت آن 60000 متر مربع است. از امکانات رفاهی این پارک می‌توان به مواردی مانند آمفی تئاتر، فروشگاه‌های ورزشی، فروشگاه‌های تنقلات، کافه تریا، رستوران‌های ایرانی و لبنانی و… اشاره کرد.

خط ساحلی کشتی یونانی دارای منظره بسیار زیبایی است؛ پس اگر عاشق عکس گرفتن هستید، بازدید از این مکان خالی از لطف نیست. در این مکان شما می‌توانید از دریای ناب و لحظات غروب خورشید عکس بگیرید و تصاویری عالی از این صحنه رؤیایی را در خاطرات و دوربین‌های خود ثبت کنید. 

کشتی یونانی که به عروس یونانی نشسته نیز معروف است، امروزه  به یک جاذبه گردشگری جذاب تبدیل شده است.

غروب آفتاب جزیره کیش و کشتی یونانی بر روی آب

 

تاریخچه کشتی یونانی کیش

تاریخچه ساخت کشتی یونانی به سال 1943 بازمی‌گردد؛ این کشتی زیبا که الان به گل نشسته است، توسط شرکت ویلیام همیلتون در اسکاتلند ساخته شد.

در همان سالی که کشتی یونانی ساخته شد، وزارت حمل‌ونقل جنگ در لندن این کشتی را خریداری کرد. سه سال بعد این کشتی توسط شرکت دیگری به نام شرکت کشتی بخار شارنت در لیورپول خریداری شد و حدود 13 سال بعد به ایرانیان فروخته شد.

این کشتی در ابتدا با نام کوروش پارسی شناخته می‌شد، اما بعدها در سال 1365 وقتی که توسط کشتیرانی ایران در خرمشهر خریداری شد، اسم آن به همدان تغییر پیدا کرد.

امروزه در جزیره کیش و تمام نقاط ایران این کشتی را با نام کشتی یونانی شناخته می‌شود و برای بسیاری از گردشگران که به کیش می‌روند، جذابیت خاصی دارد.

 

کشتی یونانی جزیره کیش کجاست؟

هنگام گشت‌وگذار در جزیره کیش معمولاً با این سوال مواجه می‌شوید که کشتی یونانی کجاست؟ با اینکه برنامه‌های مختلفی مانند گوگل‌مپ و نشان به‌راحتی این کشتی را برایتان پیدا می‌کنند، اما باید بدانید که این کشتی در خیابان گوروب،، میدان گوروب و نزدیک پارک ساحلی گوروب قرار دارد.

دریای خلیح فارس و کشتی به گل نشسته کیش

آیا کشتی یونانی غرق می‌شود؟

سال‌های زیادی است که کشتی یونانی در این مکان وجود دارد و دیگر تا فرسودگی کامل آن زمان زیادی نمانده است. اگر فرسودگی‌های کشتی به همین شکل ادامه داشته باشد، در سال‌های آینده امکان غرق‌شدگی کامل کشتی هست. 

 

هزینه بلیت کشتی کیش چقدر است؟

در چند سال پیش، افراد با استفاده از تجهیزات غواصی می‌توانستند از داخل کشتی بازدید کنند؛ اما در حال حاضر، به دلیل فرسایش کشتی و ریسک بالا، این برنامه دیگر اجرا نمی‌شود. برای راه‌رفتن روی عرشه و تماشای غروب خورشید هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود.

بازدید از کشتی یونانی و عکاسی در غروب آفتاب

 

داستان‌های مختلف در زمین‌گیری کشتی یونانی جزیره کیش

برای غرق‌شدن کشتی یونانی و به گل نشستن آن در جزیره کیش داستان‌های مختلفی نقل شده است. مثلاً می‌گویند داستان این کشتی، داستان عاشقی ناخدای کشتی با یک دختر ایرانی است. برخی دیگر می‌گویند، مالک کشتی در آستانه ورشکستگی بود و به‌صورت عمدی این کشتی را  به گل نشانده تا از شرکت بیمه خسارت دریافت کنند.

بومیان محلی کیش می‌گویند که ناخدای کشتی یونانی به دلیل مصرف مشروبات الکلی، توانایی اداره‌کردن کشتی را نداشت و همین موضوع باعث به گل نشستن آن شد. همه این‌ها را که کنار بگذاریم، دلیل منطقی داستان غرق‌شدن کشتی این است که هوا بسیار مه‌آلود بوده و به دلیل نبود فانوس دریایی کشتی به‌گل‌نشسته است.

نماد جزیره کیش در نزدیکی ساحل

 

اقامتگاه‌های نزدیک به کشتی به گل نشسته جزیره کیش

بسیاری از افراد که علاقه زیادی به کشتی یونانی دارند، می‌خواهند در نزدیکی این جاذبه زیبا اقامت داشته باشند. با اینکه این کشتی در سمت جنوب غربی کیش است، اما هتل‌هایی مثل هتل ترنج، هتل بزرگ داریوش و هتل بین‌المللی شایان می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. درحالی‌که اگر به دنبال هتلی ارزان‌تر هستید، هتل فانوس کیش، هتل شباویز و هتل تماشا کیش گزینه مناسبی به شمار می‌آیند.   

 

تجربه بازدید از کشتی یونانی کیش با سفریار

جزیره کیش جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد؛ اما بازدید از کشتی یونانی جزیره کیش حس و حل متفاوتی را به شما خواهد داد. کشتی یونانی در قسمت جنوبی جزیره قرار دارد، اما ازآنجایی‌که کیش جزیره‌ای واقعاً کوچک است، برای رسیدن به جاذبه‌های دیگر مشکلی ندارید. 

قبل از اینکه برای سفر به کیش و بازدید از کشتی یونانی آن برنامه‌ریزی کنید، باید بهترین روش سفر را انتخاب کنید تا علاوه بر پایین آوردن هزینه‌های سفر، لذت و هیجان بیشتری را تجربه کنید. آژانس سفریار یکی از آژانس‌های مسافرتی بسیار معتبر است که تورهای متنوع جزیره کیش را  در بهترین فصل سال برگزار خواهد کرد. با رزرو این تورها می‌توانید در کنار سایر جاذبه‌های جزیره، از کشتی یونانی کیش هو بازدید کنید. 

در این مطلب به طور کامل کشتی یونانی کیش را معرفی کردیم. اگر همچنان درباره کشتی یونانی و خرید تور کیش سوالی دارید، می‌توانید با کارشناسان سفریار با شماره 02191006828 در تماس باشید. 

سوالات متداول
  • این کشتی در خیابان گوروب، میدان گوروب و نزدیک پارک ساحلی گوروب واقع شده است.

  • سواحل کیش، شهر باستانی حریره، مجموعه پارک دلفین‌ها، کاریز کیش، مراکز خرید کیش و... ازجمله مهم‌ترین جاذبه‌های اطراف کشتی یونانی هستند. 

  • بافت این کشتی فرسوده شده و این احتمال وجود دارد که تا چند سال آینده کاملاً غرق شود.

  • اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و در یک هتل مقرون‌به‌صرفه اقامت کنید، هتل فانوس کیش، هتل شباویز و هتل تماشا کیش هتل‌های اقتصادی اطراف کشتی یونانی هستند. 

  • برای سرو غذا می‌توانید رستوران‌های اطراف مانند رستوران کلبه درویش، رستوران شاندیز و رستوران سالود را امتحان کنید.

  • دلایل زیادی برای غرق شدن این کشتی وجود دارد، اما مه‌آلود بودن هوا و نبود فانوس دریایی در جزیره کیش منطقی‌ترین دلیل است. 

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها