جشن آب ارمنستان 1403

جشن آب ارمنستان 1403

یکی از تفریحات تابستانه جالب در کشور ارمنستان، جشن آب‌بازی محسوب می‌شود. بسیاری از ایرانیان در فصل تابستان برای شرکت در جشن آب‌پاشان ارمنستان، شور و اشتیاق خاصی دارند و به این کشور سفر می‌کنند. شرکت در جشن آب‌بازی در ارمنستان کاملاً رایگان است و برای رفتن به آن نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای ندارید. به عبارتی می‌توانیم بگوییم جشن آب ارمنستان به انگلیسی (vardavar armenia) یکی از مراسمات مهم است که با تجلی مسیح داخل کلیساها آغاز می‌شود. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سفر به ارمنستان برای شرکت در این جشن به دست بیاورید، بهتر است تا آخر این مجله گردشگری با ما همراه باشید.

جشن آب ارمنستان چیست؟

اگر بخواهیم بیشتر و به زبان ساده در مورد جشن آب ارمنستان صحبت کنیم باید بگوییم که قدمتی بسیار طولانی دارد. این جشن جزو جشن‌های ملی و مذهبی ارمنستان محسوب می‌شود و افراد در آن اقدام به آب‌بازی، رقص و آوازخوانی می‌کنند.
به‌طورکلی همه ساله مردم کشور ارمنستان از هر سن و سالی در جشن آب‌بازی شرکت می‌کنند. هنگامی که پای شما به این جشن باز شود از خیس شدن در امان نیستید؛ زیرا مردم حتی اشخاصی که نمی‌شناسند را با یک سطل آب خیس می‌کنند. اگر می‌خواهید در جشن آب‌بازی در ارمنستان شرکت کنید، امسال بهترین فرصت است و می‌تواند خاطره خوب و به‌یادماندنی برای شما و همراهانتان رقم بزند.

درباره جشن آب ارمنستان

 

آداب‌ ورسوم جشن آب‌ بازی ارمنستان

بهتر است بدانید جشن آب کشور ارمنستان مانند هر جشنی آداب‌ورسوم خاص خود را دارد. صبح روز این جشن، بومیان برای مراسم تجلی مسیح در کلیساهای سطح شهر جمع می‌شوند. سپس مراسم برکت بخشیدن به میوه‌ها و تقدیس آب آغاز می‌شود. قسمت دیگر این مراسم مربوط به آزاد کردن کبوترها و سپس دعا جهت پیشگیری از ایجاد سیل در جهان است.
در جشن آب‌پاشی ارمنستان، مردم سروده‌های محلی می‌خوانند و نمایش‌های بومی اجرا می‌کنند. از دیگر آداب و رسوم این مراسم می‌توان به آماده کردن غذاهای محلی و سنتی ارمنستان اشاره کرد. همچنین زمان جشن آب ارمنستان، غرفه‌هایی برپا می‌شوند که شما می‌توانید انواع کالاها و وسایل هنری این کشور را برای خود یا دوستانتان خریداری کنید.

آداب‌ رسوم جشن آب‌ بازی ارمنستان

 

محل دقیق برگزاری جشن آب ارمنستان

در مورد این موضوع که محل دقیق برگزاری جشن آب ارمنستان 2024 کجا است، باید بگوییم که این جشن در تمامی قسمت‌های شهر مخصوصاً نزدیک میدان‌ها برگزار می‌شود. در شهر ایروان به دلیل استقبال بیشتر مردم، جشن کمی شلوغ‌تر برگزار می‌شود؛ اما به‌طورکلی در تمامی شهرها و روستاها می‌توانید در این جشن شرکت کنید.
 جالب است بدانید یکی از بهترین جاهای دیدنی کشور ارمنستان دریاچه قو محسوب می‌شود که ورود به آن در طول سال ممنوع بوده و مسافران تنها می‌توانند دور آن قدم بزنند. اما در زمان برگزاری فستیوال جشن آب ارمنستان، ورود به این دریاچه آزاد است و همه می‌توانند برای شادی و آب‌بازی به آن وارد شوند.

 

تاریخ جشن آب ارمنستان 1403

اگر تمایل دارید بدانید که جشن آب ارمنستان چه تاریخی است، باید بگوییم که این جشن، ۱۴ هفته یا ۹۸ روز پس از برگزاری جشن عید پاک برگزاری می‌شود. به عبارتی امسال در تاریخ ۷ جولای سال ۲۰۲۴ یا به عبارتی روز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ شما می‌توانید در این جشن شرکت کنید.
البته اختلافاتی نیز بر سر تاریخ جشن امسال وجود دارد؛ به‌طوری‌که بعضی از سایت‌ها گفته‌اند در تاریخ ۲۴ یا ۲۸ جولای برگزار می‌شود. به‌هرحال درصورتی‌که می‌خواهید به طور دقیق بدانید جشن آب ارمنستان کِی هست، می‌توانید از سایت‌های خبری معتبر این موضوع را پیگیری کنید.

تاریخ جشن آب ارمنستان

 

جشن آب ارمنستان چند روز است؟

این جشن تنها یک روز در سال، 98 روز بعد از عید پاک انجام می‌شود. برنامه و مراسم‌های فستیوال جشن آب‌پاشی ارمنستان
همان‌طور که بیان کردیم هر ساله در جشن آب‌پاشان ارمنستان، فستیوال و جشن‌های متنوعی برگزار می‌شود که شرکت در آن می‌تواند برای ایرانیان بسیار هیجان‌انگیز و جذاب باشد. از مهم‌ترین مراسم‌های جشن آب‌بازی ارمنستان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: 

  • برگزاری مراسم تجلی مسیح در کلیسا
  • برگزاری مراسم تقدیس آب و نعمت‌های خدا مانند میوه و نان
  • آزاد کردن کبوترها به نشانه نیایش و حفظ مردم جهان از وقوع سیل
  • برگزاری مراسمات آیینی و موسیقی سنتی
  • برگزاری مراسم آب‌بازی به‌وسیله شلنگ، سطل و تفنگ‌های آب‌پاش
  • هدیه دادن به دوستان و عزیزان که نشان از احساس دوستی و عشق به آن‌ها است.

 

عکس از جشن آب ارمنستان

در صورت مشاهده عکس از جشن آب ارمنستان می‌توانید متوجه شوید که این جشنواره می‌تواند چقدر هیجان‌انگیز باشد و لحظات خوبی را برای شما به همراه بیاورد. پس توصیه می‌کنیم اگر مراسمات این کشور را دوست دارید، عکس های جشن آب‌بازی ارمنستان را ببینید.

جشن آب

 

تاریخچه جشن آب‌بازی ارمنستان

در مورد تاریخچه جشن آب یا وارداوار ارمنستان باید بیان کنیم که قدمت آن به قبل از دوران مسیحیت باز می‌گردد، در واقع قدمت برگزاری این جشن مربوط به زمان بت‌پرستی است که بسیاری از افراد آن را با خدای Astghik و به‌عنوان الهه آب، عشق، باروری و زیبایی مرتبط می‌دانند.
بر اساس یک افسانه این الهه اقدام به پاشیدن آبی گلگون در سرزمین ارمنستان کرده و عشق را به این صورت گسترش داده است به همین دلیل مردم هر ساله این کار را انجام می‌دهند. پس همان‌طور که متوجه شدید تاریخچه این جشن، بسیار طولانی بوده و حتی از برخی مراسمات مهم این کشور نیز قدمت بیشتری دارد.

 

چطور در جشن آب ارمنستان شرکت کنیم؟

بهترین و آسان‌ترین راه برای شرکت در این جشن را می‌توانیم استفاده از خدمات تور جشن آب ارمنستان ۱۴۰۳ معرفی کنیم. برای این کار کافی است یک آژانس مسافرتی معتبر و شناخته شده مانند آژانس مسافرتی سفریار را انتخاب کنید تا بتوانید سفری به این کشور سفر داشته باشید و از تمام امکانات گردشگری و دیدنی آن استفاده کنید.
ما در سفریار شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌صورت هوایی یا زمینی به کشور ارمنستان سفر کنید و علاوه بر بازدید از طبیعت و آثار تاریخی آن، در جشنواره‌ها و فستیوال‌های معروف از جمله جشن آبپاشی ارمنستان نیز شرکت داشته باشید.

 

نکات شرکت در جشن آب‌پاشی ارمنستان

درصورتی‌که قصد دارید برای شرکت در جشن آب ارمنستان ۲۰۲۴ به این کشور سفر کنید، بهتر است چند نکته مهم و حیاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم: 

  • در این جشن ممکن است سر تا پا خیس شوید، در نتیجه بهتر است لباس‌های تیره بپوشید تا معذب نشوید.
  • لباس اضافه همراه خود ببرید تا در مواقع لزوم آن‌ها را عوض کنید.
  • بهتر است از همراه بردن وسایل ارزشمند مثل موبایل یا ساعت هوشمند خودداری کنید.
  • در این جشن فقط لذت ببرید و با عصبانیت با آدم‌هایی که با آب به‌طرف شما می‌آیند، برخورد نکنید.
  • شرکت در جشن آب ارمنستان محدودیت سنی ندارد، پس می‌توانید با خیال راحت کودکان را نیز همراه خود ببرید.

 

جمع‌بندی

یکی از بهترین و مهیج‌ترین جشن‌های کشور ارمنستان، جشن آب‌پاشی ارمنستان است. با شرکت در جشن آب‌بازی در ارمنستان، یک روز به‌یادماندنی را خواهید داشت. هنگامی که در جشن آب‌پاشان ارمنستان شرکت می‌کنید، هر لحظه منتظر این باشید که یک نفر روی شما آب بریزد و کاملاً خیس شوید. اما اگر قصد دارید به کشور ارمنستان بروید و در جشن آب شرکت کنید، توصیه می‌کنیم از خدمات یک آژانس مسافرتی مطمئن و معتبر استفاده کنید. شما با خرید تور ارمنستان سفری خوش را به این کشور تجربه خواهید کرد و از شرکت در جشن آب خاطره‌ای فراموش نشدنی در ذهنتان خواهد ماند. 

سوالات متداول
  •  این جشن در سال ۲۰۲۴ در تاریخ ۷ جولای یا ۱۷ تیر برگزار می‌شود.

  • مدت برگزاری این جشن فقط یک روز است.

  • خیر؛ برای شرکت در این جشن نیاز به ثبت‌نام و پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید.

  • در این جشن انواع برنامه‌ها مانند آوازخوانی سنتی، برگزاری مراسمات مذهبی و عقیدتی و برگزاری غرفه‌های سنتی انجام می‌شود.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها