پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش

یکی از شگفتی‌های جزیره کیش، پارک دلفین کیش است. دلفیناریوم، به عنوان یکی از اولین پارک‌های دلفین در ایران، از جاذبه‌های گردشگری و زیبای این شهر محسوب می‌شود. این پارک در جنوب شرقی این جزیره واقع شده و با مساحت 100 هکتار دارای باغ گیاه شناسی، باغ پرندگان است. در این مقاله از سفریار به بررسی امکانات این پارک، مکان آن و بسیاری از موارد دیگر می‌پردازیم. اگر می‌خواهید در مورد این مکان اطلاعاتی داشته باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

پارک دلفین کیش در کجا واقع شده است؟

این پارک در قسمت جنوب شرقی کیش واقع شده است و با دارا بودن مجموعه‌ای از دلفین‌ها و فضای سبز با انواع گونه‌های پستانداران دریایی، به ویژه برای بازدیدکنندگان، یک مقصد جذاب است. دسترسی به این پارک به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب آن بسیار آسان است و می‌توان با استفاده از دوچرخه، تاکسی و حتی اتوبوس به راحتی به آنجا رسید. این امکانات حمل و نقل متنوع به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند تا به سرعت و به راحتی از زیبایی‌های طبیعی و تفریحات متنوع این پارک لذت ببرند.
آدرس پارک دلفین کیش:  استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، مجموعه پارک دلفین کیش

امکانات پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش بخش‌ها و امکانات مختلفی دارد که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد. می‌توانید ساعت‌ها از هرکدام از این بخش‌های پارک بازدید داشته باشید و سرگرم شوید.

امکانات پارک دلفین کیش

باغ پرندگان، جاذبه دیدنی پارک دلفین کیش

باغ پرندگان کیش که در این پارک قرار دارد، دارای بیش از 57 گونه مختلف پرنده است. بلیطی که برای بازدید از این مجموعه خریداری می‌کنید، در اصل شامل بازدید از باغ پرندگان هم خواهد شد. تعدادی از پرندگانی که در این پارک وجود دارند: گونه‌های متفاوت لک لک،  شترمرغ، ماکائو قرمز، پنگوئن آفریقایی، پلیکان، قو، توکان. همچنین گونه های کمیاب تمساح مردابی هم در اوشن پارک کیش یافت می شود. پرنده‌های مختلفی از سراسر جهان در این باغ نگهداری می‌شوند.

فضای سبز پارک دلفین

فضای سبز پارک دلفین زیبایی خاصی دارد و بسیاری از گردشگران را به خود جذب خواهد کرد. حدود صد گونه گیاهی را می‌توانید در این پارک پیدا کنید؛ گیاهانی مانند: درخت نخل، درختان ممرز (Lur) (بانیان)، بنجامین‌های عظیم، اقاقیا، اکالیپتوس و... که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند و به این پارک جذابیت خاصی را بخشیده‌اند. در این مکان 25 نوع کاکتوس و گیاهان دیگر هم وجود دارند.

آکواریوم کیش

این آکواریوم، اگرچه قسمتی از پارک دلفین کیش نیست، ولی دقیقاً در کنار این مجموعه واقع شده است. این آکواریوم در ایران بهترین نوع و کامل‌ترین آکواریوم است که قسمت‌های مختلفی دارد و با ماهی‌های رنگارنگ و زیبا، می‌تواند بهترین مکان برای گردشگری باشد. در این آکواریوم می‌توانید غواصی را تجربه و دنیای زیر آب را ببینید؛ اما اگر به هر دلیل نمی‌توانید غواصی داشته باشید، می‌توانید مرجان‌های رنگارنگ، لاک پشت، ماهی و... را تماشا کنید.

کلاسیک‌های شاد و مفرح

از دیگر قسمت‌های این پارک می‌توان به نمایش‌ها و موسیقی زنده در پارک دلفین کیش اشاره کرد که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. 

 

مالک پارک دلفین کیش چه کسی است؟

شاید برای شما هم سوال ایجاد شود که چه کسی پارک دلفین کیش را افتتاح کرده است. جناب حسین ثابت به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران جزیره کیش و همچنین صاحب هتل داریوش کیش، این مکان را افتتاح کرد. در سال 1393، این مجموعه به وسیلهٔ سید عبدالرضا موسوی، که مالک شرکت هواپیمایی زاگرس است، خریداری شد. از آن زمان تاکنون، پارک دلفین کیش توسط آقای موسوی مدیریت می‌شود.

 

‌نزدیک ترین مکان‌های تفریحی به پارک دلفین کیش

از آنجایی که این پارک در جنوب شرقی جزیره قرار دارد، می‌توانید علاوه بر بازدید از پارک دلفین، از دیگر جاذبه‌های گردشگری کیش نیز در نزدیکی آن لذت ببرید. پارک آبی اقیانوس، پارک ساحلی مرجان، اسکله تفریحی بزرگ، پارک ساحلی سیمرغ، مرکز خرید کوروش، باشگاه دریایی ناتیلوس و مرکز خرید مروارید در نزدیکی پارک دلفین هستند.

مکان‌های تفریحی به پارک دلفین کیش

 

بهترین رستوران در نزدیکی پارک دلفین

مطمئنا بعد از گشت‌وگذار و ساعت‌ها سرگرم بودن در این منطقه، می‌توانید در رستوران‌ها اطراف استراحت و غذایی میل کنید. رستوران سیمرغ، رستوران پارس و رستوران فودلند را انتخاب خوبی برای چشیدن طعم غذاهای ایرانی در نزدیکی این جاذبه هستند. همچنین رستوران کوه نور و رستوران میرمهنا هم در نزدیکی پارک دلفین وجود دارند.

 

بهترین هتل‌ها برای اقامت در نزدیکی پارک دلفین کیش

کیش به دلیل توریستی بودن، دارای هتل و اقامتگاه‌های مختلفی است و همه افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند یکی از بهترین هتل‌های کیش را برای اقامت انتخاب کنند. به این دلیل که جزیره کیش آنقدرها بزرگ نیست که بخواهید ساعت‌ها وقت خودتان را به پیدا کردن یک محل اقامت یا هتل اختصاص دهید، در هر جایی از این جزیره می‌توانید یک هتل مناسب انتخاب کنید. 
هتل مارینا پارک، هتل سیمورق کیش و هتل شباویز هتل‌های نزدیک به مجموعه دلفین هستند. باتوجه به هزینه‌ای که برای سفرتان کنار گذاشته‌اید، می‌توانید یکی از این هتل‌ها را انتخاب کنید. البته به این نکته هم اشاره کنیم که هتل شایان، هتل فلامینگو، هتل پرشین فاصله کمی تا پارک دلفین کیش دارند و برای اقامتی مقرون‌به‌صرفه گزینه خوبی هستند. 

 

چه زمانی از پارک دلفین کیش بازدید داشته باشیم؟

به طور کلی بهترین زمان‌هایی که می‌توانید از این جزیره بازدید داشته باشید، فصل پاییز و زمستان است در این فصل، هوای کیش بسیار عالی است و انتظار نمی‌رود که گرمای سوزانی احساس شود. از ساعت 4 عصر تا 8 شب می‌توانید از پارک دلفین کیش بازدید کنید که البته از ساعت 4 تا 4 و 45 دقیقه تایمی برای بازدید از باغ پرندگان و از ساعت 5 تا 6 و 30 دقیقه عصر برای تماشای دلفین‌هاست.  
برنامه آخری که در این مجموعه اجرا می‌شود، کلاسیک شو است که تا ساعت 8 شب فرصت دارید در این برنامه شرکت کنید.

  • شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۴۵۲۳۷

زمان بازدید پارک دلفین کیش

 

قیمت بلیط پارک دلفین کیش چقدر است؟

هزینه‌ای که برای بازدید از این پارک در نظر گرفته شده است، 350 هزار تومان است. در اصل شما با این مبلغ می‌توانید از باغ پرندگان، آکواریوم آب شور، دلفین شو و... بازدید داشته باشید. کودکان زیر 2 سال نیازی به خرید بلیط ندارند و فقط باید کارت شناسایی داشته باشند. برای کودکان 2 تا 4 ساله هم بلیط به صورت نیم بها در نظر گرفته می‌شود. 
از باجه‌های بلیط فروشی می‌توانید بلیط پارک دلفین کیش را خریداری کنید. اگر به صورت اینترنتی بلیط بخرید، در برخی از فصول سال، تخفیف‌هایی برای شما اعمال می‌شود. برای ورود به پارک دلفین نباید دوربین و کالسکه همراه خودتان داشته باشید. 

قیمت بلیط پارک دلفین کیش

 

تجربه بازدید از پارک دلفین کیش با سفریار

در فهرست جاذبه‌های گردشگری کیش باید بازدید از پارک دلفین را هم جای دارد. این پارک با نزدیک بودن به رستوران و همچنین هتل‌های معروف، می‌تواند بهترین منطقه برای گشت و گذار باشد. در این پارک علاوه بر تماشای دلفین‌ها، می‌توانید حدود 500 نوع پرنده را مشاهده کنید، از آکواریوم کیش بازدید داشته باشید و حتی برنامه‌های و موسیقی‌های زنده را هم تجربه کنید. پیشنهادما به شما این است که برای سفر به کیش، تور کیش را خریداری کنید. در اصل با این تورها می‌توانید چند روزی در بهترین هتل‌های کیش اقامت داشته باشید و از جاذبه‌های دیدنی این شهر لذت ببرید. 
برای خرید تور کیش می‌توانید با شماره 02191006828 با کارشناسان سفریار تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه دریافت کنید. با توجه به هزینه‌ای که برای سفرتان کنار گذاشته‌اید، می‌توانید بهترین تور کیش را خریداری کنید و یک سفر عالی داشته باشید. 

سوالات متداول
  • این پارک در قسمت جنوب شرقی جزیره واقع شده و دسترسی به آن راحت است.

  • باغ پرندگان، تونل آکواریوم، برنامه‌های کلاسیک شو شاد و مهیج و... از امکانات این مجموعه هستند.

  • قیمت این بلیط 350 هزار تومان و برای کودکان زیر 2 سال رایگان است.

  • هتل مارینا پارک، هتل سیمورق کیش و هتل شباویز نزدیک‌ترین هتل‌ها به این پارک هستند.

  • پاییز و زمستان بهترین فصلی است که می‌توانید از این مجموعه بازدید کنید.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها