بهترین تفریحات آبی کیش

بهترین تفریحات آبی کیش

 سفر به جزیره زیبای کیش و تجربه تفریحات آبی کیش، بدون شک یکی از آرزوهای شیرین هر فرد است. جزیره کیش با وجود مناظر فوق‌العاده زیبا و تفریحات مهیج و جذابی که دارد، به‌عنوان محبوب‌ترین جزیره گردشگری ایران محسوب می‌شود و سالانه تعداد گردشگران بسیار زیادی به این جزیره سفر می‌کنند. شما نیز اگر قصد سفر به این جزیره زیبا و تجربه سفری لذت‌بخش و به‌یادماندنی را دارید، بهتر است تفریحات آبی این شهر را بشناسید. در ادامه این مطلب به‌صورت کامل با تفریحات آبی جذاب کیش آشنا می‌شویم.

انواع تفریحات آبی کیش را بشناسید

 کیش یکی از جزایر زیبا و محبوب ایران در میان گردشگران ایرانی و خارجی محسوب می‌شود که در تمامی ایام سال پذیرای گردشگران عزیز است و جذاب‌ترین تفریحات آبی را ارائه می‌دهد. تفریحات آبی در جزیره کیش تنوع بسیار زیادی دارند که شما باتوجه‌به علاقه و بودجه خود می‌توانید بهترین تفریحات را انتخاب کنید. از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات آبی در کیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تفریحات آبی کیش

پاراسل کیش

یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی کیش پاراسل سواری است که پرواز بر فراز آب‌های نیلگون خلیج‌فارس را می‌توانید تجربه کنید. برای پاراسل سواری باید یک جلیقه نجات بپوشید، سپس با استفاده از کمربندهای ایمنی به چتر بزرگی مانند بادکنک متصل شوید. این چتر با طناب‌های 150 متری به قایقی متصل است که با حرکت قایق چتر اوج می‌گیرد و شما بر فراز آب‌های خلیج‌فارس حرکت می‌کنید.
ارتفاع پاراسل 150 متر بالاتر از آب‌های خلیج‌فارس است که جذابیت و هیجان فوق‌العاده زیادی برای افراد دارد. پاراسل دارای ظرفیت 1 نفره، 2 نفره و 3 نفره است که تنها یا به همراه دوستان خود می‌توانید این تفریح را تجربه کنید. همچنین در زمان پاراسل سواری می‌توانید عکس‌برداری و فیلم‌برداری را انجام دهید تا همیشه این خاطره زیبا را به یاد داشته باشید. البته که برای عکاسی و فیلم‌برداری باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. برای پاراسل سواری می‌توانید از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب به مکان‌هایی که در موارد زیر نام می‌بریم مراجعه کنید و این تفریح مهیج را برای یکبار هم که شده انجام دهید.

  • اسکله دامون
  • اسکله تفریحی
  • ساحل سیمرغ
  • ساحل مرجان
  • ناتیلوس
  • اسکوبا
  • مجتمع تفریحی دلفین
  • ساحل شایان
  • پارک ساحلی باراکودا
  • سی من


 قیمت پاراسل سواری باتوجه‌به زمانی که می‌خواهید بر فراز آب‌ها پرواز کنید و همچنین ارتفاع تفاوت دارد، اما به‌صورت کلی هزینه پاراسل سواری مقرون‌به‌صرفه است و گران نیست.

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن بدون شک جذاب‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات آبی کیش محسوب می‌شود که به‌صورت کاملاً متنوع و جذاب طراحی شده است. این پارک آبی با مساحت 5 هکتاری به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین پارک آبی رو باز ایران محسوب می‌شود. از جذابیت‌های این پارک می‌توان به تنوع بسیار زیاد سرسره‌ها، سقوط آزاد، رالی راید، گرداب، سرسره‌های مارپیچ، سونامی، رودخانه مصنوعی، سالن ماساژ و... اشاره کرد.
این پارک آبی مختص به سن خاصی نیست و فضای بازی و هیجان را برای تمامی گروه‌های سنی از خردسال تا بزرگسال برای خانم‌ها و آقایان به‌صورت جدا از یکدیگر فراهم کرده است. شما در این پارک می‌توانید خاطره‌ای بسیار لذت‌بخش را تجربه کنید.
پارک آبی اوشن دارای چندین رستوران و کافی‌شاپ است که در زمان خستگی و گرسنگی می‌توانید غذا، دسر یا نوشیدنی مورد علاقه خود را با خوشمزه‌ترین طعم‌ها سفارش دهید. قیمت بلیط‌های پارک آبی اوشن نسبت به پاراسل سواری کمی گران‌تر است، اما شک نداشته باشید که ارزش تفریحات منحصر به فرد این پارک رویایی و جذاب را دارد.

پارک آبی اوشن

شاتل سواری در کیش

شاتل سواری یکی دیگر از تفریحات آبی کیش است. این تفریح مانند قایق‌سواری است و تنها تفاوتی که دارد، بادی بودن قایق است که به همراه خانواده و دوستانتان می‌توانید سوار قایق بادی شوید و از موج‌سواری روی آب‌های خلیج‌فارس لذت ببرید. یکی از دلایل محبوبیت شاتل سواری در میان گردشگران، قیمت مقرون‌به‌صرفه آن نسبت به دیگر تفریحات آبی کیش است. اگر بودجه کمی برای تفریحات آبی در نظر گرفته‌اید، از این تفریح دلنشین و آرامش‌بخش غافل نشوید.

فلای بورد کیش

یکی دیگر از تفریحات بسیار هیجان‌انگیز کیش که نباید تجربه آن را از دست بدهید، فلای بورد است. با سوار شدن بر فلای بورد کیش مانند دلفینی می‌شوید که زیر و روی آب شنا می‌کند. فلای بورد وسیله‌ای است که با استفاده از پمپاژ آب ارتفاع می‌گیرد و شما با سوار شدن بر فلای بورد ارتفاع خواهید گرفت و سپس به زیر آب و روی آب می‌روید.
این تفریح طرفداران بسیار زیادی دارد؛ زیرا دارای هیجان فوق‌العاده‌ای است که حس ترس، هیجان، آرامش و... را هم‌زمان به شما هدیه می‌دهد. اگر اهل هیجان هستید، حتماً این تفریح را برای یکبار هم که شده امتحان کنید و لذت ببرید. قیمت فلای بورد کیش نسبت به پارک آبی اوشن و پاراسل سواری مناسب‌تر است که با بودجه مناسب می‌توانید این تفریح هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

فلای بورد کیش

جت اسکی کیش

جت اسکی جزو دیگر تفریحات هیجان‌انگیز کیش برای گردشگران است. جت اسکی نه‌تنها به‌عنوان تفریح مهیج بلکه ورزشی محبوب در سراسر نقاط جهان است که مسابقات زیادی برای آن برگزار می‌شود. اگر تجربه‌ای در زمینه جت اسکی دارید، حتماً این تفریح را از میان تفریحات آبی کیش، با مناسب‌ترین قیمت در سواحل خلیج‌فارس تجربه کنید.

غواصی در کیش

یکی دیگر از تفریحات دیدنی و منحصر به فرد، غواصی در آب‌های خلیج‌فارس کیش است. با غواصی در کیش می‌توانید انواع موجودات دریایی ریز و درشت با رنگ‌بندی شگفت‌انگیز را از نزدیک ببینید و از این همه زیبایی و شکوه حیرت‌زده شوید. غواصی کیش امکانات متنوع و جذابی را برای شما فراهم کرده است تا خاطره‌ای لذت‌بخش داشته باشید. از جمله این امکانات عبارتند از: 
عکاسی ماکرو: یکی از امکانات جذاب عکس برداری در اعماق دریا از موجودات دریایی رنگارنگ است که به وسیله دوربین ماکرو انجام می‌شود.
نایت دایو: نایت دایو محبوب‌ترین بخش غواصی است که در شب می‌توانید در اعماق دریا به تماشای موجودات دریایی بپردازید و جلوه‌های شگفت انگیز این موجودات را ببینید.

پلاژ در کیش

پلاژها از دیگر تفریحات آبی کیش هستند که برای بانوان و آقایان طراحی شده اند. از آنجایی که در کیش خانم‌ها در سواحل نمی‌توانند شنا کنند و آفتاب بگیرند، پلاژها بهترین انتخاب هستند. با رفتن به پلاژ زنانه از امکانات متنوعی از جمله شنا در دریا، آفتاب گرفتن لب ساحل، دوش آب شیرین و... می‌توانید بهره‌مند شوید. پلاژهای زنانه و مردانه دارای امکانات جذاب دیگری مانند باشگاه بدنسازی، آرایشگاه، غرفه‌های تجاری و… هستند.
غریق نجات‌هایی همواره در پلاژها آماده باش هستند که در صورت احتمال غرق شدن سریعاً به کمک شما می‌آیند. قیمت بلیت‌های پلاژ برای خانم‌ها و آقایان نسبت به دیگر تفریحات کیش از جمله پاراسل سواری و فلای برد بسیار مقرون به صرفه‌تر است و شما با حداقل هزینه می‌توانید این تفریح لوکس را تجربه کنید.

پلاژ در کیش

پارک دلفین‌ها در کیش

پارک دلفین‌های کیش بزرگ‌ترین پارک آبی کیش با مساحت ۱۰۰ هکتاری محسوب می‌شود که تفریحات جذاب و متنوعی را برای گردشگران فراهم کرده است. اگر علاقه‌مند به موجودات دریایی و پستانداران هستید، حتماً به این پارک هیجان‌انگیز بروید و از زیبایی آن بهره‌مند شوید. انواع موجودات دریایی مانند شیرهای دریایی، پنگوئن‌ها، ماهی‌ها متنوع و… در این پارک زندگی می‌کنند. 
این پارک دارای باغ پرندگانی با بیش از ۱۰ هزار گونه مختلف از پرندگان است که از زیبایی و عظمت آن‌ها حیرت زده می‌شوید. قیمت بلیط ورود به پارک دلفین‌ها نسبت به پلاژها گران‌تر و نسبت به پارک اوشن، فلای برد و پاراسل سواری ارزان‌تر است.

کشتی آکواریوم در کیش

اگر به دیدن موجودات دریایی زیر آب علاقه‌مند هستید ولی از آب و غواصی می‌ترسید، پس باید به کشتی آکواریوم که یکی از تفریحات آبی کیش است، سر بزنید. با کشتی آکواریوم به راحتی در کنار دوستان یا خانواده‌تان می‌توانید در زیر آب‌ها شنا کنید و انواع موجودات دریایی زیبا و شگفت‌انگیز را ببینید. کشتی آکواریوم به صورت شیشه‌ای طراحی شده است و بدون شنا کردن می‌توانید به زیر آب بروید. قیمت کشتی آکواریوم نیز مناسب است و نیاز به پرداخت هزینه زیاد نیست.

اسکوتر زیردریایی کیش

اسکوتر زیر دریایی یکی دیگر از تفریحات دلچسب و جذابی است که در کیش می‌توانید تجربه کنید. اگر به اصول غواصی مسلط نیستید، پس بهترین گزینه برای شما اسکوتر زیر دریایی است که با پدال زدن می‌توانید تا عمق ۲۰ متری آب‌های خلیج فارس بروید و انواع موجودات و ماهی‌های دریایی را ببینید.
برای بهره مندی از اسکوتر غواصی باید بالای ۱۲ سال و با قدی بالای ۱۵۰ سانت باشید. قیمت این تفریح آبی هیجان‌انگیز نسبت به تفریحاتی مانند پلاژها و جت اسکی گران‌تر است، اما ارزش هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید را دارد.

بیگ بال در کیش

یکی از تفریحات آبی کیش که جذاب است و در سفر به کیش نباید از دست بدهید، بیگ بال است. بیگ بال در ساحل‌های آرام کیش مانند ساحل مرجان برگزار می‌شود. در این تفریح جذاب شما به همراه دوستانتان در توپ‌های پلاستیکی یک نفره قرار می‌گیرید و روی آب‌های خلیج فارس به بازی مشغول می‌شوید و برای خود خاطره‌های به یادماندنی خلق می‌کنید.

بیگ بال در کیش

کشتی‌های تفریحی کیش

کشتی‌های تفریحی کیش بدون شک برای شما سفری خاطره‌انگیز و لوکسی را به ارمغان می‌آورند. در کشتی‌های تفریحی می‌توانید از وسعت آب‌های خلیج فارس لذت ببرید و به با گوش دادن و رقصیدن، لحظه‌های شاد و دلچسبی داشته باشید. در این کشتی‌ها برنامه‌های تفریحی متنوعی برگزار می‌شود که در کنار صرف غذا و نوشیدنی می‌توانید از این برنامه‌ها لذت ببرید.

کایت بردینگ

اگر علاقه‌مند به هیجان و لحظات نفس گیر هستید، حتماً کایت بردینگ را امتحان کنید. در این تفریح آبی روی یک تخته موج سواری سوار می‌شوید و در امتداد آب‌های خلیج فارس حرکت می‌کنید. البته که برای این تفریح مهیج باید آمادگی جسمانی داشته باشید.

 

سخن پایانی

کیش، قطب گردشگری ایران است و سالانه توریست‌های خارجی و ایرانی زیادی برای تجربه تفریحات آبی کیش، جاذبه‌های طبیعی و مناظر و طبیعت بکر به این جزیره سفر می‌کنند. این تفریحات آبی بسیار متنوع و جذاب هستند و هر فرد با توجه به سلیقه خود می‌تواند جذاب‌ترین تفریحات را انتخاب کند. فلای برد کیش، پاراسل سواری، پلاژها، پارک آبی اوشن، پارک دلفین‌ها، غواصی، جت اسکی و شاتل سواری جزو محبوب‌ترین تفریحات آبی کیش به شمار می‌روند که از نظر قیمت با یکدیگر تفاوت دارند. 
شاتل سواری، جت اسکی، پلاژها و پارک دلفین کیش از نظر قیمت مناسب و مقرون به صرفه هستند و پارک آبی اوشن و فلای برد جزو تفریحات نسبتاً گران این جزیره محسوب می‌شوند که با شما با بودجه در نظر گرفته می‌توانید بهترین‌ها را برای تفریح انتخاب کنید.

سوالات متداول
  • ساحل مرجان، اسکله دامون، اسکله تفریحی، ساحل شاتیان، ساحل سیمرغ، پارک ساحلی باراکودا، ناتیلوس، سی من، اسکوبا، مجتمع تفریحی دلفین

  • پارک دلفین‌ها بزرگ‌ترین پارک آبی کیش است که مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار دارد که برنامه‌های تفریحی متنوعی برای گردشگران فراهم کرده است.

  • بله؛ این پارک دارای قسمت مخصوص برای کودکان، خانم‌ها و آقایان است تا تجربه‌ای به یادماندنی داشته باشند.

  • شاتل سواری را به همراه خانواده خود با کمترین قیمت می‌توانید تجربه کنید و لذت ببرید.

  • فلای برد و پارک آبی اوشن دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر تفریحات آبی کیش هستند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها