پاراسل کیش

پاراسل کیش

تماشای آب‌های نیلگون خلیج فارس با استفاده از تفریح پاراسل کیش، می‌تواند هیجان سفر و گردش را در این خلیج‌فارس را از بالا تماشا کنید. در ساحل کیش تفریحات جذابی مانند شاتل و پاراسل می‌توانند لذت سفر شما را دوچندان کنند. در جزیره زیبای کیش تفریحات متنوعی وجود دارد که مناسب هر سن و سالی است. شاید سفر در فصل گرما و تحمل گرمای کیش کمی شما را اذیت کند، اما ارزشش را دارد؛ زیرا تفریحات آبی این جزیره چیزی است که هرگز آن را فراموش نمی‌کنید و می‌تواند بهترین لحظات و شیرین‌ترین خاطرات را برای شما به ارمغان آورند. آیا تاکنون خلیج‌فارس را از بالا دیده‌اید؟ در ادامه همراه ما باشید تا شما را با تفریح شگفت‌انگیز پاراسل آشنا کنیم.

پرواز بر فراز آب‌های خلیج‌فارس با پاراسل کیش

پاراسل نوعی چتربازی یا بالون‌سواری، بر فراز آب‌های دریا محسوب می‌شود. Parasail درواقع از دو کلمه به معنی چتر و سفر دریایی تشکیل‌شده است و خود کلمه پاراسل در اصل به معنی چتر سواری روی دریا عنوان می‌شود. پاراسل کیش پروازی حیرت‌آور بر فرار خلیج‌فارس است که این دریای عظیم را می‌توانید از بالا ببینید.
در این ورزش از یک چتر بزرگ با طیف رنگین کمانی که دارد و به‌وسیله طنابی که به قایق تندرو وصل است، برای به پرواز درآوردن افراد استفاده می‌شود. قایق به وسط آب دور از ساحل می‌رود و در آنجا شما با پوشیدن تجهیزات ایمنی، به چتر وصل می‌شوید و سپس با حرکت قایق، باد داخل چتر پر خواهد شد و حرکت می‌کند. در نهایت شما بر فراز آب، پرواز خواهید کرد. زمانی که چتر کاملاً به سمت بالا رفت، با در نظر گرفتن سرعت وزش باد، سرعت حرکت قایق و وزن نفرات، قایقران کم‌کم طناب را شل می‌کند تا پاراسل به ارتفاعات بالاتری برود.
بیشترین ترس و هیجان در لحظه‌ای است که چتر به اوج می‌رسد، که با افزایش سرعت قایق، اوج‌گیری چتر بیشتر می‌شود. پس از شل کردن طناب در ارتفاع خیلی بلند، می‌توانید مناظر زیبای جزیره را در گستره دید خود داشته باشید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

پرواز بر فراز آب‌های خلیج‌فارس با پاراسل کیش

 

تفاوت چتربازی با پاراسل کیش چیست؟

هر دوی این ورزش‌ها هوایی هستند؛ اما تفاوت آن‌ها در نوع ارتفاع گرفتن است. در چتر سواری با چتر از روی زمین ارتفاع گرفته می‌شود، اما برای پاراسل سواری از روی دریا بالا می‌روید. همچنین با چتر می‌توان ساعت‌ها پرواز کرد و حرکات مختلفی را انجام داد. اما با پاراسل فقط با کمک قایق‌ران ارتفاع خواهید گرفت و نهایتاً بالا و پایین می‌شوید.

تفاوت چتربازی با پاراسل کیش

 

آیا سوارشدن به پاراسل بی‌خطر است؟

کلوپ‌ها از تجهیزات ایمن و استاندارد برای پاراسل کیش استفاده می‌کنند. همچنین ناخدای قایق‌ها نیز توانایی لازم را دارند و در صورت بروز مشکل برای امدادرسانی به شما خواهند آمد. شایان‌ذکر است که این ورزش کاملاً ایمن است و هیچ‌گونه خطری شما را تهدید نمی‌کند؛ ولی بهتر است قبل از سوارشدن حتماً جلیقه نجات بپوشید و از سالم‌بودن چتر و تجهیزات آن مطمئن شوید.

 

راه استفاده از پاراسل کیش چگونه است؟

در پاراسل سواری، قبل از شروع کار، باید جلیقه نجات را بپوشید. سپس کمربندهای ایمنی خود را ببندید که این کمربندها به چتر وصل هستند. تقریباً 15 دقیقه در آسمان خواهید بود و هر چقدر ارتفاع بیشتری را بالا بروید، هیجان این ورزش بیشتر خواهد شد. ابتدا شاید اوج‌گیری کمی ترسناک به نظر برسد، اما با ثابت ماندن در یکجا و با دیدن زیبایی‌های اطراف مخصوصاً آب‌های نیلگون دریا، این ترس از بین می‌رود. اگر دوست داشته باشید به داخل آب بیافتید، می‌توانید با باز کردن کمربندها، سقوط آزادی به داخل آب‌های خلیج‌فارس داشته باشید و در آب شنا کنید. این اقدام بسیار هیجان‌انگیز است، اما شما باید شنا بلد باشید؛ در غیر این صورت این حرکت دردسرساز می‌شود.

راه استفاده از پاراسل کیش

 

نکات مهمی که درباره پاراسل کیش باید بدانید

اگر قصد دارید سوار پاراسل کیش شوید، بهتر است نکاتی را پیش از آن بدانید. رعایت و اطلاع از این نکات می‌تواند به شما کمک کند که پاراسل سواری خوبی را تجربه کنید.

  • حتماً قبل از سوارشدن جلیقه نجات بپوشید؛ زیرا ممکن است در پایان کار به داخل آب بیافتید.
  • برخی از کلوپ‌ها برای پاراسل سواری محدودیت سنی تعیین می‌کنند.
  • اغلب مدت‌زمان این تفریح آبی حدود 45 دقیقه قایق‌سواری و 6 دقیقه پرواز است.
  • لباس مناسبی به تن داشته باشید که در زمان افتادن در آب، جلوی شنای شما را نگیرد.
  • نگران خیس شدن لباس نباشید؛ زیرا کلوپ‌ها دوش و حمام برای بعد از پاراسل سواری دارند. اما یک‌دست لباس اضافه، حوله و دمپایی حتماً همراه خود داشته باشید.
  • اگر از ارتفاع می‌ترسید و مشکلات جسمانی دارید، اصلاً سوار پاراسل نشوید؛ زیرا این تفریح هیجان بالایی دارد که ممکن است حال شما را بدتر کند.

 

کجای کیش سوار پاراسل شویم؟

اما پاراسل در همه جای سواحل کیش وجود ندارد و شما باید تنها به بخش‌هایی مراجعه کنید که این تفریح در آن انجام می‌شود. برخی از سواحل کیش که می‌توانید در آن‌ها پاراسل سواری کنید، عبارت‌اند از: 

ساحل مرجان کیش 

این ساحل در بخش شرقی جزیره قرار دارد و تفریح‌های مختلفی در ساحل مرجان انجام می‌شود که پاراسل کیش نیز جزو پرطرف‌دارترین آن‌ها است. شما در کنار این ورزش هیجان‌انگیز می‌توانید در ساحل مرجان دوچرخه‌سواری کنید و یا در آلاچیق‌ها استراحت کنید. همچنین انواع رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز در این ساحل وجود دارند. ساحل مرجان در میدان مرجان، زیباترین و لذت‌بخش‌ترین منطقه توریستی کیش است.

ساحل مرجان کیش

ساحل سیمرغ کیش 

این ساحل نیز در بخش جنوب شرقی کیش واقع‌شده است و تفریحاتی مانند بدمینتون، پیست اسکیت و پینگ‌پنگ بازی دارد. شما در کنار ساحل سیمرغ می‌توانید پیاده‌روی کنید و روی شن‌ها قدم بزنید. این ساحل با 15 هزار مترمربع وسعت، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای برای تماشا دارد.

ساحل سیمرغ کیش

اسکله تفریحی کیش 

در این اسکله نیز می‌توانید پاراسل کیش را سوار شوید. این اسکله در بخش شمال شرقی کیش قرار دارد و از پرترافیک‌ترین بخش‌های کیش است. شما می‌توانید علاوه بر پاراسل سواری از تله‌کابین میکا و ورزش بولینگ هم در این اسکله استفاده کنید.

Kish pleasure pier

ساحل دامون کیش 

این ساحل در شمال کیش قرار دارد و مانند مناطق دیگر تفریحات مختلفی برای مسافران تدارک دیده است. پس علاوه بر پاراسل کیش، می‌توانید از تفریحی که فقط مختص این ساحل است نیز استفاده کنید. جت اسکی تنها ورزشی است که فقط در ساحل دامون می‌توان انجام داد.
برای پاراسل سواری در کیش می‌توانید به هر 4 ساحلی که معرفی کردیم، مراجعه کنید. انتخاب هرکدام از این سواحل به این بستگی دارد که در کدام هتل کیش اقامت دارید. پس باید نزدیک‌ترین کلوپی را برای پاراسل سواری انتخاب کنید که در نزدیکی هتل شما قرار دارد.
علاوه بر پاراسل سواری می‌توانید از ورزش هیجان‌انگیز شاتل کیش نیز در این کلوپ‌ها استفاده کنید. شاتل نوعی ورزش قایقی است که افراد داخل یک تیوب سوار می‌شوند و با طنابی که این تیوپ به قایق وصل است، حرکت می‌کنند. با حرکت قایق و سرعت گرفتن آن، تیوپ نیز حرکت می‌کند و در آب‌های کیش بالا و پایین می‌رود که تجربه آن بسیار هیجانی و لذت‌بخش است.

ساحل دامون کیش 

 

هزینه پاراسل کیش چقدر است؟

هزینه بلیت پاراسل کیش برای هر نفر تعیین می‌شود و هر چتر برای 3 نفر آماده‌شده است. اگر بخواهید هنگام پاراسل سواری عکاسی و فیلم‌برداری نیز داشته باشید، باید هزینه آن را نیز جداگانه پرداخت کنید که این هزینه نیز متغیر است و به هزینه نهایی اضافه می‌شود. البته اینکه از کدام منطقه سوار پاراسل می‌شوید و چند ستاره بودن کلوپ و اینکه تا چه مدت زمانی می‌خواهید پاراسل سوار شوید، نیز بر قیمت کلی تأثیر می‌گذارند. به‌طورکلی پاراسل سواری در دسته تفریحات آبی گران قیمت قرار می‌گیرد.

 

مزایای رزرو بلیت پاراسل کیش به‌صورت آنلاین

برای خرید بلیت پاراسل نیازی نیست حتماً در کیش حضور باشید، شما می‌توانید به‌صورت آنلاین نیز بلیت آن را از قبل خریداری کنید و در زمان سفر به کیش با خیالی آسوده به سراغ ساحل مد نظرتان بروید. از طرفی به دلیل ازدحام جمعیت برای خرید بلیت، شما باید زمان زیادی را صرف کنید تا آن را تهیه کنید، اما با خرید آنلاین این بلیت این نگرانی‌ها را نخواهید داشت.

 

ظرفیت پاراسل چند نفر است؟

تا 3 نفر هم می‌توان سوار پاراسل کیش شد، اما وزن این سه نفر باید مناسب باشد و در صورت سنگین شدن وزن، چتر بالا نمی‌رود. وقتی افراد وزنشان زیاد باشد، باید به‌صورت تک‌نفره سوار شوند. کودکان با جثه درشت نیز می‌توانند همراه والدینشان سوار پاراسل شوند. بیشترین وزنی که چتر می‌تواند تحمل کند 200 کیلوگرم است. حتی اگر سه‌نفره هم سوار پاراسل شوید، باز باید هزینه هر نفر جدا پرداخت شود و هزینه قابل‌تقسیم شدن بین نفرات نیست.

 

پاراسل کیش مناسب چه افرادی است؟

افرادی که جثه کوچکی دارند به‌خصوص کودکان، اجازه سوارشدن بر پاراسل را ندارند. همچنین افرادی که مشکلات قلبی و تنفسی دارند نمی‌توانند از این ورزش استفاده کنند. افراد سالمند که مشکلات حرکتی و سلامتی دارند نیز نمی‌توانند سوار پاراسل شوند. اما بقیه افراد بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانند پاراسل سواری کنند.

 

بهترین زمان پاراسل سواری چیست؟

اگر شاغل هستید و نمی‌توانید همیشه سفر بروید، یا جزو افرادی هستید که در تعطیلات تابستانی به سفر می‌روند، بهترین زمان برای سفر به کیش فصل تابستان است. همچنین برای سوار شدن پاراسل کیش باید دریا آرام و هوا مناسب و بدون وزش باد شدید باشد؛ زیرا اگر دریا مواج باشد قایق را نمی‌توان کنترل کرد و به دلیل حرکات شدیدی که چتر دارد، امکان به خطر افتادن سلامتی مسافران وجود دارد. هنگام صبح نیز پاراسل سواری بهتر است؛ زیرا هوا خنک‌تر است و باد ملایمی می‌وزد که شرایط ایده‌آلی برای ارتفاع گرفتن چتر است.

 

بهترین ساعت استفاده از پاراسل

کلوپ‌های تفریحی کیش از ساعت 9 صبح تا 5 عصر پاراسل سواری را انجام می‌دهند. با تاریک شدن هوا دیگر پاراسل سواری تعطیل می‌شود؛ زیرا تاریکی هوا ممکن است خطراتی برای افراد داشته باشد.

 

نظرات مختلف درباره پاراسل سواری کیش

اگر در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی چرخی بزنید، می‌توانید تصاویر بسیار زیبای پاراسل سواری را که افراد مختلف به اشتراک گذاشته‌اند را ببینید و همچنین نظرات دیگران را درباره این تفریح بخوانید. با اینکه نظرات مختلف است؛ اما بر اساس نظرسنجی‌ها غالب افراد این تفریح را دوست داشتند و تمایل دارند یک‌بار دیگر آن را تجربه کنند. اگر یک‌بار به کیش رفته باشید با وجود تفریحات آبی زیادی که دارد، باز هم تمایل دارید این تفریح جذاب را انجام دهید.
کلیه نظرات پیرامون تجربه ترس و استرس و هیجان وصف‌نشدنی، نشان از لذت‌بخش بودن این تفریح دارند. رنگ‌بندی چتر پاراسل می‌تواند عکس‌های بسیار زیبایی را برایتان به یادگار بگذارد. اگر خانوادگی سوار پاراسل می‌شوید، فیلم‌برداری را فراموش نکنید.

 

سخن پایانی

هنگام سفر به کیش در کنار خرید تفریحاتی مانند پاراسل کیش را نیز تجربه کنید. ورزش‌ها و سرگرمی‌های بی‌شماری مانند شاتل کیش، جت اسکی و غیره در این جزیره وجود دارند که یکی از دیگری جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر هستند. پاراسل کیش هم جزو این تفریحات لذت‌بخش است که تجربه آن را حتماً به شما پیشنهاد می‌دهیم. هر چقدر که این تفریح و هیجان آن را توصیف کنیم، کم گفته‌ایم و شما باید خودتان آن را تجربه کنید. برای اینکه بتوانید مطمئن باشید در سفرتان پاراسل سواری را تجربه خواهید کرد، بهتر است بلیت آن را به‌صورت آنلاین و پیش از سفرتان تهیه کنید. شما با خرید تور کیش می‌توانید از تمامی این خدمات و تجربه سفری فوق‌العاده به جزیره زیبای کیش، بهره‌مند شوید.

سوالات متداول
  • اینکه از کدام ساحل سوار شوید، بستگی به محل اقامت شما دارد. اما ساحل مرجان با توجه به برتری کلوپ‌های تفریحی‌اش را پیشنهاد می‌دهیم.

  • در سال 1403 هنوز مبلغ مشخصی عنوان نشده است، اما به طور کلی این تفریج گران است.

  • از 10 صبح تا 5 عصر که هوا صاف است.

  • در این تفریح زنان نیز می‌توانند از پاراسل استفاده کنند و ممنوعیتی برای سوار شدن بانوان وجود ندارد. فقط زنان باردار به دلیل شرایطی که دارند، نمی‌توانند پاراسل سواری کنند.

  • برای کودکان زیر 10 سال، همراه بودن والدین برای سوار شدن الزامی است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها